10نماد با بازدهی 100هزار درصدی

به گزارش شارژ 10، هیچ بازاری در بلندمدت نمی تواند حریف بازدهی بورس گردد. شاید همین یک نکته کافی باشد تا اگر می خواهید سراغ سرمایه گذاری های عمری بروید و پولتان را برای چند سال پس انداز کنید، گزینه ای مطمئن تر از بازار سرمایه نداشته باشید. اگر چنین تصمیمی دارید، احتمالا اعتماد به شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ ها برترین و مطمئن ترین گزینه باشد. نماد های دلاری مثل محصولات شیمیایی، فلزات اساسی و معدنی ها در رتبه بعدی قرار دارند، ولی با این همه مهمترین فاکتور برای انتخاب سهام بلندمدت، پرتفوی متنوع است.

10نماد با بازدهی 100هزار درصدی

هفت صبح در ادامه نوشت: هلدینگ ها، چون در هر رشته ای سرمایه گذاری می نمایند و شرکت زیرمجموعه فعال دارند، می توانند ریسک را به حداقل برسانند. فاکتور دوم طرح های توسعه است که در تحلیل های بنیادی می توان رد پایشان را پیدا کرد و فاکتور سوم، عظیمی شرکت است.

شرکت های کوچک هرگز نمی توانند گزینه خوبی برای سرمایه گذاری بلندمدت چندساله باشند. چراکه هیچ تضمینی وجود ندارد در آینده این شرکت بتواند سر پا بماند. در این گزارش سراغ 10نماد عظیمی رفتیم که از ابتدای سال 88 تا حالا یعنی قبل از جهش قیمت دلار از هزار به سه هزار تومان، بیشترین بازدهی را در کارنامه خود ثبت نموده اند.

احتمالا شرکت های کوچکی باشند که توانسته اند بازدهی بیشتری در این مدت کسب نمایند، ولی از آنجاکه ریسک سرمایه گذاری بلندمدت در شرکت های کوچک بالاست آن ها را از آنالیز کنار گذاشته ایم. نتایج نشان می دهد پتروشیمی شازند با نماد شاراک توانسته در مدت 12سال حدود 104هزار درصد بازدهی داشته باشد. بازدهی شاخص کل از ابتدای سال 88 تا به امروز 18هزار و 600درصد بوده و شاید جالب باشد بدانید که دلار در این مدت تنها دو هزار و 600درصد بازدهی داشته و سکه تمام پنج هزار و 100درصد افزایش قیمت پیدا نموده است.

شاراک؛ بازدهی 104هزار درصدی

شرکت پتروشیمی شازند یکی از پربازده ترین نماد های عظیم بازار سرمایه در طولانی مدت است. قیمت هر سهم شاراک ابتدای سال 88 حدود 250تومان بود و این روز ها شاراک با قیمت حدود چهار هزار و 300تومان معامله می گردد. ولی با این وجود شاراک توانسته بازدهی 104هزار درصدی را در کارنامه خود ثبت کند. چراکه در این مدت شاراک سه مرتبه افزایش سرمایه داشته و قیمت آن تعدیل شده است.

آنالیز نمودار تعدیل شده این نماد نشان می دهد اگر در ابتدای سال 88 یک میلیون تومان معادل هزار دلار سهم شاراک خریده بودید، الان صاحب سرمایه یک میلیارد تومانی بودید که معادل حدود 37هزار دلار است.

کگل؛ بازدهی 74هزار درصد

10مرتبه افزایش سرمایه در طول 12سال باعث شده نمودار تعدیل شده سهام کگل تفاوت زیادی با نمودار تعدیل نشده داشته باشد. ابتدای سال 88 قیمت هر سهم کگل حدود هزار تومان بود، اما اگر تعدیل قیمت را در نظر بگیریم، می بینیم ارزش هر سهم آن موقع تنها 45ریال بوده است.

مقایسه این رقم با قیمت فعلی سهام شرکت معدنی و صنعتی گل گهر یعنی دو هزار و 400تومان به خوبی نشان می دهد کگل در مدت 12سال توانسته 74هزار درصد بازدهی داشته باشد. توجه داشته باشید که سود تقسیم شده این نماد هم در محاسبه بازدهی آن در نظر گرفته شده است.

ومعادن؛ بازدهی 58هزار درصدی

هلدینگ عظیم شرکت های معدنی از دیگر نماد های پربازدهی در طولانی مدت است. ومعادن شرکت مادر اغلب نماد های عظیم گروه استخراج کانه های فلزی به تعداد میرود و همین موضوع باعث شده به یکی از غول های بازار سهام تبدیل گردد. پرتفوی آن علاوه بر استخراج کانه های فلزی، شامل نماد های فلزات اساسی هم می گردد.

اگر ابتدای سال 88 تنها یک میلیون تومان سهام ومعادن را با دید بلندمدت سرمایه گذاری نموده بودید، الان صاحب حدود 580میلیون تومان سرمایه بودید. یک میلیون تومان آن موقع معادل حدود هزار دلار بود و 580میلیون تومان الان معادل حدود 21هزار دلار است.

فملی؛ بازدهی 45هزار درصدی

شرکت ملی صنایع مس ایران در 12سال گذشته سرمایه سهامدارانش را تقریبا 450برابر نموده است. ایران عظیمترین فراورینماینده مس در خاورمیانه است و فملی عظیمترین شرکت ایرانی این حوزه. شاید همین موضوع راز بازدهی چشمگیر این نماد نارنجی بوده باشد.

ارزش سهام فملی با در نظر گرفتن هشت مرتبه افزایش سرمایه و تعدیل قیمت، ابتدای سال 88 حدود 30ریال بود و حالا به حدود هزار و 400تومان رسیده است. فملی هیچ سالی جیب سهامدارانش را از سود شرکت خالی نگذاشته است و به نام یکی از پرسودترین نماد ها به تعداد میرود و می تواند همچنان یکی از برترین گزینه ها برای سرمایه گذاری چند ساله باشد.

وغدیر؛ بازدهی 45هزار درصدی

شرکت سرمایه گذاری غدیر پرتفویی از محصولات شیمیایی و استخراج کانه های فلزی دارد. برای اینکه نگران کاهش قیمت دلار نباشد، 10درصد از سرمایه خود را هم به نیروگاه ها اختصاص داده. از 88 شرکت زیرمجموعه هلدینگ غدیر، تنها 23شرکت بورسی هستند و ورود هرکدام از 66شرکت زیرمجموعه که خارج از بورس فعالیت می نمایند، می تواند تاثیر زیادی روی ارزش سهام وغدیر داشته باشد.

این نماد ثابت نموده می تواند در بلندمدت عملکرد خوبی از خود نشان دهد. چراکه در 12سال گذشته ارزش سهام شرکت سرمایه گذاری غدیر تقریبا 45هزار درصد رشد نموده و این یعنی یک میلیون تومان سهام وغدیر در سال 88 حالا معادل 450میلیون تومان ارزش دارد.

شبهرن؛ بازدهی 44هزار درصدی

نفت بهران از نماد های گروه فرآورده های نفتی است. این گروه را اغلب با چهار نماد پالایشی شپنا، شبندر، شتران و شبریز می شناسیم، اما در این گروه روانکار هایی مثل نفت بهران حضور دارند. از آنجا که شناوری سهامشان کمتر از بقیه است، چندان به چشم مان نمی آید، ولی همین نماد توانسته در 12سال گذشته بازدهی قابل توجه 44هزار درصدی را در کارنامه خود ثبت کند. فعالیت اصلی آن فراوری روغن موتور و روغن های صنعتی است و با همین کار سرمایه یک میلیون تومانی سهامدارانش در ابتدای سال 88 را به سرمایه 440میلیون تومانی در حال حاضر تبدیل نموده است.

وبانک؛ بازدهی 44هزار درصدی

وبانک دیگر نماینده گروه شرکت های چندرشته ای صنعتی در لیست برترین گزینه ها برای سرمایه گذاری بلندمدت است. وبانک نماد شرکت سرمایه گروه توسعه ملی است و پرتفوی بسیار متنوعی دارد. واسطه گری های اقتصادی با سهم 30درصدی بخش اصلی سبد دارایی های این هلدینگ را تشکیل داده اند و 70درصد دیگر در گروه های مختلف مثل محصولات شیمیایی، محصولات غذایی و سیمان تقسیم شده است. اگر ابتدای سال 88 به میزان یک میلیون تومان یعنی هزار دلار سهام وبانک خریده بودید، الان صاحب سرمایه ای به ارزش 440میلیون تومان معادل 16هزار دلار بودید.

منبع: فرارو
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1762

به "10نماد با بازدهی 100هزار درصدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10نماد با بازدهی 100هزار درصدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید