وانگ یی: منشور ملل متحد باید بازبینی گردد

به گزارش شارژ 10، به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی جی تی اِن، وانگ یی وزیر امور خارجه چین امروز سه شنبه در کنفرانس خبری مشترک با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در شهر گولین (Guilin) واقع در منطقه خودمختار گوانگشی ژوانگ (Guangxi Zhuang) در جنوب این کشور توضیح داد: از همه کشورهای دنیا می خواهم با بازبینی در اصول اساسی منشور ملل متحد، چندجانبه گرایی حقیقی را برای ساختن جامعه ای با آینده مشترک برای بشریت محقق نمایند.

وانگ یی: منشور ملل متحد باید بازبینی گردد

وزیر امور خارجه چین در ادامه سخنان خود تأکید کرد: احدی نمی تواند با جعل و دروغ در امور داخلی چین مداخله کند و دستکاری های چند کشور معدود غربی به معنی نمایندگی از سوی جامعه بین الملل نیست. وی در ادامه گفت که چین و روسیه در حال آنالیز راه هایی برای اقدامات مشترک در زمینه مجوزهای بهداشتی در زمینه مسافرت های بین المللی هستند.

این در حالیست که وزارت امور خارجه چین امروز در بیانیه ای خاطرنشان کرد که نیکولا شاپیوس (Nicolas Chapui) سفیر اتحادیه اروپا در این کشور را به منظور اعلام اعتراض جدی در پی اعمال تحریم های بروکسل علیه مقامات پکن به بهانه های حقوق بشری، احضار نموده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه چین در این خصوص امده است که شین گانگ معاون وزیر خارجه چین به دیپلمات اتحادیه اروپا گفته است که بروکسل باید جدی بودن خطای خود را درک نموده و آن را اصلاح کند تا بیش از این به روابط با چین خدشه وارد نشود.

لازم به ذکر است که انگلیس و اتحادیه اروپا در اقدامی مشترک و هماهنگ با ایالات متحده آمریکا به بهانه نقض حقوق بشر علیه مقامات بلندپایه چین تحریم هایی را وضع کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1557

به "وانگ یی: منشور ملل متحد باید بازبینی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وانگ یی: منشور ملل متحد باید بازبینی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید