متقاضیان شرکت در انتخابات شوراهای شهر و روستا، اصل نخبگی و تخصص را داشته باشند

به گزارش شارژ 10، تهران (پانا) - معاون عمرانی وزیر کشور با دعوت از متقاضیان نخبه و متخصص برای ثبت نام در انتخابات شوراهای شهر و روستا بیان کرد که در شوراهای شهر و روستا، افرادی ورود نمایند که اصل نخبگی، خبرگی و تعهد و تخصص را توامان باهم داشته باشند.

متقاضیان شرکت در انتخابات شوراهای شهر و روستا، اصل نخبگی و تخصص را داشته باشند

مهدی جمالی نژاد در حاشیه جلسه شورای عالی ترافیک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ثبت نام از نامزدهای اعضای شورای شهرها و روستاها از امروز شروع شده است و برای اینکه از اهداف ارزشمند اصول 6 و 7 قانون اساسی و اصول 101 تا 106 فصل هفتم قانون اساسی که تشکیل شوراهای شهرها و روستاها دنبال می شده است، دور نشویم و به آفت هایی که اخیرا شوراهای اسلامی شهرها و روستاها را درگیر نموده است، دچار نشویم و همچنین حجم پرونده های شورای حل اختلاف کمتر گردد احتیاج به نمایندگانی قوی در این شوراها وجود دارد.

عضو ستاد انتخابات کشور اضافه نمود: احتیاج است در شوراهای شهر و روستا، افرادی ورود نمایند که اصل نخبگی، خبرگی و تعهد و تخصص را توامان باهم داشته باشند.

وی ادامه داد: کارنمودهایی که شوراهای شهر و روستا دارند، بسیار زیاد است و تمرکز زدایی را محقق می نماید. واگذاری وظایف و مسئولیت ها را در سطوح محلی محقق می نماید و تقویت نماینده سرمایه اجتماعی است ضمن اینکه سرزندگی اجتماعی را در شهرها و روستاها ایجاد می نماید و حلقه واسط بین ارکان نظام و شهروندان است و تسهیلگر اجرایی برنامه های محلی است.

معاون عمرانی وزیر کشور تاکید نمود: قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران، برای انتخاب نمایندگان و انتخاب شوندگان معیارهایی را پیش بینی نموده است برای اینکه در راستای بیانیه گام دوم انقلاب حرکت کنیم و روستاها و شهرهای آباد و طیب داشته باشیم. در این راستا از همه نخبگان، متخصصان و افراد دارای صلاحیت و کسانی که برای اداره شهرها و روستاها ایده های خلاقانه و نوآورانه داشته باشند دعوت می گردد تا حضور پررنگی در نام نویسی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1527

به "متقاضیان شرکت در انتخابات شوراهای شهر و روستا، اصل نخبگی و تخصص را داشته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متقاضیان شرکت در انتخابات شوراهای شهر و روستا، اصل نخبگی و تخصص را داشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید