وزیر خارجه سوئد: به دنبال یافتن راه هایی برای رفع موانع تحریمی در روابط تجاری با ایران هستیم

به گزارش شارژ 10، وزیر خارجه سوئد در دیدار سفیر ایران گفت: ما با همکاری نزدیک با دیگر کشورهای اروپایی به دنبال یافتن راه هایی برای رفع موانع تحریمی در روابط تجاری با ایران هستیم.

وزیر خارجه سوئد: به دنبال یافتن راه هایی برای رفع موانع تحریمی در روابط تجاری با ایران هستیم

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، احمد معصومی فر سفیر ایران در استکهلم امروز پنجشنبه 14 فروردین با خانم آن لینده وزیر امور خارجه سوئد ملاقات و تبادل نظر کرد.

در این ملاقات معصومی فر با اشاره به روابط تاریخی دو کشور گفت: ایران و سوئد همواره از روابطی سازنده در طول تاریخ روابط بلندمدت خود بهره مند بوده اند و ظرفیت های خوبی برای تعمیق و گسترش روابط به ویژه در حوزه های تجاری و مالی وجود دارد که برای رفع موانع آن باید تلاش مشترکی انجام شود.

وی با اشاره به اپیدمی جهانی ویروس کرونا عنوان کرد: تحریم های غیر قانونی آمریکا علیه مردم ایران جان انسان های بیگناه را هدف گرفته و مانع جدی برای مقابله با کرونا در ایران شده است.

وی ضمن تشریح اقدامات گسترده دولت در این خصوص گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران هم برای کنترل و ممانعت از گسترش این ویروس و هم برای جبران آسیب های مالی قشر کم درآمد، نیازمند دسترسی به منابع مالی خود است.

سفیر ایران با اشاره به دو موضوع چندجانبه گرایی و حقوق بشر که از اصول سیاست خارجی سوئد است اضافه نمود: ما انتظار داریم استکهلم صدای بلندتری برای لغو و نادیده دریافت تحریم های ضد بشری و یکجانبه آمریکا علیه ملت ایران داشته باشد.

وزیر امور خارجه سوئد نیز با اشاره به روابط تاریخی دو کشور گفت: ایران جزو شرکای اصلی ما در منطقه غرب آسیا است و موضع همیشگی سوئد مخالفت با تحریم های یکجانبه است.

وی اضافه نمود: ما با همکاری نزدیک با دیگر کشورهای اروپایی به دنبال یافتن راه هایی برای رفع موانع تحریمی در روابط تجاری با ایران هستیم.

وزیر خارجه سوئد با اشاره به اجرایی شدن اولین تراکنش مالی از طریق اینستکس ابراز امیدواری کرد شرکت های سوئدی با استفاده از این ساز و کار روابط مالی و تجاری خود با ایران را به سوی عادی سازی سوق دهند.

در این ملاقات همچنین در خصوص روابط سیاسی و چندجانبه از جمله همکاری های دو کشور در زمینه کاهش تنش ها و حل بحران های منطقه ای از جمله جنگ یمن بحث و تبادل نظر به عمل آمد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 883

به "وزیر خارجه سوئد: به دنبال یافتن راه هایی برای رفع موانع تحریمی در روابط تجاری با ایران هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه سوئد: به دنبال یافتن راه هایی برای رفع موانع تحریمی در روابط تجاری با ایران هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید