رستوران ها سالاد لبو و گردو را با این سس مخصوص درست می نمایند

به گزارش شارژ 10، سالاد لبو و گردو یکی از پاییزی و زمستانی است. سالاد لبو را به شکل های مختلفی تهیه می نمایند و تهیه آن با گردو یکی از انواع مجلسی آن است. اگر سوال شما هم این است که می توانید با درست کردن این سالاد خوشرنگ با لبو، از خواص مفید لبو و گردو بهره مند شوید. در این مقاله از در به سراغ آموزش سالاد لبو و گردو رفته ایم.

رستوران ها سالاد لبو و گردو را با این سس مخصوص درست می نمایند

مواد لازم برای تهیه سالاد با لبو و گردو

مواد اولیهاندازه مورد احتیاج
لبو2 عدد میانه
مغز گردو1 لیوان فرانسوی دسته دار
کنسرو ذرت یا ذرت پختهنصف لیوان فرانسوی دسته دار
کلم قرمز1 عدد کوچک

مواد لازم برای تهیه سس سالاد لبو و گردو

مواد اولیهاندازه مورد احتیاج
سس مایونز2 قاشق غذاخوری
ماست چکیده2 قاشق غذاخوری
آبلیمو1 قاشق چای خوری
نمک و فلفل سیاهبه اندازه لازم

مدت زمان لازم برای آماده سازی مواد اولیه: 10 دقیقه

مدت زمان لازم برای تهیه سالاد لبو و گردو: 30 دقیقه

مراحل طرز تهیه سالاد لبو و گردو مجلسی

سالاد چغندر قرمز با گردو یک پیش غذای مناسب و مجلسی برای آماده نموده یک غذا و پیش غذای ساده و سیرکننده است. این سالاد خوشمزه را مطابق مراحل زیر به آسانی و در کمترین زمان در خانه تهیه کنید.

مرحله اول: مواد اولیه سالاد لبو و گردو را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه سالاد لبو و گردو، کلم و لبو را با آب بشویید تا کاملا تمیز گردد. سپس آنها را در آبکش قرار دهید تا آب اضافه از آنها خارج گردد. گردوهایی که قرار است در تهیه این سالاد به کار ببرید اگر دارای پوست هستند، آنها را بشکنید و از پوست جدا کنید. مغز گردو را به وسیله چاقو خرد کنید تا در نهایت یک لیوان دسته دار فرانسوی مغز گردو داشته باشید.

ما برای این سالاد به ذرت پخته احتیاج داریم. اگر از کنسرو ذرت استفاده می کنید، درب آن را باز کنید و ذرت ها را آبکش کنید. آب کنسرو را دور بریزید و ذرت ها را نگه دارید.

می توانید برای تهیه کنسرو ذرت و مغز گردو به صورت و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله دوم: لبو را آماده کنید

برای استفاده از لبوی خام در سالاد، باید آن را به صورت خلالی نازک برش بزنید. می توانید لبو را با رنده به صورت درشت نیز رنده کنید تا ظاهر بهتر و یکدست تری در سالاد داشته باشد. اگر هم طعم لبوی پخته را می پسندید لبو را بپزید () و سپس آن را به صورت مکعبی خرد کنید. پختن لبو هم چیزی از کم نمی کند.

مرحله سوم: کلم را خرد کنید

برای درست کردن سالاد زمستانی لبو و گردو، باید کلم بنفش را نیز به صورت نواری خرد کنید. می توانید با استفاده از یک چاقوی تیز و تخته کار خرد کردن کلم را انجام دهید و یا مانند لبو به وسیله رنده آن را به صورت درشت رنده کنید.

مرحله چهارم: لبو و کلم قرمز را مخلوط کنید

یک ظرف گود بزرگ با ابعاد مناسب سالاد انتخاب کنید. لبو و کلم را که به صورت خلالی خرد نموده اید در ظرف مورد نظر بریزید و به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید.

مرحله پنجم: گردو و ذرت را اضافه کنید

حالا مغز گردو و ذرت پخته را که از قبل آماده کردید به ظرف حاوی کلم و لبو اضافه کنید. همه مواد را به خوبی با هم و به صورت یکدست مخلوط کنید. سالاد با لبو و گردو آماده است و حالا باید به سراغ تهیه سس سالاد بروید.

مرحله ششم: سس سالاد لبو و گردو را آماده کنید

برای تهیه سس () این سالاد یک کاسه گرد کوچک بردارید و در آن سس مایونز () و ماست چکیده () را به همراه آبلیمو یا آب لیمو ترش تازه بریزید و خوب با هم مخلوط کنید تا بافتی یکدست پیدا کنید. سپس نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و همه مواد را هم بزنید تا نمک و فلفل به طور یکسان در همه جای سس پخش گردد.

می توانید برای تهیه سس مایونز، ماست چکیده، آبلیمو، نمک و فلفل سیاه به صورت حضوری و یا اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله هفتم: سس را به سالاد لبو و گردو اضافه کنید

سسی که تهیه کردید را به ظرف حاوی سالاد اضافه کنید. سس و سالاد را به خوبی ترکیب کنید تا تمام سالاد لبو و گردو آغشته به سس گردد.

مرحله نهایی: سالاد لبو گردو را سرو کنید

این سالاد خوشرنگ و خوش طعم را یک ظرف مناسب بریزید و به عنوان یک پیش غذای مجلسی در وعده نهار و یا شام و در کنار دیگر غذاها از آن بهره ببرید. نوش جان!

نکات مهم در تهیه سالاد لبو و گردو به روش رستورانی

  • برای آنکه سالاد لبو و گردو با کیفیت بهتری داشته باشید، یک ساعت قبل از سرو آن را در یخچال قرار دهید تا سس کاملا به خورد سالاد برود و طعم بگیرد.
  • برای نگهداری سالاد در یخچال، حتما آن را در ظرف دربسته قرار دهید یا روی آن را با سلفون بپوشانید.
  • از دانه انار به جای کلم در تهیه سالاد نیز می توانید بهره ببرید. در این صورت یک مدل سالاد لبو ملس خواهید داشت.
  • بنا بر سلیقه خود کلم را می توانید از طرز تهیه سالاد لبو و گردو حذف کنید.
  • اگر هنگام رنده کردن، لبو آب انداخت آب اضافه آن را جدا کنید تا سالاد شل و آبکی نگردد. از این آب لبو برای درست کردن شربت لبو می توانید بهره ببرید.
  • سالاد لبو با گردو را می توانید با شوید تازه خرد شده تزئین کنید.
  • اگر در پی یک سالاد رژیمی هستید، کافی است سس مایونز را از ترکیب مواد اولیه سس سالاد لبو حذف کنید.
  • می توانید به ترکیب سس این سالاد، روغن زیتون نیز بهره ببرید.

فوت و فن های خوشمزه شدن سالاد لبو و گردو زمستانی

سالاد لبو را تا چه مدت می توان نگهداری کرد؟

بهتر است هر نوعی از سالاد را به صورت تازه، آماده و سرو کنید. ضمن اینکه سالاد را حتما در یخچال نگهداری کنید. با این حال اگر در حجم زیادی سالاد را درست کردید تا 12 ساعت در یخچال می توانید نگهداری کنید و آن را مصرف کنید.

آیا می توان از سس های دیگری در تهیه سالاد لبو و گردو استفاده کرد؟

شما بنا بر سلیقه خود می توانید از انواع سس ها مانند سس هزار جزیره، سس ایتالیایی، سس ماست، سس خردل و هر نوع سس دیگری که تمایل به مصرف آن دارید، برای طعم دادن به این سالاد بهره ببرید.

بعلاوه از چاشنی آبغوره، سس بالزامیک، روغن زیتون، سرکه و یا آب نارنج نیز در تهیه سس سالاد لبو و گردو می توانید بهره ببرید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 11 مهر 1403 بروزرسانی: 11 مهر 1403 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2309

به "رستوران ها سالاد لبو و گردو را با این سس مخصوص درست می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رستوران ها سالاد لبو و گردو را با این سس مخصوص درست می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید