پاشینیان: امضای سندی در زمینه خطوط مرزی با آذربایجان در شرایط فعلی بعید است

به گزارش شارژ 10، نخست وزیر ارمنستان امضای سندی در تقویت نتایج معین خطوط مرزی با جمهوری آذربایجان در شرایط فعلی را بعید دانست.

پاشینیان: امضای سندی در زمینه خطوط مرزی با آذربایجان در شرایط فعلی بعید است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان نقش روسیه در تأمین امنیت این کشور و بعلاوه سهم نیرو های حافظ صلح روسی در تثبیت اوضاع و برقراری صلح در منطقه قره باغ کوهستانی را بسیار مهم ارزیابی کرد.

پاشینیان در کنفرانس مطبوعاتی در ایروان در این باره گفت: روسیه شریک راهبردی ارمنستان است و این مشارکت برای ما بسیار ارزشمند است و در اینجا می خواهم از نقش بسیار مهم روسیه در تأمیت امنیت ارمنستان و اقدامات نیرو های حافظ صلح روسی در منطقه قره باغ قدردانی کنم.

وی بعلاوه به کوشش های فعال طرف روسی در مورد مشخص خطوط مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان اشاره نموده و یادآور شد که شخص رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، وزارت امور خارجه و وزارت دفاع روسیه در این زمینه کوشش های زیادی را انجام می دهند.

نخست وزیر ارمنستان بعلاوه خاطرنشان کرد که به وزیر دفاع این کشور دستور داده تا از کانال ارتباط عملیاتی با وزارت دفاع جمهوری آذربایجان که به پیشنهاد اتحادیه اروپا ایجاد شده، فعالانه استفاده کند.

نخست وزیر ارمنستان امضای سندی در تقویت نتایج مشخص خطوط مرزی با جمهوری آذربایجان در شرایط فعلی را بعید دانست و یادآور شد، در حال حاضر فقط می توان از سند بالقوه ای درباره ایجاد کمیسیون مشترکی در این زمینه و شروع فرایند این اقدام صحبت کرد.

روز سه شنبه دفتر مطبوعاتی کرملین خاطرنشان کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان موافقت نموده اند که مذاکرات سه جانبه ای را در بندر سوچی (در جنوب روسیه) در تاریخ 26 نوامبر (5 آذر ماه) انجام دهند. این نشست سه جانبه به ابتکار عمل رئیس جمهوری روسیه و به مناسبت گرامیداشت سالگرد امضای توافقنامه مربوط به توقف درگیری های نظامی در منطقه قره باغ کوهستانی در تاریخ نهم ماه نوامبر سال 2020 برگزار می گردد.

پیش از این در بروکسل نیز اعلام شده بود که رئیس جمهوری آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان در جریان مذاکرات تلفنی خود با شارل میشل، رئیس شورای اروپا توافق نموده اند تا خط ارتباط مستقیمی بین دو کشور در سطح وزرای دفاع برقرار گردد تا از وقوع دوباره حوادث نظامی پیرامون منطقه قره باغ کوهستانی جلوگیری شده و مکانیزمی برای هماهنگی اقدامات طرفین بوجود آید. علاوه بر این، علی اف و پاشینیان با شرکت در نشست سران آینده کشور های عضو اتحادیه اروپا و شرکای شرقی در تاریخ 15 ماه دسامبر امسال میلادی (24 آذر ماه) به منظور آنالیز شرایط کنونی در منطقه قفقاز جنوبی و را ه های فایق آمدن بر وخامت اوضاع در خطوط مرزی دو کشور موافقت کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 دی 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1903

به "پاشینیان: امضای سندی در زمینه خطوط مرزی با آذربایجان در شرایط فعلی بعید است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاشینیان: امضای سندی در زمینه خطوط مرزی با آذربایجان در شرایط فعلی بعید است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید