واکنش هایکو ماس به تحریم آمریکا علیه پروژه نورد استریم2

به گزارش شارژ 10، وزیر خارجه آلمان به اقدام آمریکا در تحریم کردن پروژه نورد استریم2 واکنش نشان داد.

واکنش هایکو ماس به تحریم آمریکا علیه پروژه نورد استریم2

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اشپیگل، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان، در واکنش به اقدام آمریکا در تحریم نورد استریم 2 گفت: برلین در اختلاف با واشنگتن بر سر پروژه نورد استریم 2 کوتاه نمی آید و میخواهد از این پروژه در برابر رئیس جمهور آینده آمریکا هم دفاع کند.

وی در ادامه گفت: دولت آلمان موضع خود در ارتباط با نورد استریم 2 را تغییر نخواهد داد.

ماس گفت: احتیاج نیست درباره حاکمیت اروپا صحبت کنیم اگر برداشت از آن این است، که ما هر کاری را در آینده آنطور که واشنگتن می خواهد انجام خواهیم داد.

روز گذشته نیز روسیه به این اقدام آمریکا واکنش نشان داده بود. رویترز چهارشنبه شب در گزارشی به نقل از منابع مطلع از وضع تحریم های جدید و تأثیرگذار علیه پروژه بزرگ نورد استریم 2 در آینده بسیار نزدیک خبر داده بود.

سه نفر از مقامات کاخ سفید در مصاحبه با رویترز اعلام نموده اند که دولت ترامپ که واپسین هفته های خود را سپری می نماید، دور تازه ای از تحریم ها را علیه پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 آماده نموده و در آینده بسیار نزدیک این تحریم ها که به عقیده مقامات واشنگتن ضربه مهلکی به پروژه نورد استریم خواهد بود را اعلام خواهد نمود.

بنابر اعلام این 3 مقام آمریکایی، واشنگتن از متحدان اروپایی خود و شرکت های خصوصی نیز خواسته است که همکاری با روسیه در احداث خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 را متوقف نمایند.

مجری اصلی پروژه گازی نورد استریم 2 شرکت گاز پروم غول انرژی روسیه است؛ اما نیمی از هزینه آن را پنج شرکت اروپایی او ام وی، وینترشال، دآ، ان جی، اونیپر و شل برعهده گرفته اند. بیش از 90 درصد این پروژه خط لوله تمام شده است.

شرکت گاز پروم اخیراً فرایند احداث خط لوله نورد استریم -2 را پس از یک سال توقف به دلیل تحریم های آمریکا از سر گرفته است.

نشریات غربی گزارش داده اند که جو بایدن رئیس جمهور آینده آمریکا نیز همچون دونالد ترامپ با احداث خط لوله نورد استریم -2 مخالف است و بر خلاف آنچه بسیاری سیاستمداران آلمانی تصور می نمایند، برای توقف این پروژه بزرگ از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1399

به "واکنش هایکو ماس به تحریم آمریکا علیه پروژه نورد استریم2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش هایکو ماس به تحریم آمریکا علیه پروژه نورد استریم2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید