مسکو: نمی دانیم پریگوژین کجاست

به گزارش شارژ 10، سخنگوی کرملین امروز (آدینه) گفت، مسکو اطلاعی ندارد که آیا رئیس گروه واگنر در روسیه است یا خیر و نمی خواهد درباره خروج صدها تن از اعضای این گروه نظامی خصوصی از جمهوری آفریقای مرکزی اظهارنظر کند.

مسکو: نمی دانیم پریگوژین کجاست

به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: ششم ژوئیه امسال میلادی رسانه های آفریقایی گزراش کردند که بیش از 500 تن از اعضای گروه واگنر از شهرهای بیرآئو، موین-سیدو و باتانگافو خارج شده اند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا دولت مسکو اطلاعی درباره دلایل احتمالی این خروج گسترده نیروهای واگنر از جمهوری آفریقای مرکزی دارد یا خیر، گفت: نمی توانم درباره این مساله اظهارنظر کنم. بعلاوه اطلاعی از این مساله هم نداریم که یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر کجاست.

وی درباره اینکه آیا پریگوژین در روسیه است، چیزی که الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس روز پنج شنبه گفته بود، گفت: نمی توانم چیزی بگویم. ما اطلاعی در این مورد نداریم و من نمی توانم چیزی به آن مطالبی که قبلا بیان کردیم، اضافه کنم.

روز پنج شنبه لوکاشنکو گفته بود که پریگوژین در بلاروس نیست بلکه در سن پترزبورگ است.

وی اضافه نمود، مقام های بلاروسی اردوگاه هایی برای واگنر ایجاد نکرده اند؛ اما به نیروهای این گروه پیشنهاد داده اند تا اگر موافق باشند برایشان اردوگاه های نظامی دوران شوروی را در بلاروس مهیا نمایند. اما نیروهای واگنر درباره محل اقامت خود نظر متفاوتی داشتند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 تیر 1402 بروزرسانی: 16 تیر 1402 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2249

به "مسکو: نمی دانیم پریگوژین کجاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: نمی دانیم پریگوژین کجاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید