نقشه راه جدید دولت ارمنستان به دنبال توافق اخیر در قره باغ

به گزارش شارژ 10، نخست وزیر ارمنستان امروز (چهارشنبه) نقشه راهی را در خصوص اولویت های کاری دولتش به دنبال توافق اخیر با جمهوری آذربایجان بر سر مناقشه قره باغ گفت.

نقشه راه جدید دولت ارمنستان به دنبال توافق اخیر در قره باغ

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بحبوحه تنش های سیاسی در داخل ارمنستان به دنبال اعتراض بعضی در این کشور نسبت به توافق جدید با جمهوری آذربایجان در خصوص مناقشه قره باغ، نیکول پاشینیان نقشه راهی را در خصوص اولویت های کاری دولتش ارائه کرد.

از جمله تدابیر مشخص شده در این نقشه راه اصلاحات در نیروهای مسلح بوده است.

به دنبال اعتراض ها در ارمنستان نسبت به توافق دولت این کشور با دولت باکو در خصوص قره باغ، معترضان خواهان استعفای پاشنیان شدند، اما وی بر تداوم حضورش در قدرت تاکید نموده و عنوان داشته قصدی برای کناره گیری از این سمت را ندارد. نخست وزیر ارمنستان اخیرا در خصوص درخواست بعضی در ارمنستان برای کناره گیری از قدرت به دنبال توافق اخیر با جمهوری آذربایجان در خصوص قره باغ خاطر نشان کرد: تضمین ثبات و امنیت در داخل جامعه از جمله دستورکار من است. مساله دیگری در برنامه کاری من وجود ندارد.

پاشینیان در خصوص این نقشه راه گفت: من مسئول غلبه کردن بر این اوضاع با هدف تضمین ثبات و امنیت در ارمنستان هستم.

اتخاذ تدابیر و طرح های جدید برای بهبود شرایط اقتصاد ارمنستان، اعمال یکسری اصلاحات در امور انتخاباتی، تصویب یک قانون در خصوص احزاب سیاسی و ایجاد دادگاه ضد فساد اقتصادی از جمله برنامه های مشخص شده در این نقشه راه عنوان شده است.

به ابتکار روسیه، بامداد دهم نوامبر (20 آبان) سندی برای تحقق آتش بس کامل و برطرف تمام خصومت ها در منطقه درگیری قره باغ به امضای علی اف، پاشینیان و پوتین رسید. وظیفه نظارت بر رعایت آتش بس بین دو طرف را نیروهای صلحبان ارتش روسیه به عهده دارند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1246

به "نقشه راه جدید دولت ارمنستان به دنبال توافق اخیر در قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه راه جدید دولت ارمنستان به دنبال توافق اخیر در قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید