با شماری از معروف ترین جاذبه های دیدنی مصر آشنا شویم

به گزارش شارژ 10، کشور مصر خانه فراعنه باستانی و مقصدی خیره کننده بوده که همگان را به شگفتی وا می دارد. با ما در مقاله معروف ترین جاذبه های دیدنی مصر همراه شوید تا شما را با تعدادی از مشهورترین جاذبه های گردشگری مصر آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با دیدنی های معروف مصر برایتان جالب خواهد بود.

با شماری از معروف ترین جاذبه های دیدنی مصر آشنا شویم

فهرست مطالب

اهرام جیزهمعبد کارناک لوکسور و دره پادشاهانقاهرهاسوانابوسمبلموزه باستانی مصرصحرای سفیدآبادی سیوااسکندریهصومعه سنت کاترینصحرای سینامعبد ابیدوس

اهرام جیزه

اهرام جیزه آخرین بازمانده شگفتی های هفتگانه دنیای باستان هست. ساختمان این مورد از معروف ترین جاذبه های دیدنی مصر که به عنوان مقبره ای برای فراعنه عظیم ساخته و بوسیله ابوالهول محافظت شده است، در طول سالهای طولانی مسافران را به شگفتی واداشت و باعث شد تا باستان شناسان از شدت تعجب سر بخارانند و از خود بپرسند که این اهرام چگونه ساخته شده است؟

معبد کارناک لوکسور و دره پادشاهان

در شهر تبیز مناظری وجود دارند که یک سفر برای دیدن آنها کافی نیست. در حالیکه در ساحل شرقی تعداد زیادی بازار عربی وجود دارند، ساحل غربی منزلگاه مجموعه ای از معابد و مقبره ها بوده که عظیمترین موزه فضای باز در دنیا شناخته می شود. چند روزی را در این مورد از مشهورترین جاذبه های توریستی مصر بگذرانید و به هنرهای دیواری ستونهای بسیار عظیم معابد نگاهی بیندازید تا متوجه شوید که چرا لوکسور همچنان باستان شناسان را به خود جذب می نماید.

قاهره

خیابان های باریک و هیجان انگیز ناحیه قاهره با مساجد، مدرسه ها و بناهایی پرشده که تاریخچه آنها به دوران تاریخی ارمنی های مصر تا نبرد مرج دابق بر می شود. این همان جایی است که بازار خان الخلیلی را پیدا خواهید کرد؛ جایی که صنعتگران و مسگران ورک شاپ های کوچک خود را دارند و راهروها با ظروف سفالی، پارچه، ادویه و عطر پر شده اند. در اطراف بازار، جاده های زیادی وجود دارند که تعدادی از زیباترین بناهای به جامانده از امپراطوری های اسلامی را در خود جای داده اند. مسجد سلطان حسن را ببینید و حتما سری به پشت بام دروازه باب زویله بزنید تا بهترین چشم اندازهای ناحیه را از آن بالا ببینید.

بیشتر بخوانیدراهنمای سفر به قاهره مصر؛ دنیایی از عجایب و شگفتی ها

اسوان

آرامترین شهر، اسوان است که در پیچ و خم رود نیل قرار گرفته است. این منطقه که با تپه های شنی محافظت شده، برای توقف و استراحت چند روزه و استفاده از آب و هوای خنک مکان ایده آلی است. با قایق به جزیره الفانتین بروید، در خیابانهای رنگی روستاهای نوبان قدم بزنید و تا صومعه بیابانی سنت سیمون در ساحل غربی شتر سواری کنید یا فقط در یکی از رستورانهای قایقی هر چقدر دلتان می خواهد چای بخورید.

ابوسمبل

حتی در کشوری که پر از معبد است، ابوسمبل چیزی خاص است. در بیرون آن تندیس های عظیم محافظان قرار گرفته که ظاهری زیبا را به آن بخشیده اند و داخل آن بطور باشکوه و مجللی با نقشی های دیواری تزئین شده است. ابوسمبل نه تنها بخاطر شکل و اندازه عظیمش، بلکه بابت شیوه کشف و استخراجش مشهور است. این مورد از دیدنی های معروف مصر بخاطر سد اسوان در زیر آب قرار داشت و در طول دهه 1960 و در یک عملیات عظیم یونسکو که چهار سال طول کشید، از زیر آب بیرون آورده شد.

بیشتر بخوانیدمعابد ابوسمبل مصر؛ شگفتی بی نظیر در سرزمینی تاریخی

موزه باستانی مصر

موزه باستانی مصر گنجینه ای از دنیای فراعنه بوده که در طبقه بالایش نمایشگاه های دوران طلایی پادشاه توتانخامن و مومیایی های سلطنتی قرار گرفته است. البته، به هر گوشه که نگاه بیندازید، می توانید تکه ای از هنر باستانی را ببینید که یک بخش جذاب برای این موزه را فراهم می نماید.

صحرای سفید

غیرعادی ترین شگفتی طبیعی مصر، صحرای سفید است. کوه های گچی منظره ای را خلق نموده اند که شبیه به یک سرزمین برفی در میان شن های خشک است. مناظر اینجا با تخته سنگهای سفید و قله های نوک تیزش چیزی فراتر از فیلم های علمی تخیلی بوده و برای دوستداران بیابان و ماجراجویان، این مکان نهایت یک تفریحگاه عجیب و غریب بحساب می آید.

آبادی سیوا

در سمت غرب، سیوا قرار گرفته است که برای شلوغی و در هم و برهمی شهرهای مصر همانند یک نوشیدنی تقویت نماینده آرام بحساب می آید. این واحه کوچک فوق العاده که با درختان خرما و چشمه های بیشمار احاطه شده، یکی از مشهورترین جاذبه های توریستی مصر است.

اسکندریه

اسکندریه اروپایی ترین شهر مصر هست. این شهر کنار دریا توسط اسکندر کبیر بنا شد و زادگاه کلئوپاترا و تبعیدگاهی برای خائنین مرتد مدیترانه ای بود تا بیشتر عمرشان را در آن بگذرانند. اگرچه امروز بقایای تاریخی کمی از گذشته درخشانش باقی مانده اند، ولی مکان خوبی است برای پیاده روی بی هدف، کافه گردی و خرید از بازارها.

بیشتر بخوانیدراهنمای سفر به اسکندریه | عروس مدیترانه

صومعه سنت کاترین

سنت کاترین یکی از قدیمی ترین صومعه های دنیا بوده و جایی است که حضرت موسی ده فرمانش را دریافت کرد. این صومعه بیابانی محل مجموعه بی نظیری از پیکرنگاری مذهبی، هنر و کتابهای خطی بوده که برخی از آنها می توانند در محل موزه دیده شوند. سفر به این مورد از دیدنی های معروف مصر شامل بالا رفتن از کوه سینا بوده تا طلوع و غروب خورشید را از آنجا ببینند.

صحرای سینا

شرم الشیخ یکی از تفرجگاه ها به سبک اروپایی بوده که تعدادی هتل، رستوران بین المللی و گزینه تفریح و سرگرمی دارد. دهب یک شهر ساحلی بی سروصدا بوده و برای مسافرانی با بودجه کم به شدت مناسب است. بین شهر بندری نویبع و شهر مرزی تابا، تفرجگاه های کلبه ای ساخته شده از بامبو قرار دارند که مکانی آرام و بی سروصدا برای دوری از شلوغی های زندگی را فراهم می نمایند. هر جا را که انتخاب کنید، سینای جنوبی مکان خوبی برای غواصی است.

معبد ابیدوس

معبد اوسیریس یکی از جذاب ترین گنجینه های هنری مصر باستان است. دیوار و ستون های زیبایش که با نقاشی و خطوط هیروگلیف زیبا پوشیده شده، مکان هایی جادویی بشمار می فرایند و شما می توانید بدون جمعیت زیاد از معبد دیدن کنید، چرا که این معبد نسبت به دیگر معابد توریست کمتری را جذب می نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1502

به "با شماری از معروف ترین جاذبه های دیدنی مصر آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شماری از معروف ترین جاذبه های دیدنی مصر آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید