تایلند به چی معروفه؛ از جاذبه های شگفت انگیز تا غذاهای خوشمزه!

به گزارش شارژ 10، اگر از آن دسته افرادی هستید که می خواهید یک سفر خارجی را تجربه کنید، تایلند یکی از برترین گزینه ها است. تایلند کشوری است که هر سال گردشگران بسیار زیادی به آن سفر می نمایند و ایرانیان زیادی هم این کشور را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می نمایند. سفر به تایلند نسبت به سفرهای خارجی دیگر می تواند یک سفر مالی محسوب گردد که البته بستگی به نوع سفرتان دارد. بااین حال، برای سفر به این کشور تنها چیزی که احتیاج دارید، ویزای تایلند است تا بتوانید از دیدنی های آن بازدید کنید.

تایلند به چی معروفه؛ از جاذبه های شگفت انگیز تا غذاهای خوشمزه!

تایلند معروفیت بسیار زیادی دارد؛ اما واقعاً به چه چیزی معروف است؟ در ادامه به آنالیز مهم ترین دلایل معروفیت تایلند می پردازیم تا بتوانید برای سفر به این کشور راحت تر تصمیم بگیرید.

معروفیت تایلند به چه چیزهایی است؟

تایلند یکی از کشورهای مجذوب نماینده و دیدنی در آسیا است که از سواحل زیبا تا معابد دیدنی همگی در آن وجود دارد؛ بنابراین بازدید از این کشور خالی ازلطف نیست و بازدید از جاذبه های دیدنی آن می تواند نظرتان را جلب کند؛ بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که در پی یک مقصد گردشگری تکرارنشدنی و مجذوب نماینده هستید، تایلند گزینه مناسبی است. حال اگر قصد سفر به این کشور را داشته باشید، حتماً این سؤال برایتان پیش می آید که تایلند به چه چیزهایی مشهور است؟ 10 مورد از دلایلی که باعث شده تا این کشور مشهور باشد را در این بخش آنالیز می کنیم:

فیل سواری در تایلند

اگر به کشور تایلند سفر کنید، در سراسر نقاط آن با فیل سواری روبرو می شوید! این کشور پر از فیل های بزرگ و زیبایی است که در سال های اخیر به تعداد آن ها هم افزوده شده است. جالب است بدانید فیل ها یکی از نمادهای تایلند محسوب می شوند و در حال حاضر تعداد زیادی پناهگاه برای نگه داری از این حیوانات ساخته شده است.

گردشگران می توانند علاوه بر فیل سواری، به آن ها غذا بدهند و بازی نمایند. اگر به تایلند سفر می کنید، حتماً درحالی که در حال فیل سواری هستید چند عکس زیبا از خودتان بگیرید تا برای همواره خاطرات آن برایتان باقی بماند.

خدمات و تفریحات مقرون به صرفه در تایلند

یکی دیگر از مهم ترین دلایل معروفیت تایلند تفریحات و خدمات مقرون به صرفه آن است! جالب است بدانید که هزینه اقامت در تایلند هم بسیار مناسب است و با کمترین هزینه می توانید یک اقامتگاه مناسب رزرو کنید. هزینه غذا در این کشور به مقدار ای کم است که ممکن است بتوانید در رستوران های تایلند غذای 1 دلاری بخورید و لذت ببرید. بعلاوه هزینه اقامت در این کشور به ازای هر شب از 10 دلار آغاز می شود و برای اقامتگاه های لاکچری تا چند صد دلار بالا می رود. تفریحات این کشور مقرون به صرفه هستند و با کمترین بودجه می توانید برترین تفریحات شاد و متفاوت را تجربه کنید.

غذاهای خوشمزه

یکی دیگر از دلایل معروفیت تایلند، غذاهای خوشمزه و منحصربه فرد آن است. در تایلند غذاهایی وجود دارد که شاید در هیچ کجای جهان چنین غذاهای خوشمزه ای را نبینید. طعم خاص، بافت ویژه و روش پخت متفاوت از مهم ترین ویژگی های غذاهای تایلندی است که نظر هر گردشگری را به خود جلب می نماید. از مهم ترین غذاهای این کشور می توان به سوپ تند میگو، نودل سرخ شده تایلندی و سالاد پاپایای تند اشاره نمود که در هر رستورانی یافت می شود. بعلاوه پیشنهاد می کنیم غذاهای خیابانی تایلند را در بانکوک تجربه کنید.

تاریخ و فرهنگ غنی

قدمت تایلند به حدود 20 هزار سال پیش برمی شود که مربوط به دوره پارینه سنگی است. در طول تاریخ این کشور حکومت ها و فرهنگ های مختلفی را تجربه نموده است که هنوز هم آثار آن در این کشور وجود دارد. این کشور تحت تأثیر لائوس، ویتنام، کامبوج، هند و چین بوده است و شهرهایی نظیر بانکوک، سوکوتای و چیانگ مای به جای مانده بناهای تاریخی این کشور هستند.

برای آن که بتوانید بهتر با تاریخ و فرهنگ این کشور آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم از ابنیه و شهرهای تاریخی آن بازدید کنید. آثار فرهنگ قدیمی و کهن آن هنوز هم در پایکوبی های سنتی تایلندی یا نمایش های عروسکی دیده می شود.

جشنواره های تایلندی

در تایلند جشنواره های مختلفی در طول سال برگزار می شود که مناسب آن ها فرق دارد. از جشنواره های ملی و تاریخی گرفته تا جشنواره های مذهبی. شرکت در آن می تواند برای گردشگران خاطره به یادماندنی باشد. پیش از سفر به تایلند جشنواره های آن موقع را ببینید تا بتوانید برای بازدید از آن برنامه ریزی مناسبی داشته باشید.

ماساژ تایلندی

ماساژ تایلندی یکی از ماساژهای معروف در سراسر جهان است! افراد زیادی در سراسر جهان به این ماساژ علاقه دارند. حال فرض کنید که ماساژ تایلندی را در مرکز آن انجام دهید؛ چه حسی دارد؟ قطعاً گرفتن خدمات ماساژ در تایلند یکی از برترین و مجذوب نماینده ترین تفریحاتی است که می توانید در این کشور تجربه کنید. در تایلند انواع ماساژ تایلندی وجود دارد که می توانید از ماساژ سنتی آن بهره ببرید. از مهم ترین ماساژهای سنتی معروف تایلند می توان به ماساژ یوگا، ماساژ روغن، ماساژ پا و ماساژ پیندا گیاهی اشاره نمود. خدمات ماساژ در این کشور بسیار مقرون به صرفه است و می توانید نهایت آرامش را تجربه کنید.

بازارهای خرید

اگر از آن دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به خرید دارید و در سفر به تایلند هم می خواهید برای خود و دوستانتان سوغاتی تهیه کنید، در تایلند بازارهای خرید متفاوتی وجود دارد. بسیاری از گردشگران تایلند را بهشت افرادی می دانند که عاشق خرید هستند. از بازارچه های محلی گرفته تا بازارهای لوکس آن. از مهم ترین سوغاتی هایی که می توانید در تایلند بخرید، می توان به ابریشم، عتیقه جات، لباس، تنقلات و… اشاره نمود. محبوب ترین بازارها در شهرهای بانکوک، پوکت، پاتایا و کرابی قرار گرفته است. حتی اگر قصد خرید از تایلند را ندارید، باز هم پیشنهاد می کنیم دوری در بازارهای محلی بزنید؛ به خصوص بازار شناور دمنوئن سادواک که باید با قایق از آن عبور کنید.

بومیان شاد و مهمان نواز

بومیان تایلند بسیار شاد و مهمان نواز هستند! از آن ها به عنوان انسان هایی مؤدب و خوش اخلاق یاد می شود که به گرمی از گردشگران استقبال می نمایند. مردم تایلند بر خلاف مردمان دیگر کشورهای جهان، دور از استرس و نگرانی هستند! صبر آن ها زیاد است و از ایجاد هر گونه تنش جلوگیری می نمایند. لبخند تایلندی ها همواره معروف بوده است؛ حتی در شکست ها هم لبخند می زنند و عصبانی نمی شوند؛ بنابراین سفر به سرزمینی که مردمی خونگرم و مهربان دارد، قطعاً یکی از سفرهای مجذوب نماینده و فراموش نشدنی برای شما خواهد بود.

حیات وحش مجذوب نماینده

تایلند کشوری از که است بیش 10 درصد حیوانات مختلف جهان در آن قرار گرفته است! یکی از مهم ترین دلایل آن هم وجود جنگل های طبیعی است که حدود 25 درصد مساحت تایلند را تشکیل می دهد. تنوع جانوری این کشور به بیش از 285 گونه پستاندار می رسد که تعداد بسیار بالایی است. فیل، ببر، پلنگ، خرس مالزیایی، آهو، سمور، گیبون، گونه ای خاص از میمون ها و ماکاک از مهم ترین جانورانی هستند که در این کشور دیده می شود. جالب است بدانید که تایلند دارای 147 پارک ملی است که یکی از دلایل معروفیت این کشور است.

روستاهای دیدنی

اگر اهل طبیعت گردی هستید و همواره در طبیعت بکر معروفیتان لذت می برید، تایلند می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. در تایلند انواع روستاهای دیدنی وجود دارد که سرسبز و تماشایی هستند. در روستاهای تایلند می توانید آرامش و سکوت را تجربه کنید و اگر اهل هیجان هستید، در پی ماجراجویی بروید. در روستاهای تایلند هم مهمان خانه های مختلفی وجود دارد که می توانید چند روزی را در آن اقامت داشته باشید. از مهم ترین جاذبه های طبیعی روستاهای تایلند می توان به غارها، کوه ها، پارک های ملی، ذخایر طبیعی، جنگل ها، دریاچه ها، رودخانه ها، آبشارها و حیات وحش اشاره نمود.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم دلایل معروفیت تایلند را آنالیز کنیم تا ببینید که چرا این کشور معروف است. باتوجه به موارد بالا، اگر در پی یک مقصد گردشگری مجذوب نماینده هستید، تایلند را از دست ندهید و برای سفر به آن برنامه ریزی کنید.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 25 مهر 1403 بروزرسانی: 25 مهر 1403 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2322

به "تایلند به چی معروفه؛ از جاذبه های شگفت انگیز تا غذاهای خوشمزه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایلند به چی معروفه؛ از جاذبه های شگفت انگیز تا غذاهای خوشمزه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید