هشدار جدی سفیر ایران در باکو به 5 کشور ساحلی دریای خزر

به گزارش شارژ 10، سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان از پنج کشور ساحلی خزر خواست تا فارغ از هر ملاحظه ای و قبل از وخامت بیشتر اوضاع و کم شدن آب این دریاچه و فاجعه زیست محیطی منطقه، چاره جویی نمایند.

هشدار جدی سفیر ایران در باکو به 5 کشور ساحلی دریای خزر

به گزارش خبرنگاران، سید عباس موسوی، سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان در توییتی نوشت: 21 مرداد روز دریای خزر/مازندران است که دردمندانه با خطر جدی کم شدن آب و فاجعه زیست محیطی در آینده روبروست. بر همه 5 کشور ساحلی این نگین آبی فرض است تا فارغ از هر ملاحظه ای و قبل از وخامت بیشتر چاره ای بجویند تا سلامت، امنیت و اقتصاد خود و منطقه را نجات دهند.

12 آگوست برابر با 21 مرداد ماه روز دریای خزر نامیده می گردد. به همین مناسبت هر ساله مراسم بزرگداشت این روز در 5 کشور ساحلی پیرامون خزر، برگزار می گردد.

سال 1382، پنج کشور ساحلی پیرامون خزر (آذربایجان، ایران، قزاقستان، روسیه و ترکمنستان)، کنوانسیون منطقه ای حفاظت از محیط زیست دریای خزر موسوم به کنوانسیون تهران را امضا نموده و در تاریخ 12 آگوست 2006 برابر با 21 مرداد ماه 1385 متعهد شدند تا مفاد این معاهده نامه را رعایت نمایند و از آن به بعد این روز به عنوان روز دریای خزر نامیده شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1402 بروزرسانی: 22 مرداد 1402 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2262

به "هشدار جدی سفیر ایران در باکو به 5 کشور ساحلی دریای خزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار جدی سفیر ایران در باکو به 5 کشور ساحلی دریای خزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید