تور ارزان روسیه: باکو: کریدور ایران به جمهوری آذربایجان و روسیه از پروژه های مهم است

به گزارش شارژ 10، فارس نوشت: یک مقام ارشد دولت جمهوری آذربایجان روز یکشنبه گفت، توسعه بیشتر روابط تهران و باکو، نیازمند ایجاد زیرساخت های حمل و نقل تازه است.

تور ارزان روسیه: باکو: کریدور ایران به جمهوری آذربایجان و روسیه از پروژه های مهم است

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نوشته خبرگزاری ترند نیوز، شاهین مصطفی اف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان امروز در ملاقات با وزیر راه و شهرسازی ایران گفت:حجم مبادلات تجاری بین جمهوری آذربایجان و ایران در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد افزایش یافته است.

به گفته وی، علیرغم اینکه طی دو سال گذشته شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی تاثیر منفی گذاشته ، اما تجارت طرفین افزایش یافته است.

مصطفی اف گفت: حمل و نقل بین ایران و جمهوری آذربایجان متوقف نشد و برای توسعه بیشتر روابط مالی دو کشور نیازمند ایجاد زیرساخت های حمل و نقل تازه از جمله پل ها هستیم. در حال حاضر کارگروه هایی از جمهوری آذربایجان و ایران در حال کار بر روی سند تجارت بین دو کشور هستند.

این مقام ارشد باکو اضافه کرد: مسائل توسعه روابط تجاری بین جمهوری آذربایجان و ایران در حال آنالیز است. پروژه های مشترکی در زمینه انرژی، برق وجود دارد که در حال تکمیل است. امکان همکاری با ایران در زمینه فراوری قطعات خودرو نیز وجود دارد. در زمینه ماشین آلات کشاورزی دو هزار شرکت ایرانی در جمهوری آذربایجان ثبت شده و پروژه های موفقی را اجرا نموده اند.

به گفته وی، کریدور شمال ،جنوب از ایران به جمهوری آذربایجان و روسیه یکی از پروژه هایی است که هر دو کشور روی آن کار می نمایند.

وی گفت: در خصوص بخش نفت و گاز نیز بحث شد. کارگروه مشترک به بحث ادامه می دهد. جمهوری آذربایجان و ایران در زمینه برق همکاری می نمایند. ما در حال کار بر روی هماهنگ سازی شبکه های برق ایران و روسیه هستیم.

مصطفی اف اضافه کرد: نشست بعدی کمیسیون مشترک دو کشور در باکو برگزار خواهد شد.

یک رسانه جمهوری آذربایجان نیز اخیرا گزارش داد این کشور میخواهد یک گذرگاه گمرکی تازه در مرز با ایران احداث کند. الشاد نوریف مدیر پارک صنعتی-شیمیایی سومقاییت با تأکید بر اهمیت منطقه مالی دره آراز بعلاوه گفته که یک بزرگراه دیگر نیز از پارک مالی منطقه مالی دره آراز به سمت ایران احداث خواهد شد.

این خبر چند روز بعد از آن اعلام می گردد که نیکل پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در واکنش به هشدارهای اخیر جمهوری آذربایجان مبنی بر بازرسی شهروندان و وسایل نقلیه ارمنستان در بخشی از جاده گوریس-کاپانگفته بود دولت ارمنستان تصمیم گرفته تا شهروندان و وسایل نقلیه این کشور از جاده جایگزین استفاده نمایند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1882

به "تور ارزان روسیه: باکو: کریدور ایران به جمهوری آذربایجان و روسیه از پروژه های مهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان روسیه: باکو: کریدور ایران به جمهوری آذربایجان و روسیه از پروژه های مهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید