تور ارزان ارمنستان: مذاکرات سه جانبه وزرای خارجه روسیه، آذربایجان و ارمنستان در مینسک

به گزارش شارژ 10، وزیر امور خارجه روسیه در نشستی با همتایان آذربایجانی و ارمنستانی خود در مرکز بلاروس، شرایط کنونی در منطقه قفقاز جنوبی و فرایند اجرای توافقات سه جانبه برای حل و فصل مناقشه قره باغ کوهستانی را مورد آنالیز قرار داد.

تور ارزان ارمنستان: مذاکرات سه جانبه وزرای خارجه روسیه، آذربایجان و ارمنستان در مینسک

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه بیان کرد، روز پنج شنبه و در حاشیه نشست وزیران کشورهای جامعه مشترک المنافع در مینسک (مرکز بلاروس) نشست سه جانبه ای بین سرگئی لاوروف، جیحان بایراموف و آرارات میرزویان وزرای امور خارجه روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان و با وساطت طرف روسی به منظور آنالیز فرایند اوضاع در منطقه قفقاز جنوبی برگزار گردید.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: با توجه به نزدیک شدن سالگرد تصویب بیانیه مشترک رهبران فدراسیون روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان (در تاریخ 9 ماه نوامبر سال 2020 در مسکو) درباره توقف کامل درگیری های نظامی در منطقه قره باغ کوهستانی، در این نشست سه جانبه فرایند اجرای توافقات اجرا شده بین طرفین مورد آنالیز نهاده شد. وزرای خارجه سه کشور تأیید کردند که بیشتر مفاد بیانیه با موفقیت در حال تحقق است و موافقت شد که کار به روی بعضی مسائل به جای مانده، فعالانه دنبال گردد.

وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که طرف روسی از ابراز تمایل و آمادگی رهبران جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای عادی سازی روابط بین دو کشور همسایه و بعلاوه امکان ملاقات دوجانبه استقبال نموده و آمادگی مسکو برای یاری به این فرایند، هم بر اساس ظرفیت های ملی روسیه و هم بعنوان یکی از روسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا را مورد تأیید قرار داد.

طبق این اطلاعات، سرگئی لاوروف بعلاوه نشست های جداگانه ای با همتایان آذربایجانی و ارمنستانی خود انجام داد. وی در ملاقات با بایراموف، بعضی ابعاد روابط دوجانبه را آنالیز نموده و درباره مسائل مهم در عرصه منطقه و روابط بین الملل گفتگو کرد.

لازم به یادآوری است که نشست رهبران کشورهای عضو جامعه مشترک المنافع قرار است امروز (آدینه) در مینسک برگزار گردد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هم در این نشست سران شرکت خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1812

به "تور ارزان ارمنستان: مذاکرات سه جانبه وزرای خارجه روسیه، آذربایجان و ارمنستان در مینسک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ارمنستان: مذاکرات سه جانبه وزرای خارجه روسیه، آذربایجان و ارمنستان در مینسک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید