تور ارمنستان ارزان: ارمنستان بدون پیش شرط آماده عادی سازی با ترکیه است

به گزارش شارژ 10، سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان گفت، ایروان به مسکو اطلاع داده که آماده عادی سازی روابط با ترکیه است.

تور ارمنستان ارزان: ارمنستان بدون پیش شرط آماده عادی سازی با ترکیه است

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، واهان هونانیان سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان بر آمادگی بدون پیش شرط این کشور برای عادی سازی روابط با ترکیه اظهارنظر کرد.

بنا بر گزارش رسانه های ارمنستانی، سخنگوی وزارت خارجه این کشور در مصاحبه با خبرگزاری تاس روسیه گفته که ارمنستان برای شروع فرایند عادی سازی روابط با ترکیه آماده است.

به گزارش نیوز اِی ام، واهان هونانیان گفت: تعدادی از شرکای بین المللی از جمله متحد ما روسیه اعلام نموده اند که آماده حمایت از فرایند عادی سازی روابط ارمنستان و ترکیه هستند.

سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان ادامه داد: در جریان گفت و گوها با همکاران روسی مان، به آنها اطلاع دادیم که آماده عادی سازی روابط بدون پیش شرط هستیم.

واهان هونانیان سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان

وی اضافه کرد: اگر و زمانی که این فرایند (عادی سازی روابط ارمنستان و ترکیه) راه اندازی گردد، ما مردم را در خصوص فرایند تحولات آگاه خواهیم کرد.

به گفته این مقام ارمنستانی، ایروان همواره آماده عادی سازی روابط با ترکیه بدون پیش شرط بوده است. واهان هونانیان اضافه کرد: می خواهم این موضوع را تاکید کنم که در حال حاضر هیچ مذاکره ای با ترکیه وجود ندارد.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان در شرایطی مطرح شده که هفته گذشته آرارات میرزویان وزیر خارجه این کشور درباره پیش شرط های ترکیه برای عادی سازی روابط بین دو کشور حرف زده بود.

میرزویان در مصاحبه با نشریه فرانسوی لوموند گفت: ما همواره اعلام نموده ایم که علیرغم حمایت های بسیار ترکیه از جمهوری آذربایجان در جریان جنگ (44 روزه بر سر قره باغ کوهستانی) چه از نظر سیاسی و چه به وسیله تامین تسلیحات و بعلاوه استقرار هزاران مزدور خارجی، آماده عادی سازی روابط خود بدون پیش شرط هستیم. ما سیگنال های مثبتی از ترکیه برای بازگشایی گفت وگو دریافت نموده ایم، اما شرایط همچنان پیچیده است. آنکارا شرایط جدیدی را مطرح می نماید. از جمله کریدور اتصال جمهوری آذربایجان و نخجوان.

اوایل مهر ماه بود که ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اظهار داشت که ترکیه در پی عادی سازی روابط با ارمنستان پس از انتها جنگ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان است.

کالین اضافه کرد: در اصل، ما در پی عادی سازی روابط با ارمنستان هستیم. علت اصلی انتها روابط دیپلماتیک ما با ارمنستان و بستن مرزهای ما در سال 1992، حمله به قره باغ بود. از آنجا که این مشکل حل شده است، در واقع هیچ مانعی در برابر عادی سازی ما با ارمنستان وجود ندارد. اما هنوز مسائلی وجود دارد که باید درباره قره باغ حل گردد (جزئیات بیشتر).

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1908

به "تور ارمنستان ارزان: ارمنستان بدون پیش شرط آماده عادی سازی با ترکیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: ارمنستان بدون پیش شرط آماده عادی سازی با ترکیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید