سوپرازو XMAX شاسی بلند نو را بشناسید ، محصولات قدیمی ایسوزو به ایران رسیدند!
به گزارش شارژ 10، سوپرازو XMAX یک شاسی بلند چینی تازه، محصول مشترک شرکت ایسوزو و JMC چین است. این خودرو شاسی مستقل از پیشرانه دو لیتری توربو شارژر و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک استفاده می نماید. این خودرو در خطوط شرکت مدیران خودرو مونتاژ گردد. مشخصات فنی سوپرازو XMAX چیست؟
خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: سوپرازو XMAX یک خودرو شاسی بلند و شاسی مستقل دو دیفرانسیل است. این خودرو قرار است به وسیله شرکت سروش خودرو پیشرو آسیا به بازار عرضه گردد. براساس بعضی اخبار، قرار است خودروهای سوپرازو در خطوط شرکت مدیران خودرو در منطقه ویژه مالی ارگ تازه بم و در کنار محصولات فونیکس مونتاژ شوند.
بعضی از رسانه ها در حالی سروش خودرو را نماینده محصولات شرکت ایسوزو در ایران می دانند که ما هر چه گشتیم وب سایت خود این شرکت را هم پیدا نکردیم!
به هر حال، این شرکت قرار است محصولات شرکت JMC چین را به بازار عرضه کند و برای آغاز دو مدل پیکاپ سوپرازو XMAX و سوپرازو P-END را در نظر گرفته است. در ادامه به آنالیز تعیینات این خودروها می پردازیم.
تعیینات سوپرازو XMAX
XMAX از یک پیشرانه دو لیتری توربو شارژر (JX4G20A6L) استفاده می نماید که توان فراوری 217 اسب بخار قدرت و 350 نیوتون متر گشتاور را دارد. این پیشرانه به وسیله گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ساخت ZF توان را به چرخ ها منتقل می نماید.
طول، عرض و ارتفاع سوپرازو XMAX به ترتیب 4830، 1860، 1830 میلی متر و فاصله محوری آن نیز 2845 میلی متر است. این خودرو در واقع ISUZU MU-X مدل 2018 است که تعیین نیست چگونه سر از ایران در آورده است. چرا که مدت ها از عرضه نسل های تازه این خودرو می گذرد!
ای کاش شرکت عرضه کننده، نسل تازه ایسوزو MU-X را وارد می کرد که چهره مجذوب کننده و اسپرتی دارد.
تعیینات سوپرازو P-END
دیگر محصول ایسوزو چینی برای بازار ایران سوپرازو P-END است که همان نسخه پیکاپ سوپرازو XMAX به شمار می رود. این خودرو نیز از همان پیشرانه دو لیتری توربو شارژر XMAX به قدرت 217 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتون متر استفاده می نماید. گیربکس خودرو نیز از نوع هشت سرعته اتوماتیک ZF است.
هنوز اطلاعاتی درباره امکانات رفاهی و ایمنی این دو خودرو منتشر نشده است. لازم به ذکر است که چندی پیش هم گروه بهمن خبر از عرضه پیکاپ چینی ایسوزو D-MAX داد، اما هنوز خبری از این خودرو نیست.
آیا این خودروها شانس موفقیت دارند؟
هر چند که خودروهای سوپرازو XMAX و P-END مدل های قدیمی ایسوزو هستند که در چین فراوری می شوند، اما در عمل باید دید که عملکرد فنی آنها چگونه است. چرا که دست کم از لحاظ طراحی واقعا قدیمی و از مد افتاده هستند و در مقابل رقیبی مانند KMC T9 یا فوتون G7 حرف چندانی برای گفتن ندارند.
از طرف دیگر تجربه نشان داده است که واردات خودرو به وسیله شرکت های گمنام و کوچک معمولا به رها شدن خودرو در بازار منجر می گردد. حالا، باید منتظر ماند و دید شرکت عرضه کننده سوپرازو چگونه قرار است این خودروها را عرضه و پشتیبانی کند. هنوز از قیمت و زمان عرضه این خودروها اطلاعاتی در دسترس نیست.
منبع: بیت ران