ظریف و همتای ارمنستانی تلفنی مصاحبه کردند

به گزارش شارژ 10، وزیر خارجه ایران صبح امروز در گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه ارمنستان اقدامات جمهوری اسلامی در مقابله با شیوع کرونا در شرایط برقراری تحریم های یکجانبه آمریکا را تشریح کرد.

ظریف و همتای ارمنستانی تلفنی مصاحبه کردند

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف و زهراب مناتسکانیان وزرای خارجه ایران و ارمنستان صبح امروز (چهارشنبه) تلفنی مصاحبه کردند.

ظریف در این مصاحبهی تلفنی اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مقابله با شیوع کرونا در شرایط برقراری تحریم های یکجانبه و ظالمانه آمریکا را تشریح کرد.

وزرای خارجه ایران و ارمنستان همچنین در مورد همکاری های ترانزیتی و همکاری در حوزه های علمی و فناوری نیز بحث و گفتگو نموده و ضمن قدردانی از همکاری در این حوزه ها، خواهان استمرار آن شدند.

ظریف در پی شیوع کرونا رایزنی های تلفنی را با بعضی همتایان خود صورت داد و از آنها خواست که با تحریم های آمریکا علیه ایران همراهی نکنند. وی پیش از این با وزرای خارجه فرانسه، اندونزی، سوئد، آفریقای جنوبی، انگلیس، روسیه، چین، صربستان، کرواسی، پاکستان جمهوری آذربایجان، اتریش، نروژ، کنیا، نیجریه، بلغارستان و... و جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مصاحبه نموده بود.

وزیر خارجه ایران شب گذشته نیز با سرگئی لاوروف همتای روس خود در این خصوص مصاحبه نموده بود.(اینجا بخوانید)

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه 22 اسفند ماه در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل (+) که رونوشت آن برای روسای سازمان های بین المللی و وزرای خارجه همه کشورها ارسال شد، بر ضرورت برطرف تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران برای مقابله با کرونا تأکید کرد. وی همچنین اخیرا نیز مصاحبهیی تلفنی با گوترش در این خصوص داشت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 788

به "ظریف و همتای ارمنستانی تلفنی مصاحبه کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف و همتای ارمنستانی تلفنی مصاحبه کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید