خبرنگاران روسیه مرزهای خود را با احتیاط بازگشایی می نماید

به گزارش شارژ 10، مسکو - خبرنگاران - معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: برای پیشگیری از وخامت اوضاع در عرصه انتشار کرونا، روسیه مرزهای خود را با حداکثر احتیاط بازگشایی می نماید.

خبرنگاران روسیه مرزهای خود را با احتیاط بازگشایی می نماید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران، الکساندر گروشکو به خبرگزاری دولتی تاس گفت: همه کشورها به سوی بازگشایی مرزهای خود با گامهای دقیق حرکت می نمایند که اقدامی موجه است و از شیوع دوباره کرونا یا به قول پزشکان از موج دوم انتشار ویروس کرونا می کاهد.

وی اضافه نمود: به همین دلیل در اینجا باید حداکثر احتیاط را به خرج داد. سلامتی شهروندان روس مهم تر از هر چیزی است و اطمینان دارم تصمیم مربوطه زمانی که گرفته گردد بسیار سنجیده خواهد بود و حداقل بد نشدن شرایط مبارزه با ویروس کرونا را تضمین می نماید.

روسیه از شروع شیوع گسترده کرونا در این کشور در اواخر ماه مارس مرزهای خود را بسته و همه پروازهای خارجی در این کشور متوقف شده است.

بر اساس آخرین اطلاعات ستاد مبارزه با کرونا در روسیه، در این کشور 458 هزار . 689 نفر کرونا گرفته اند، 221 هزار و 388 نفر بهبود یافته و 5 هزار و 725 نفر نیز جانباخته اند.

احتمال اقدام تحریک آمیز از سوی ناتو

معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به این پرسش که آیا ناتو آماده است تا به صورت سازنده در خصوص تصمیم نیروهای مسلح روسیه مبنی بر عدم برگزاری رزمایش عظیم در نزدیکی مرزهای کشورهای ناتو پاسخ دهد، گفت: چنین آمادگی ازسوی ناتو دیده نمیگردد.

گروشکو در پاسخ به این سوال که آیا این نگرانی وجود دارد که ناتو اقدامات تحریک آمیز در هنگام برگزاری رژه جشن پیروزی انجام دهد، گفت: می خواهیم امیدوار باشیم که ناتو از منطق پیروی می نماید اما باتوجه به اینکه پیمان ناتو اوج فعالیت های خود را برای روز 9 ماه می (روز پیروزی) برنامه ریزی نموده بود، چنین اطمینانی نداریم.

به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه رژه جشن پیروزی که قرار بود روز 9 ماه می در میدان سرخ مسکو برگزار گردد به دلیل انتشار ویروس کرونا برگزار نشد و قرار است روز 24 ماه ژوئن جاری برگزار گردد.

پوتین به شایگو گفته است: ما این رژه را روز 24 ماه ژوئن، روزی که در سال 1945 میلادی ارتش شوروی پس از پیروزی در نبردهای مسکو، لنینگراد، استالینگراد و آزاد نماینده اروپا از نیروهای آلمان نازی در میدان سرخ رژه رفتند، برگزار می کنیم.

رئیس جمهوری روسیه همچنین به ارتش روسیه دستور داده است که با تدابیر مخصوص کرونا رژه روز پیروزی برگزار گردد.

روز پیروزی تاریخچه سنتی خود را هم همچنان حفظ نموده است و برای روسها که از کودکی به عظیمی شوروی می بالنند عظیمترین جشن دولتی و ملی به حساب می آید و کرملین به صورت سنتی در آن کوشش دارد پیروزی بر آلمان نازی را به جانفشانی ارتش سرخ نسبت دهد، ضمن اینکه تازه ترین تسلیحات نظامی روسیه نوین در قالب رژه در میدان سرخ به نمایش درمی آید و رییس جمهور روسیه نطقی سیاسی خطاب می نماید که معمولا با چاشنی انتقاد از غرب همراه است.

روسیه همه گزینه ها برای پاسخ به خروج آمریکا از معاهده آسمان های باز را آنالیز می نماید

گروشکو گفت: پاسخ روسیه به خروج آمریکا از معاهده آسمان های باز به نتایج کنفرانس شرکت نمایندگان در این پیمان بستگی خواهد داشت.

وی اضافه نمود: اما روسیه همه گزینه های احتمالی را در پاسخ به چنین اقدامی از سوی آمریکا آنالیز می نماید. در هر صورت منافع امنیتی ما (روسیه) و کشورهای متحد ما در اولویت قرار گرفته است.

معاهده آسمان های باز توافقنامه ای بین 34 کشور دنیا است که درخصوص اجازه پرواز هواپیماهای جاسوسی و تجسسی بر فراز مناطق کشورهای عضو این معاهده است و واشنگتن به تازگی گفت، به دلیل نقض تعهدهای روسیه در قبال این معاهده و نگرانی های امنیتی، در حال آنالیز خروج از این معاهده است؛ مسکو این اتهام ها را رد نموده است.

روسیه پیغام هایی برای بهبود روابط از اتحادیه اروپا دریافت نموده است

معاون وزیر خارجه روسیه گفت که روسیه پیغام هایی از اتحادیه اروپا برای بهبودی روابط و مذاکرات دریافت نموده است.

گروشکو توضیح داد: اما در زمان حاضر این پیغام ها در سیاست رسمی اتحادیه اروپا در خصوص روسیه انعکاس نمی یابد.

وی اضافه نمود: بدیهی است از بروکسل پیغام هایی دریافت می کنیم که سیاست کنونی اتحادیه اروپا در خصوص روسیه در جهت منافع آن و به نفع حل شرایط کنونی دنیا نیست.

روابط روسیه و اتحادیه اروپا از سال 2014 بخاطر مساله اوکراین تیره شده است و این اتحادیه چندین بسته تحریمی مالی و سیاسی در خصوص روسیه وضع نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1027

به "خبرنگاران روسیه مرزهای خود را با احتیاط بازگشایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روسیه مرزهای خود را با احتیاط بازگشایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید