تور اروپا: حکایت شهرهای کوچک اروپایی

به گزارش شارژ 10، با انتخاب درست مقصد، سبک سفر کنید

اگر دلتان هوس یک سفر اروپایی مختصر و مفید را نموده اما تحمل هزینه های سرسام آور هتل های گران قیمت شهرهای بزرگ اروپا برای تان سخت است پیشنهاد می کنیم به سراغ شهرهای کوچک اما دیدنی این قاره بروید و باور داشته باشید که قاره اروپا به جز شهرهای بزرگی چون لندن، پاریس و فرانکفورت شهرهای دیدنی زیادی دارد که هرکدام دیدنی ها و لذت بردنی های بسیاری را در دل خود دارند. به دلایل متعدد، بیشتر این شهرها چندان برای گردشگران شناخته شده نیستند. در این مطلب تعدادی از این شهرهای کوچک را برایتان برمی شماریم. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

تور اروپا: حکایت شهرهای کوچک اروپایی

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

بروکسل، بلژیک (brussels-belgium) :

بروکسل شهری در کشور بلژیک که به تجارت معروف بوده اما جاذبه های گردشگری زیادی نیز در خود دارد. کشور بلژیک دارای شکلات های بسیار خوشمزه و سیب زمینی های سرخ شده جذابی است. به همین دلیل است که بیشتر افراد این مکان را برای گذراندن تعطیلات شان انتخاب می کنند. اما بروکسل تحت شعاع شهر آمستردام قرار است و به جای یک مرکز گردشگری به عنوان یک مرکز تجاری برای اتحادیه اروپا شناخته شده است. اما به اعتماد ما نباید بگذارید ظاهر اداری این شهر شما را فریب دهد. یک راستا انحرافی به وسیله نقاشی های سوررئال در موزه مگریت و یا نمایشگاه اختصاص یافته به تین تین(Tintin) و اسمورف(Smurfs) در the Centre Belge de la Bande Dessinée قلب سر زنده و دمدمی مزاج بروکسلی ها را نشان می دهد. معماری هنر نو(Art Nouveau) نیز در خیابان های شهر حکم فرماست. بعلاوه علاقه مندان به این شهر می دانند که در روزهای کاری، نرخ هتل ها بالا بوده و آخر هفته ها معمولا هزینه هتل ها پایین تر خواهد بود.

رن، فرانسه (rennes-france) :

شهر رن در فرانسه، ترکیب زیبایی از خانه های چوبی و ساختمان های مجلل مجلس است. معمولا بیشتر گردشگران فرانسه، اولین شهری که برای بازدید به فکر شان می رسد، پاریس است. سپس شهرهای جنوبی فرانسه مانند نیس و کن انتخاب می شوند و شهر رن احتمالا در صفحه دوم انتخاب افراد جای می گیرد.این موضوع کمی ناراحت کننده است چرا که شهر رن مرکز منطقه بریتینی بوده و مانند همسایگانش جذابیت های بسیاری در خود دارد. با قدم زدن در این شهر، روح و حس بریتینی را احساس خواهید کرد. این شهر یک سرزمین سلتیکی است که استقلال خود را به خوبی حفظ کرده است. چیزی که بیشتر از همه در این شهر افراد را جذب خود خواهد نمود مواد غذایی و خوراکی های آن است . اولین خوراکی، کره ای به نام آکا (Aka) است که طعم بی نظیری دارد. البته غذاهای فرانسوی به طور کلی بسیار خوشمزه اند. سپس یک غذای محلی به نام کرپ (crepe) در این شهر وجود دارد که از خمیر تشکیل شده و درونش معمولا با مواد شیرین پر می گردد. کرپ را می توان به عنوان یک وعده غذایی کامل و یا دسر استفاده کرد.

کراکوف، لهستان (krakow-poland):

برترین زمان برای لذت بردن از جاذبه های گردشگری کراکوف، کریسمس است. در شب های زمستان، ماه از سمت قلعه Wawel که عصر طلایی کراکوف در آن نمایان است، بیرون می آید. گم شدن در منظره ها غم انگیز تاریخی جنگ جهانی دوم در این شهر همچون اردوگاه های کار اجباری و کارخانه اسکار شیندلر بسیار آسان است. اما اگر تنها بر روی این موارد تمرکز کنیم، تاریخ غنی این شهر را که به عصر سنگ (عصر حجر) می رسد نادیده گرفته ایم که دور از انصاف است.کلیسای جامع سلطنتی و میدان بازار اصلی این شهر، گردشگران را به یاد regal heritage در لهستان می اندازد. هر زمان از سال نیز، رستوران های کراکوف در حال درست کردن غذاهای محلی مانند کالباس ،دونات با مربا و pierogis می باشند.

کاردیف، ولز (cardiff-wales):

شهر کاردیف جذابیت های خاصی دارد که برای گردشگران می تواند جالب باشد. شهرهایی چون لندن، ادینبرگ و دوبلین ممکن است به علت شخصیت های معروف شان، بیشتر از این شهر گردشگران را به خود جلب کنند. کاردیف تا مدت های مدید، تاریخ منحصر به فردی که بتواند با برج ساعت بیگ بن رقابت کند نداشته است. اما در عوض این شهر فریبندگی ها و جذابیت های خاصی برای خود دارد که می تواند جهانگرد های زیادی را به خود جلب کند . یکی از این جذابیت ها، محل اسکله است که نقطه آغازین راستا Wales Coast به شمار میرود. مورد دیگر، قلعه کاردیف است که ساخت آن به زمان رومیان رسیده و نشان دهنده غنای تاریخی این منطقه می باشد. در سال 2004 کاردیف درهای ساختمان تاریخی خود یعنی Wales Millennium Center را باز کرد . صفحات اکسید شده مس و تخته سنگ های جمع آوری شده از معادن سنگ محلی، ظاهری شبیه به عرشه یک کشتی به این ساختمان داده است.

کپنهاگ، دانمارک (copenhagen-denmark):

کپنهاگ، منطقه سردی به شمار میرود بنابراین بهتر است در روزهای طولانی تابستان به این شهر سفر کنید. این شهر، شهر هانس کریستین اندرسن (نویسنده معروف دانمارکی) بوده و بازیگران معروف زیادی در این شهر متولد شده اند. خیابان های مارپیچی و کاخ سلطنتی rococo نیز از جاذبه های مهم این شهر محسوب می گردد. در هر گوشه از این شهر، شیرینی های کره ای به فروش می رسد. روزهای تابستان زمان مناسب تری برای سفر به این شهر است اما اگر می خواهید از نرخ پایین هتل ها بهره ببرید بهتر است فصل پاییز و یا زمستان را برای سفر انتخاب کنید.

والنسیا، اسپانیا (valencia-spain):

فستیوال ها و مراسم مذهبی بسیار زیبا می تواند یکی از برترین دلایل سفر به این شهر باشد. بیشتر سفرهایی که به اسپانیا انجام می گردد راستاهای یکسانی دارند. بیشتر افراد، مادرید و بارسلونا را به علت فرهنگ غنی شان انتخاب می کنند و یا به دور سواحل کاستا دل سل می گردند. هیچ چیز اشتباهی در این تصمیم وجود ندارد اما مطمئنا همه مسافران دوست دارند به این ناحیه آفتابی که یک شهر ساحلی است نیز سفر کنند. این شهر به عنوان زادگاه پله شناخته شده است. ظرف های گرم برنج، غذاهای دریایی و گوشت این شهر می تواند با باربیکیوی آمریکایی ها به خوبی رقابت کند. والنسیا تاریخ کهنی دارد. کلیسای جامع والنسیا دارای سه درب ورودی فرق دارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2029

به "تور اروپا: حکایت شهرهای کوچک اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: حکایت شهرهای کوچک اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید