کریسمس تلخ در اروپا ، از ثبت رکوردهای نو تا ابتلای رئیس مجلس اسپانیا به کرونا

به گزارش شارژ 10، کرونا این روزها نفس کریسمس در اروپا را به شماره انداخته است و رسانه ها از ثبت رکوردهای نو کرونایی در اولین روزهای کریسمس در این منطقه همراه با توسعه و شیوع روزافزون اومیکرون خبر می دهند.

کریسمس تلخ در اروپا ، از ثبت رکوردهای نو تا ابتلای رئیس مجلس اسپانیا به کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، در مطلبی به وخامت اوضاع کرونایی در کشورهای پرتغال و اسپانیا پرداخته نوشت: تا همین چند وقت پیش کشورهای پرتغال و اسپانیا به علت نرخ بالای واکسیناسیون به عنوان کشورهای نمونه کرونایی در جهان مطرح بودند اما حالا موج اومیکرون این کشورها را درمی نوردد.

غلبه اومیکرون در پرتغال

نهادهای بهداشتی در پرتغال بیش از 61 درصد موارد ابتلای تازه به کرونا را به سویه اومیکرون نسبت می دهند. روز آدینه در این کشور حدود 13 هزار ابتلای روزانه ثبت شد که بیشترین مورد از 29 ژانویه سال 2021 بود.

90درصد بیماران کرونایی در انگلیس به اومیکرون آلوده می شوند

با وجود نرخ بالای ابتلای تازه به کرونا در انگلیس در روزهای کریسمس، اما دولت انگلیس همچنان تصمیمی برای اعمال قواعد سختگیرانه تر ندارد.

ساجد جاوید، وزیر بهداشت انگلیس تنها از مردم خواسته است در صورت امکان جشن سال نوی میلادی را در فضای باز برگزار نمایند و قبل از شرکت در مراسم ها تست کرونا بدهند.

در شب کریسمس، نهادهای انگلیسی رکورد ابتلای روزانه 122186 مورد تازه به کرونا را ثبت کردند. در سه روز گذشته هم نهادهای بهداشتی در این کشور 321036 مورد تازه ابتلا به کرونا را ثبت نموده اند.

جاوید اعلام نمود که سویه تازه اومیکرون در زمان حاضر عامل ابتلای 90 درصد بیماران به کووید19 در این کشور است.

ثبت رکوردهای تازه ابتلای روزانه در دانمارک، ایسلند و یونان

نهادهای بهداشتی در دانمارک هم رکورد تازهی را در آمار مبتلایان روزانه ثبت نموده اند. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در عرض 24 ساعت 16164 مورد تازه ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شده است و نرخ مبتلایان هفتگی در این کشور به ازای هر 100 هزار نفر به 1.62 رسیده است که بالاترین شاخص ابتلا در جهان محسوب می گردد.

در ایسلند هم بالاترین نرخ ابتلای روزانه به کرونا در عرض 24 ساعت ثبت شده و 672 مورد تازه ابتلا طی یک شبانه روز در این کشور اعلام شده است.

تا قبل از شیوع موج اومیکرون، دانمارک و ایسلند یکی از پایین ترین نرخ های ابتلا به کرونا در اروپا را داشتند.

در یونان هم نهادهای بهداشتی بالاترین نرخ ابتلای روزانه از شروع شیوع کرونا در این کشور را ثبت کردند و وزیر بهداشت این کشور اعلام نمود که در عرض 24 ساعت 9284 مورد ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شده که از شروع شیوع کرونا بی سابقه بوده است.

شرایط حاد کرونایی در اسپانیا

وزیر بهداشت از تشدید محدودیت ها در این کشور البته از سوم ژانویه خبر داده است.

در اسپانیا هم شاخص هفتگی ابتلا به کرونا به ازای هر 100 هزار نفر به 563 افزایش پیدا نموده و در شهر مادرید، مرکز اسپانیا حتی به یک هزار مورد هم رسیده است. انستیتو رابرت کخ آلمان هم از 25 دسامبر این کشور اروپایی را در فهرست منطقه ها پرخطر کرونایی خود قرار داده و قواعد بسیار سختگیرانه ای را علیه آن ها صادر نموده است.

در مادرید که اواخر نوامبر اولین مورد آلودگی به سویه تازه اومیکرون کشف شد، در زمان حاضر این سویه تازه عامل ابتلای 9 نفر از هر 10 نفر مبتلا به کووید19 در این منطقه است.

برای کشورهای توریستی مانند اسپانیا و پرتغال موج اومیکرون به معنای یک شکست مالی دیگر است. در جزایر قناری که از منطقه ها توریستی اسپانیا است نرخ مبتلایان هفتگی به ازای هر 100 هزار نفر به 610 رسیده است.

ابتلای رئیس مجلس اسپانیا به کرونا

نخست وزیر اسپانیا در عین حال اعلام نمود که شرایط در بیمارستان ها همچنان تحت کنترل است.

مریتکسل باتت، رئیس مجلس اسپانیا هم جزو فهرست مبتلایان تازه به کرونا در این کشور قرار گرفته است. رسانه های اسپانیایی اعلام نمودند که تست کرونای رئیس مجلس 48ساله اسپانیا مثبت شده است و وی در خانه در قرنطینه قرار گرفته است.

تشدید محدودیت ها در دستور کار دولت فرانسه

نخست وزیر فرانسه هم با توجه به نرخ بالای مبتلایان تازه به کرونا اقدامات تازه برای مهار این بحران را در دستور کار قرار داده است. وی اعلام نمود که از روز سه شنبه واکسیناسیون مرحله سوم در این کشور 3 ماه بعد از تزریق دوز دوم انجام می گردد، بعلاوه دورکاری و استفاده اجباری از ماسک دوباره اعمال می گردد.

وی کرونا و محدودیت های آن را مانند فیلمی دانست که نمی خواهد به خاتمه خود برسد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1932

به "کریسمس تلخ در اروپا ، از ثبت رکوردهای نو تا ابتلای رئیس مجلس اسپانیا به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کریسمس تلخ در اروپا ، از ثبت رکوردهای نو تا ابتلای رئیس مجلس اسپانیا به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید