ایزدی: عده ای سخنان ما در خصوص افول آمریکا را قبول نداشتند ، نگاه امیدوارانه به اروپا نتیجه ای جز عقب افتادگی ندارد

به گزارش شارژ 10، یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: موضع گیری بورل بسیاری از صحبت هایی که داخل کشور درباره افول آمریکا، نگاه به شرق و همچنین شرایط شکننده اروپا را بیان می کرد را عنوان نمود. عده ای در داخل این مصادیق را از ما نپذیرفتند.

ایزدی: عده ای سخنان ما در خصوص افول آمریکا را قبول نداشتند ، نگاه امیدوارانه به اروپا نتیجه ای جز عقب افتادگی ندارد

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

فواد ایزدی، کارشناس مسائل آمریکا در مصاحبه با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، درباره اظهارات جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه شاهد خاتمه نظم تحت رهبری آمریکا در دنیا هستیم و شیوع کرونا نقطه عطفی برای تغییر توازن قدرت از شرق به غرب است، گفت: افول آمریکا در سالیان دراز مطرح بوده است و شاید بعضی روشنفکران ایرانی جزو معدود افرادی باشند که هنوز افول آمریکا برای آن ها جا نیفتاده است.

وی با اشاره به بخش مهمی از سخنان بورل مبنی بر اینکه اگر قرن بیستم قرن آمریکا بود، قرن بیست و یکم را باید قرن آسیا دانست، گفت: اینکه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این مسئله را عنوان می نماید باید مخاطبین او در آسیا به ویژه ایران را به این نتیجه برساند که آن نگاه اروپا محور منسوخ شده است.

ایزدی ادامه داد: اروپایی ها برای کشور هایی که بیش از حد به آن ها توجه می نمایند اصطلاح اروپا محور را به کار می برند. این در حالی است که خود اروپا نیز در شرایط فعلی نگاه به آسیا دارد.

این کارشناس مسائل آمریکا با انتقاد از اینکه عده ای هنوز در داخل نگاه امیدوارانه به اروپا دارند، توضیح داد: این نوع نگاه نتیجه ای جز عقب افتادگی از دنیا نخواهد داشت و صحبت های بورل در جلسه سالانه سفرای برلین به خوبی بیانگر نگاه اروپا به چین، آسیا و خود اروپا می باشد.

وی ادامه داد: موضع گیری بورل بسیاری از صحبت هایی که داخل کشور در مورد افول آمریکا، نگاه به شرق و همچنین شرایط شنماینده اروپا را بیان می کرد بی پرده عنوان می نماید و عده ای که در داخل این مصادیق را از ما نپذیرفتند امید است که امروز از زبان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بپذیرند.

ایزدی با اشاره به نکته قابل توجه در سخنان بورل که هیچ اشاره ای به ایران نمی نماید، گفت: با وجود اینکه ایران نیز به مثابه چین عملکرد قابل قبولی در مهار کرونا داشت، اما اشاره ای به نام ایران نمی گردد، اما نسبت به عملکرد مثبت چین در مقابله با این ویروس و همچنین عملکرد منفی آمریکا سخنانی را بیان می نماید.

این کارشناس مسائل آمریکا توضیح داد: بورل در بخش دیگری از سخنان خود صراحتا تاکید می نماید که آمریکا دیگر ادعای رهبری دنیا را ندارد و دنیا وارد یک فاز از بی رهبری در دنیا می گردد، چون اساسا چین نیز ادعای رهبری در دنیا را ندارد بلکه عملا در سطوح مختلف بین المللی نقش جدی تری نسبت به آمریکایی ها بازی می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1002

به "ایزدی: عده ای سخنان ما در خصوص افول آمریکا را قبول نداشتند ، نگاه امیدوارانه به اروپا نتیجه ای جز عقب افتادگی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایزدی: عده ای سخنان ما در خصوص افول آمریکا را قبول نداشتند ، نگاه امیدوارانه به اروپا نتیجه ای جز عقب افتادگی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید