کرونا در اروپا، از هشدارها درباره موج دوم کرونا تا ترس اسپانیایی ها از موج بیکاری

به گزارش شارژ 10، هم زمان با فرایند تدریجی کاهش محدودیت های ضد کرونایی در کشورهای اروپایی بسیاری از کارشناسان درباره وقوع موج دوم این بیماری هشدار داده اند.

کرونا در اروپا، از هشدارها درباره موج دوم کرونا تا ترس اسپانیایی ها از موج بیکاری

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا و اخبار مربوط به آن همچنان تیتر اول بسیاری از رسانه های اروپایی است.

آلمان: تعطیلات تابستان امسال بدون محدودیت های کرونایی نخواهد بود

جدیدترین اخبار مربوط به کرونا در اتحادیه اروپا حاکی از آن هست که هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی امید شهفرایندان برای داشتن یک تابستان معمولی بدون محدودیت های ضد کرونایی را ناامید نموده و در سخنانی اظهار داشته است: یک فصل تعطیلات معمولی با کافه های ساحلی و کلبه های کوهستانی که همواره وجود داشت دیگر در این تابستان نمی تواند وجود داشته باشد. این غیر مسئولانه خواهد بود.

ماس که امروز (سه شنبه) بعد از یک ویدئوکنفرانس با همتایان خود از اتریش، سوئیس، لوکزامبورگ و لیختن اشتاین در برلین سخن می گفت همچنین توضیح داد که تا سرانجام آگوست همه مراسمات و اجتماعات همچنان ممنوع است.

وی البته این را بعید ندانست که قبل از تابستان مرزها برای گردشگر ها باز شده و سفرها با محدودیت های مشخصی امکان پذیر باشد. ماسدر عین حال پیش بینی این امر را سخت دانست.

وزیر خارجه آلمان همچنین خواهان هماهنگی اروپایی در ادامه فرایند مبارزه با کرونا شد.

در آلمان هشدارهای سفر جهانی برای گردشگر ها برای مقابله با شیوع کرونا تا سوم ماه می (14 اردیبهشت) همچنان برقرار است. وزیر امور خارجه آلمان تاکید نمود که در سرانجام آوریل درباره اقدامات بعدی تصمیم گیری خواهد شد.

اجباری شدن استفاده از ماسک در بسیاری ایالات آلمان

ایالت هسن آلمان هم برای مقابله با شیوع کرونا استفاده اجباری از پوشش برای دهان و بینی در اماکن عمومی را در دستور کار قرار داده است.

برلین هم استفاده از ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی را اجباری می نماید و از هفته آینده شهفرایندان در برلین باید در قطارها و اتوبوس ها پوششی روی دهان و بینی خود قرار دهند.

تداوم کاهش محدودیت های ضد کرونایی در اتریش

اتریش هم تداوم کاهش محدودیت های ضد کرونایی را در دستور کار قرار داده و به گفته سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش از 15 ماه می (26 اردیبهشت) مدارس این کشور باید به صورت گام به گام کار خود را شروع نمایند. اماکن پذیرایی هم می توانند در این تاریخ البته تا ساعت 11 مشغول به کار شوند. اماکن مذهبی هم می توانند به تدریج از قلمرو محدودیت های ضد کرونایی خارج شوند.

اقداماتی مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله عمومی همچنان باید در اتریش مراعات گردد.

ارتش آلمان هم به دلیل وجود تنگناها در دوران کرونا تا به حال 442 درخواست یاری اداری از ایالت ها و مقامات محلی آلمان دریافت نموده است.

ایالت های اشلسویگ-هولشتاین و هامبورگ هم استفاده ازماسک و پوشش دهان و بینی برای شهفرایندان در اماکن عمومی را اجباری می نمایند.

مقامات ایالت تورینگن و بادن- وورتمبرگ هم اقدام مشابهی را در دستور کار قرار داده اند.

نخست وزیر ایتالیا هم اعلام نموده که تا سرانجام هفته کاهش محدودیت های قرنطینه ای بیشتری در کشورش اعمال خواه شد. ایتالیا از حدود یک هفته پیش فرایند کاهش محتاطانه و تدریجی محدودیت های ضد کرونایی را در دستور کار قرار داده است.

لغو جشن اکتبر مونیخ به عنوان بزرگترین جشنواره ملی جهان

جش اکتبر مونیخ هم در امسال میلادی به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نمی گردد. جشن اکتبر مونیخ که بزرگترین جشنواره مردمی جهان محسوب می گردد هر ساله حدود 6 میلیون بازدید نماینده را به خود جذب می نماید.

دولت لهستان هم تصمیم دارد سرانجام هفته یاری های جدیدی برای اقتصاد در مبارزه با کرونا را ارائه دهد.

هشدار وزیر دارایی فرانسه درباره عواقب کاهش قیمت نفت در دوران شیوع کرونا

وزیر دارایی فرانسه هم درباره عواقب کاهش قیمت نفت خام هم زمان با شیوع بحران کرونا هشدار داده و آن را تهدیدی برای اقتصاد جهانی دانسته است.

مقامات یونان هم یک هتل در این کشور که به عنوان محل اقامت پناهندگان مورد استفاده قرار گرفته بود را به دلیل دیده شدن چندین مورد ابتلا به کرونا قرنطینه کردند. از حدود 470 سکنه این اقامتگاه پناهندگان حدود 150 نفر تست کرونایشان مثبت شده بود. به گفته یک مقام محلی در یونان پلیس در جلوی این اقامتگاه مستقر شده و هیچ کس حق ندارد آن را ترک کند.

برگزاری مراسم خاکسپاری در اسپانیا به صورت ویدئو کنفرانس

شرکت خاکسپاری در مادرید هم پیشنهاد داده که از این پس عزاداران می توانند مراسم تدفین را به صورت آنلاین در یک ویدئو کنفرانس دنبال نموده و این گونه در این مراسم مشارکت داشته باشند. به دلیل محدودیت های ضد کرونایی بازماندگان متوفی ها چندین هفته است که دیگر اجازه شرکت حضوری در مراسم خاکسپاری را ندارند.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم اعلام نموده که سرانجام قریب الوقوع این بحران و بیماری همه گیر قابل پیش بینی نیست.

هشدار درباره وقوع موج دوم کرونا در فرانسه

دانشمندان فرانسوی هم درباره عواقب کاهش محدودیت های ضد کرونایی در این کشور با سرانجام دوران قرنطینه در 11 ماه می هشدار داده اند. بر اساس یک آنالیز صورت گرفته تا این تاریخ حدود 5.7 درصد شهفرایندان به کرونا مبتلا خواهند شد و این برای اینکه از موج دوم کرونا جلوگیری به عمل آید کافی نیست.

ملکه انگلیس هم جشن تولد 94 سالگی خود را به دلیل شیوع ویروس کرونا بدون برگزاری مراسم باشکوهی جشن خواهد گرفت.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم که در حال حاضردر دوران استراحت برای بهبودی کامل بعد از ابتلا به کرونا به سر می برد به تدریج مسئولیت های اداری خود را هم در پیش می گیرد. به گفته سخنگوی نخست وزیر انگلیس وی مذاکرات تلفنی با ملکه انگلیس و رئیس جمهور آمریکا را در برنامه دارد.

ترس اسپانیایی ها برای از دست دادن شغل در دوران بحران کرونا

نتایج یک آنالیز هم نشان می دهد که حدود نیمی از اسپانیایی ها می ترسند که در دوران بحران کرونا شغل خود را از دست بدهند. بیش از 70 درصد از شهفرایندان این کشور هم بر این عقیده اند که خانواده های آن ها در جریان این بحران از نظر اقتصادی شرایط بدتری پیدا خواهند کرد. این نظر سنجی که توسط موسسه سیگما صورت گرفته نشان می دهد که نگرانی درباره از دست دادن شغل در بحران کرونا به ویژه در بین شهفرایندان بین سنین 18 تا 29 سال بسیار بالا است و 65 درصد در این فاصله سنی نگران این مسئله هستند.

وزیر کشور آلمان هم درباره سوء استفاده گروه های افراطی در این کشور برای پیشبرد اهداف خود هشدار داده است.

هشدار درباره خطر شیوع مجدد کرونا در آلمان

معاون رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان هم درباره خطر شیوع جدید کرونا در این کشور هشدار داده است. وی درباره شیوع مجدد این بیماری در آلمان به دلیل کاهش زودرس محدودیت های ضد کرونایی هشدار داده است.

این انستیتوی ملی آلمانی در حال حاضر شمار ابتلا در این کشور را از بین هر 100 هزار نفر 173 نفر ارزیابی نموده است.

دانمارک هم تصمیم دارد از 10 ماه می اجازه تجمعات با حدود 500 نفر در این کشور را بدهد. این خبر را وزیر بهداشت این کشور اعلام نموده است. در حال حاضر برای مقابله با شیوع کرونا تجمعات بالای 10 نفر در دانمارک ممنوع است.

جدیدترین آمار تلفات و مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم کرونایی

شمار تلفات و قربانیان کرونا در اتحادیه اروپا همچنان فرایند صعودی را طی می نماید.

بر اساس آمارهای رسمی تا به حال در اسپانیا 204178 نفر به کرونا مبتلا شده و 21282 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال 181228 نفر به کرونا مبتلا شده و 24114 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

آمارها نشان می دهد که در فرانسه هم تعداد مبتلایان به کرونا به 155383 نفر افزایش پیدا نموده و 20265 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم بر اساس آمارهای منتش شده تا به حال 147103نفر به کرونا مبتلا شده و 4862 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

انگلیس هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 124743 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 16509 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 933

به "کرونا در اروپا، از هشدارها درباره موج دوم کرونا تا ترس اسپانیایی ها از موج بیکاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از هشدارها درباره موج دوم کرونا تا ترس اسپانیایی ها از موج بیکاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید