چین: دموکراسی کوکاکولا نیست

به گزارش شارژ 10، وزیر خارجه چین از آمریکا خواست تا به دنبال همزیستی مسالمت آمیز با پکن باشد و سیستم و راستا مستقل این کشور را بپذیرد.

چین: دموکراسی کوکاکولا نیست

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وانگ یی وزیر امور خارجه چین از آمریکا خواست تا رویکرد ایدئولوژیک سیاست خارجی خود را کنار بگذارد و اضافه نمود: کوشش آمریکا برای تبدیل رویکرد دیگر کشورها به شکل خود اشتباه است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از راشا تودی، پکن می گوید آمریکا نباید فکر کند که دولت های منتخب در سراسر دنیا ذائقه ای یکسان دارند.

وانگ یی و مشاورانش به وسیله تماس ویدئویی با شورای روابط خارجه آمریکا گفت وگو می نمایند/ عکس: شینهوا

وانگ یی روز آدینه 3 اردیبهشت و به وسیله تماس ویدئویی با شورای روابط خارجه آمریکا مجموعه ای از پیشنهادات را به اعضای این شورا ارائه کرد و اضافه نمود که این مجموعه روابط بین دو کشور را بهبود می بخشد.

او از آمریکا خواست تا به دنبال همزیستی مسالمت آمیز با پکن باشد

این دیپلمات ارشد چینی اضافه نمود: دموکراسی، کوکاکولای آمریکایی نیست که طعم آن در سراسر دنیا یکسان باشد. اگر تنها یک مدل از تمدن وجود داشته باشد دنیا بی روح و کسل نماینده خواهد بود.

وی گفت که تعبیر چینِ اقتدارگرا به دلیل تفاوت شکل و فرم دموکراسی با آمریکا اشتباه است.

وانگ اضافه نمود: واشنگتن باید به استفاده از دموکراسی و حقوق بشر برای دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر یا برانگیختن درگیری های منجر به فاجعه انتها دهد.

وزیر امور خارجه چین دولت سابق آمریکا در زمان ترامپ را به اخلال در سیستم بین الملل و فاصله دریافت از تعهدات و مسئولیت های دنیای واشنگتن متهم کرد

وی اضافه نمود: پکن از بازگشت دولت جو بایدن به چندجانیه گرایی استقبال می نماید.

پکن و واشنگتن همچنان به دلیل طیف وسیعی از مسایل مالی، سیاسی، نظامی مانند جنگ تجاری تا اختلافات منطقه ای در دریای چین جنوبی با هم درگیر هستند. جنگ تجاری چین و آمریکا در دولت ترامپ آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

چین نیز به دخالت ایالات متحده در امور داخلی کشورش اعتراض دارد. ایالات متحده، اتحادیه اروپا، بریتانیا و کانادا در ماه گذشته شماری از مقامات چین را به اتهام نقض حقوق بشر در ایالت سین کیانگ تحریم کردند، امری که از آن به عنوان نخستین اقدام هماهنگ غرب علیه پکن تحت ریاست جمهوری جو بایدن در ایالات متحده نام برده شده است.

چین در سال های اخیر حدود یک میلیون نفر از مسلمانان قوم ایغور در استان سین کیانگ را در اردوگاه های ویژه نگه داشته و آنها را مراکز کارآموزی می نامد. سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری از این مراکز را اردوگاه کار اجباری می نامند و گزارش های از آزار و اذیت ساکنان آن منتشر شده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1588

به "چین: دموکراسی کوکاکولا نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: دموکراسی کوکاکولا نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید