همه پرسی در ایتالیا، محور گفت وگوی اوباما و رنتزی

به گزارش شارژ 10، رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر ایتالیا در یک تماس تلفنی درباره نتیجه رفراندوم اخیر قانون اساسی در این کشور اروپایی گفت وگو کردند.

همه پرسی در ایتالیا، محور گفت وگوی اوباما و رنتزی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کاخ سفید با انتشار بیانیه ای از تماس تلفنی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و ماتئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا اطلاع داد.

در این تماس تلفنی، دو طرف درباره همه پرسی اخیری که در ایتالیا و در مورد تغییرات در قانون اساسی برگزار گردید، به رایزنی پرداختند.

روز یک شنبه مردم ایتالیا با شرکت در یک همه پرسی به اعمال تغییرات در قانون اساسی با هدف کاستن از اختیارات سنا رأی منفی دادند و رنتزی هم که از این اصلاحات حمایت می کرد، روز بعد از سمت خود کناره گیری نمود.

کاخ سفید بیان کرد، اوباما و رنتزی درباره نتیجه همه پرسی قانون اساسی چهارم دسامبر صحبت کردند و در جریان این گفت وگو رئیس جمهوری آمریکا تأکید کرد که ایتالیا همچنان یکی از قوی ترین و نزدیک ترین هم پیمانان واشنگتن و شریکی جدایی ناپذیر است.

بر اساس اعلام کاخ سفید، رئیس جمهوری آمریکا همچنین از شراکت و دوستی نزدیک کشورش و ایتالیا در دوران نخست وزیری رنتزی قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 684

به "همه پرسی در ایتالیا، محور گفت وگوی اوباما و رنتزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه پرسی در ایتالیا، محور گفت وگوی اوباما و رنتزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید