6 روش از بین بردن لکه چربی با نوشابه از روی مبل، پارکینگ، لباس و &amphellip

به گزارش شارژ 10، آیا تا به حال چیزی در خصوص از بین بردن لکه چربی با نوشابه شنیده اید؟ شاید نوشابه مضرات زیادی برای سلامت دندان و استخوان ها داشته باشد، اما حقیقت این است که این نوشیدنی کاربردهای غیرخوراکی شگفت انگیزی دارد که اگر امتحان کنید، قطعاً متعجب خواهید شد. قدرت پاک کنندگی نوشابه آنقدر زیاد است که می تواند لکه های چربی را تمیز کنید و سرویس بهداشتی شما را برق بیندازد. در این مقاله از سرویس در می توانید با راهکارهای مؤثر برای از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس با نوشابه آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص کاربرد نوشابه برای تمیزی و از بین بردن لکه روغن و نمک پاسخ خواهیم داد.

6 روش از بین بردن لکه چربی با نوشابه از روی مبل، پارکینگ، لباس و &amphellip

از بین بردن لکه چربی با نوشابه چطور امکان پذیر است؟

نوشابه یک نوشیدنی اسیدی است که قدرت فوق العاده ای در تمیز کردن لکه های چربی دارد. وجود اسید کربنیک و فسفریک در نوشابه گازدار مشکی موجب می گردد تا اثرات بی نظیری در تمیز کردن لکه ها داشته باشد.

نوشابه مولکول های چربی را تجزیه می نماید و به راحتی لکه ها را تمیز می نماید. شما می توانید از نوشابه برای تمیز کردن لکه روغن مایع، گریس، روغن موتور و حتی لکه های زنگ زدگی بهره ببرید. در صورت تمایل می توانید گازدار را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های همواره تخفیف بخرید.

می توانید به جای صرف هزینه زیاد برای تمیز کننده های حاوی مواد سفید کننده، از نوشابه سیاه برای از بین بردن لکه چربی روی پارچه و لباس بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: روش های از بین بردن انواع لکه از روی پارچه و لباس

از بین بردن لکه روغن از پارکینگ با نوشابه

نوشابه یک تمیز کننده فوق العاده برای از بین بردن لکه های کف پارکینگ است که برای این کار ضروری است به نکاتی مهم توجه کنید. در ادامه می توانید با مراحل تمیز کردن لکه روغن از کف پارکینگ با نوشابه آشنا شوید.

خیساندن لکه در نوشابه

برای آغاز باید روی لکه مورد نظر میزانی نوشابه بریزید و یک پارچه روی آن قرار دهید. بعد از حدود نیم ساعت می توانید با یاری یک تی یا پارچه محل لکه را پاک کنید.

تمیز کردن لکه با سیم

دوباره میزانی نوشابه روی لکه بریزید و با یاری یک برس سطح مورد نظر را تمیز کنید. اگر کف پارکینگ از جنس بتن یا سنگ است، بهتر است از برس نایلونی بهره ببرید تا به آن آسیب وارد نگردد. لکه را به صورت دورانی تمیز کنید.

برای لکه های سخت بهتر است نوشابه را نیم ساعت روی لکه بگذارید و بعد آن را تمیز کنید. به خاطر داشته باشید که برای تمیز کردن لکه حتماً از نوشابه ای که در دمای محیط قرار گرفته است، بهره ببرید.

شستن پارکینگ

بعد از این که لکه را با نوشابه تمیز کردید، باید با استفاده از سطل آب یا شلنگ کف پارکینگ را کاملاً آبکشی کنید تا همه لکه ها و آلودگی ها به طور کامل تمیز گردد.

ریختن نوشابه در ماشین لباسشویی

یکی از ساده ترین روش های از بین بردن لکه چربی با نوشابه این است که میزانی از آن را در ماشین لباسشویی بریزید. برای از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس می توانید میزانی نوشابه همراه با مواد شوینده ماشین لباسشویی را در آن بریزید.

سپس ماشین را مثل همواره روشن کنید. می بینید که ویژگی اسیدی بودن نوشابه چطور موجب از بین رفتن لکه های چربی سخت و بوی بد لباس می گردد.

از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس

لکه چربی یکی از مقاوم ترین انواع لکه لباس است که معمولاً به سختی از بین می برد. اما نوشابه مشکی به علت حالت اسیدی که دارد می تواند به محو کردن این نوع لکه ها یاری زیادی کند.

برای از بین بردن لکه چربی با نوشابه باید میزانی نوشابه داخل تشت آب بریزید. سپس لباس را از سمتی که لکه روی آن ایجاد شده داخل نوشابه قرار دهید. اجازه دهید لباس شما برای 1 تا 2 ساعت در نوشابه بماند، سپس آن را با آب فراوان بشویید.

روش بعدی برای شستشوی لباس با نوشابه به این صورت است که باید نوشابه را با میزانی پودر لباسشویی داخل یک ظرف سطل بریزید. سپس لباس را برای 10 دقیقه در این ترکیب قرار دهید و بعد مثل همواره لباس را بشویید. با این روش لکه چربی، زردی عرق و بوی بد لباس به راحتی از بین می رود.

از بین بردن لکه چربی و سوختگی از ماهیتابه

اگر قابلمه شما با روغن سوخته و لکه های روغنی و سختی روی آن ایجاد شده است، می توانید برای از بین بردن این لکه ها میزانی نوشابه در ماهیتابه بریزید. سپس ماهیتابه را با حرارت ملایم روشن کنید.

بعد از 20 دقیقه می توانید ماهیتابه را بشویید تا لکه ها از بین بروند. در صورتی که لکه ها از بین نرفتند می توانید میزانی نوشابه در ماهیتابه بریزید و یک شب صبر کنید و بعد آن را بشویید تا کاملاً تمیز گردد.

از بین بردن لکه چربی از فرش و مبل

اگر به هر علتی روی فرش و مبل هایتان روغن ریخته، بهتر است نگران نباشید و با یاری این ترفند به سادگی لکه چربی را از روی قالی و مبل تمیز کنید. برای آغاز باید یک دستمال کاغذی روی لکه روغن قرار دهید تا روغن اضافی به آن جذب گردد.

به هیچ عنوان دستمال را فشار ندهید تا روغن به بافت فرش و یا پارچه مبلی نفوذ نکند. حالا برای تمیز کردن لکه میزانی نشاسته ذرت یا جوش شیرین روی آن بریزید. حالا نوشابه را در یک ظرف اسپری دار بریزید و میزانی از آن را روی لکه اسپری کنید.

به خاطر داشته باشید که فرش یا مبل را نباید بیش از میزان خیس کنید. با یاری یک مسواک نرم لکه را تمیز کنید و سپس 10 تا 15 دقیقه صبر کنید. حالا می توانید با جاروبرقی جوش شیرین را بردارید و سپس با یاری یک پارچه نرم دار فرش یا مبل را تمیز کنید.

بعد از این که مراحل تمیزکاری به سرانجام رسید می توانید با میزانی مایع تمیز کننده لکه را تمیز کنید و سپس با پارچه نمناک آن را پاک کنید. با این روش لکه چربی به راحتی از مبل و فرش شما تمیز می گردد و اثری از آن باقی نمی ماند. برای خرید ، و از فروشگاه های زنجیره ای به صورت آنلاین، تلفنی یا حضوری اقدام کنید.

نکات و فوت و فن های از بین بردن لکه چربی با نوشابه

*برای از بین بردن لکه چربی با نوشابه بهتر است زمانی که لکه هنوز تازه است، اقدام به این کار کنید تا لکه سریع تر و راحت تر رفع گردد.

*به خاطر داشته باشید که برای تمیز کردن لکه لباس های سفید از نوشابه استفاده نکنید، زیرا ممکن است رنگ تیره نوشابه به لباس منتقل گردد و لباس شما لک گردد.

*در زمان تمیز کردن لکه چربی از مبل و فرش با نوشابه باید از میزان کمی نوشابه بهره ببرید تا پارچه مبلی و فرش شما رنگی نگردد.

*اگر در زمان خوردن غذا در رستوران میزانی سس یا روغن روی لباس شما ریخت، می توانید کمی نوشابه روی محل لکه بریزید و بعد از 2 ساعت آن را با آب بشویید. با این روش لکه چربی راحت تر از روی لباستان تمیز می گردد.

*برای از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس با نوشابه ابتدا لباس را با نوشابه بشویید و سپس آن را طبق روال همواره با مایع یا پودر شوینده مناسب بشویید و آبکشی کنید.

سوالات متداول

روش از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس چگونه است؟

برای از بین بردن لکه های سخت از روی لباس ابتدا باید لباس را 30 دقیقه تا 1 ساعت در نوشابه بخیسانید، سپس آن را در ماشین لباسشویی بیندازید و با نوشابه و مایع شوینده بشویید.

مهم ترین کاربرد نوشابه برای تمیزی چیست؟

با استفاده از نوشابه می توانید لک چربی را از لباس، مبل و فرش پاک کنید، لکه روغن را از کف پارکینگ تمیز کنید و توالت فرنگی را بشویید.

منابع: lifehacker، cnet

منبع: افق کوروش
انتشار: 12 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1402 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2221

به "6 روش از بین بردن لکه چربی با نوشابه از روی مبل، پارکینگ، لباس و &amphellip" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 روش از بین بردن لکه چربی با نوشابه از روی مبل، پارکینگ، لباس و &amphellip"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید