لاوروف: درصدد توسعه همکاری نظامی با بلاروس هستیم

به گزارش شارژ 10، وزیر خارجه روسیه شامگاه آدینه گفت به علت عدم آمادگی غرب برای یک راهکار میانی، همکاری نظامی با بلاروس را افزایش خواهیم داد.

لاوروف: درصدد توسعه همکاری نظامی با بلاروس هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز آدینه گفت به علت عدم آمادگی غرب برای یک راه چاره میانی، روسیه و بلاروس درصدد توسعه همکاری نظامی خود هستند.

وی که با خبرگزاری تاس مصاحبه می کرد، گفت: وظیفه وزارت امور خارجه، ایجاد راه چاره برای موضوعات به وسیله ابزارهای سیاسی و دیپلماتیکی بوده اما به علت عدم آمادگی غرب برای راه چاره های میانی، برنامه های ما (با بلاروس) شامل تقویت همکاری در زمینه های نظامی می گردد.

وزیر خارجه روسیه گفت که سند مهم برای این اقدام، در توافقی واقع شده است که مجلس روسیه روز 4 نوامبر در زمینه اتحاد بین روسیه و بلاروس به امضا رساند.

لاوروف گفت که این کشور تغییرات مهمی که طی سال های اخیر در اوضاع نظامی-سیاسی در شرق اروپا روی داده را کاملا زیر نظر دارد.

با افزایش تنش ها میان مسکو و کشورهای غربی، ولادیمیر ماکی وزیر امور خارجه بلاروس بیان کرد، کشورش آمادگی میزبانی موشک های اتمی روسیه را دارد.

ماکی در مصاحبه ای گفت: آنچه رئیس جمهور آلکساندر لوکاشنکو گفت، اینکه ما احتمال استقرار تسلیحات اتمی در قلمرو بلارس را داریم، یکی از پاسخ های احتمالی در صورت اقدامات اتحاد آتلانتیک شمالی در قلمرو لهستان خواهد بود.

اظهارات وزیر امور خارجه بلاروس در حالی صورت می گیرد که ارتش این کشور اعلام نموده روسیه بمب افکن های راهبردی Tu-22M3 خود را برای گشت زنی مشترک با جنگنده های بلاروسی به این کشور فرستاده اند.

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس دهم آذر ماه گفته بود، در صورتی که موشک های اتمی ناتو در لهستان مستقر گردد، وی نیز از استقرار تسلیحات اتمی روسیه در بلاروس استقبال می نماید.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 بهمن 1400 بروزرسانی: 24 بهمن 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1939

به "لاوروف: درصدد توسعه همکاری نظامی با بلاروس هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: درصدد توسعه همکاری نظامی با بلاروس هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید