به تیم ملی یک بلیت نمی دادند، چند نفر پیشنهاد سرپرستی را رد کردند

به گزارش شارژ 10، به گزارش خبرنگاران، شهاب الدین عزیزی خادم درباره شکایت فدراسیون فوتبال ایران به دادگاه عالی ورزش نسبت به میزبانی بحرین در رقابت های انتخابی جام جهانی 2022، گفت: ما فرایند حقوقی را آغاز و به دادگاه عالی ورزش شکایت کردیم. سه بازی میزبان بودیم. حقمان است که میزبان باشیم. احساس کردیم به فوتبال ایران ظلم شده است. از این شکایت ناامید نیستم. البته این به فدراسیون ما ارتباطی نداشته است. باید رایزنی می شده و یا حداقل مردم را در جریان می گذاشتند. به محض قبول مسئولیت ما در فدراسیون، شوکی به فوتبال وارد شد.

به تیم ملی یک بلیت نمی دادند، چند نفر پیشنهاد سرپرستی را رد کردند

AFC وکلای خود را به دادگاه عالی ورزش معرفی کرد

رئیس فدراسیون فوتبال درباره موافقان و مخالفان شکایت از AFC به دادگاه عالی ورزش و امکان ایجاد تنش با کنفدراسیون فوتبال آسیا، تاکید نمود: حتماً دیپلماسی را متوجه هستم و حتماً مشورت می کنم. حتماً می دانم در هزاره سوم باید تنش زدایی کرد و باید مصالحت آمیز رفتار کنیم. اینها را می دانم ولی چیزی که برایمان مهم است، ظلمی بود که به فوتبال ایران وارد شد. اگر خودم بیرون فوتبال بودم نسبت به شرایط انتقاد می کردم و می گفتم چرا از این فرصت استفاده نشد؟ زمان من برای رفتن به دادگاه عالی ورزش کم بود. باید جوابگوی مردم باشم.

وی در مورد جلسه آنلاین هیات رئیسه کنفدراسیون آسیا و اینکه آیا این موضوع در دستور جلسه بوده است؟ گفت: این در دستور جلسه نبوده است. اعتراض ما در دقایق آخر ثبت شد. خود AFC وکلایش را به دادگاه عالی ورزش معرفی نموده است و تا 10-12 روز آینده راستا تعیین می شود و شاید دستور موقت بگیریم که به یک کشور دیگر برویم. شاید رای نهایی صادر شود. از تمام ظرفیت استفاده می کنیم. با نهادهای بالاتر تعامل می کنیم ولی این برای مردم است.

درخواست وکلای ویلموتس را نپذیرفتیم

عزیزی خادم تاکید نمود: بخش بین الملل ما در یک ماه به اندازه یک سال مکاتبه نموده است. ستاد ما شب و روز تا دیر وقت کار و برنامه ریزی می نمایند در راستای احقاق حقوق ملی. امید داریم که نتیجه بگیریم. داریم تلاشمان را می کنیم. این یکی از میراث هایی که به فدراسیون اضافه شده است. شما پرونده ویلموتس را نگاه کنید. رسیدگی به پرونده او در دادگاه عالی ورزش هم به تیرماه موکول شده است. آنجا بحث 6.5 میلیون یورو است. بحث بدهی به شستا هم هست.

وی گفت: وکلای ویلموتس خواستار جلسه غیر حضوری بودند که ما آن را نپذیرفتیم. گفتیم جلسه -در دادگاه عالی ورزش- باید حضوری باشد. امید داریم. ویلموتس فدراسیون و هیات رئیسه قبل را درگیر نموده، تیم ملی را لبه تیغ برده، بی اعتمادی و بی اعتباری هم ایجاد شده است. مسائل اقتصادی هم بر فوتبال ملی مترتب شده است.

هنوز نمی دانیم چند تیم ملی داریم!

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به مسائل این فدراسیون، اعلام نمود: برای من سه گزارش از تعداد تیم های ملی آمده است، یک گزارش می گوید 18 و گزارش دیگر می گوید 14 تیم داریم. ما حتی هنوز این را هم نداریم. مکلف هستم فوتبال را به راستا توسعه، زیرساخت، برنامه ریزی برگردانم.

چند نفر پیشنهاد سرپرستی تیم ملی را قبول نکردند

رئیس فدراسیون فوتبال درباره انتخاب مجتبی خورشیدی به عنوان سرپرست تیم ملی فوتبال ایران و نقدها شدید به این انتخاب، گفت: به تصمیمی که گرفتیم ورود نمی کنم. قبل از انتخاب خورشیدی، با چند نفر صحبت کردم؛ از چهره های ملی. با هر کدام دو، سه ساعت جلسه داشته ام. از روزی که آمده ام به خیلی از افراد صاحب نظر تلفنی صحبت کردم و خواستم بیایند. پیشنهاد دادم ولی نیامدند. استدلالشان این است که فوتبال ملی به سمتی رفته که همه چیز خدشه دار شده است. فوتبال ملی متعلق به همه است. نمی توان یک خط کش گذاشت و گفت فوتبال برای یک عده است. در عرصه مربیگری مثلاً یک مربی در عرض یک سال سه تیم عوض می نماید. ما جلوی این را می گیریم. کجا جهان این اتفاق می افتد؟

وی مجدداً درباره دلیل انتخاب خورشیدی توضیح داد: من با چند نفر صحبت کردم ولی نیامدند. خواهش کردم بیایند و یاری نمایند.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره احتمال تغییر چارت تیم ملی گفت: حتماً چارت تغییر می نماید. به همین دلیل در این مدت صحبت نکردم.

ماجرای صدها تماس و پیغام برای برکناری اسکوچیچ!

عزیزی خادم که در برنامه ورزش و مردم حاضر شده بود، در ادامه گفت: مسئولیت تیم ملی با شخص بنده است. تیم ملی در شرایطی است که لبه تیغ واقع شده است. آقای اسکوچیچ مورد حمایت ما است. هرچند ده ها کامنت و صدها تماس با من انجام شده که ببینید پارسال فلان جا بوده است. الان چه انتصابی در حوزه فنی انجام شده است؟

وی که از بیان شفاف دلایل انتخاب خورشیدی خودداری می کرد، در مورد اینکه رسانه ها از وی به دلیل انتخاب خورشیدی نقدها زیادی داشته اند، گفت: از جامعه رسانه تشکر می کنم. این نشان می دهد انتظارات از ما بالا است.

مخالفت با استعفای مدیر روابط عمومی فدراسیون

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به سئوالی مبنی بر استعفای علی جوادی از روابط عمومی این فدراسیون و ارتباطش با انتخاب خورشیدی، اظهار کرد: علی آقا از دوستان خوب من است. هنوز تصمیم نهایی درباره استعفای او نگرفته ایم. دیروز و پریروز با هم ناهار خوردیم. انتخاب و انتصاب که در حیطه اختیار من است. جوادی از دوستان و دلسوزان من است. ایشان درخواست استعفا داده ولی نپذیرفتیم.

هیچ آژانسی حاضر به همکاری با فدراسیون نبود

عزیزی خادم با انتقاد از شرایط حاکم بر تیم ملی فوتبال و مسائل اقتصادی، البسه و سایر موارد گفت: هیچ آژانسی حاضر نبوده برای ستاره ما سفر یا لباس بگیرد. تیم ملی مقابل سوریه نتیجه خوبی گرفت. کادر فنی را حمایت می کنیم. با درخواست اسکوچیچ دو دستیار به کادر فنی اضافه نموده ایم.

وی گفت: برای فوتبالی که یک بلیت نمی دهند پیروز شدیم پرواز چارتر بگیریم. اینها اعتبار می آورد. دیروز غروب یک جلسه بودم. هتل داریوش جزیره کیش اعلام آمادگی کرد تیم ملی -قبل از سفر به بحرین- 10 روز مجانی آنجا باشد. فدراسیون قبل پول سه سال پیش هتل هایش را نداده است. باید این کلیات را در فوتبال حل کنیم.

تماسم با دایی و پروین برای سرپرستی تیم ملی نبود

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: با علی دایی و علی پروین تماس گرفتم و خواهش کردم به ما یاری نمایند. فوتبال متعلق به اینها است.

عزیزی خادم در مورد اینکه آیا پیشنهاد سرپرستی تیم ملی را به دایی و پروین داده است؟ گفت: تماسم با علی دایی و علی پروین برای سرپرستی نبود. با ذوالفقارنسب و حاج رضایی مدام در ارتباط هستم. انتصابی صورت نگرفته است. یک انتصاب -سرپرست تیم ملی- بوده که آن هم با چند ملی پوش طراز اول نشستم ولی نپذیرفتند. فوتبال متعلق به همه است. ده ها و صدها داور به من پیغام می دهند که پشت خط مانده اند. خیلی از مربیان هم پشت خط مانده اند. در حوزه تیم فوتبال امید اتفاقی با کمیته المپیک نبوده است. آقای صالحی امیری به فدراسیون آمد و توافق کردیم که برای المپیک پاریس یاری کنیم. برای تیم ملی فوتسال با شمس و شمسایی و ناظم الشریعه در ارتباط هستم. هیچکس را بر نداشته ایم. همه اینها دسته بندی شده است. ما آمده ایم که تابوها را بشکنیم.

افزایش 200-300 درصدی درآمد داوران

وی درباره بحث فساد در فوتبال اظهار کرد: در مجمع بعدی، ارکان قضایی فدراسیون باید شکل بگیرد. در چارت جدید دیگر بحث کمیته فرهنگی نیست و بحث مسئولیت اجتماعی است. باید سعی کنیم اعتبار اقتصادی و اجتماعی را به فدراسیون برگردانیم.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به مسائل داوران فوتبال تاکید نمود: افزایش 200- 300 درصدی درآمد داوران را خواهیم داشت. در اسپانسرها تجدید نظر می کنیم. مبحثی که کمتر از VAR اهمیت ندارد این است که صندوقی را برای ایجاد نموده ایم. سه هزار بازی ما در لیگ با یک اسپانسر است و باید پولش به این صندوق برود. خیلی از داوران 20 ماه است حقوق نگرفته اند. نمی خواهم کسی را متهم کنم. فوتبال این همه کار ننموده و محتوایی و شکلی دارد. در حوزه داوران با اسپانسرها صحبت نموده ام که این را تجدید کنیم و مبلغش را بالا ببریم. این حق فدراسیون فوتبال است.

ایجاد صندوق برای مربی و بازیکن خارجی در فدراسیون فوتبال

به گزارش خبرنگاران، عزیزی خادم در بخش دیگری از صحبت هایش درباره قانون ممنوعیت استفاده از مربی و بازیکن خارجی اظهار کرد: باید در هیات رئیسه راجع به آن بحث کنیم. من در این حوزه مطالعه ننموده ام. من آدم توصیه پذیری نیستم. در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و باشگاه پیکان بوده ام. برای من منافع فوتبال ملی مهم است. برای مربی و بازیکن خارجی خوب باید یک گارانتی و ضمانت بانکی بدهند که این پرونده انباشته نشود و فدراسیون و باشگاه زیر سئوال نروند. باید پول مربی و بازیکن خارجی را در یک صندوق در فدراسیون بگذارند که هر کجا فسخ کردند، پولشان را بگیرند و بروند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر برنامه های فدراسیون فوتبال برای چابک سازی لیگ فوتبال گفت: این موضوع به صلابت سازمان لیگ و باشگاه ها یاری می نماید. اینها زمان می برد. کارگروه چابک سازی در تعطیلات هم کار نموده است. این کار، یک شبه نیست. این اتفاق باید در 20-30 سال رخ می داده است.

در حال توافق با شستا برای بدهی به جامانده هستیم

عزیزی خادم در واکنش به شکایت شستا از فدراسیون فوتبال و مصادره ساختمان فدراسیون فوتبال گفت: این یکی از مسائل پرونده ویلموتس است. قرار شد اوایل همه آقای رضوانی فر را ببینم. در مصاحبه ایشان آمده بود که پول شستا پرداخت شده است. بخش اعظم پول به یورو پرداخت شده است. شما از فوتبالی صحبت می کنید که در لیگ تکلیف ساختمانش هم تعیین نیست. ببینید چه چیزها در فوتبال به گروگان رفته است. باید با کارگروه های مختلف کار را جلو ببریم. یک بخش از بدهی به شستا مانده که داریم توافق و تفاهم می کنیم.

با این حساب ساختمان فدراسیون فوتبال همینجا می ماند و تغییر نمی نماید؟ وی در پاسخ به این سئوال گفت: فعلاً همینجا هستیم تا این ساختمان را به کمپ تیم های ملی ببریم. ان شاءالله فوتبال را درآمدزا کنیم.

واکنش به مصادره سه دنگ از باشگاه پرسپولیس

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه شستا میخواهد سه دنگ از ساختمان باشگاه پرسپولیس را از آن خود کند، گفت: من چیزی در این ارتباط ندیده ام. هرچیزی باید کتبی باشد. بر اساس داده ها با شما صحبت می کنم.

عزیزی خادم همچنین در مورد اعتراض به انتخابات هیات فوتبال استان تهران تاکید نمود: این هم در حد شنیده ها است. کتبی ظاهراً شکایت هایی شده ولی به من چیزی نوشته نشده است. اگر چیزی باشد اقدام می کنیم. نباید حقی از کسی ضایع شود. درباره ابطال انتخابات صحبت نمی کنم چون چیزی نمی دانم. نگاه فدراسیون فوتبال عدالت محور است و کنار مظلوم می ایستد. فوتبال باید متکثر شود با نگاه عادلانه.

حداقل امکانات را در تیم ملی نداشتیم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اولویت ما تیم ملی و بازی های انتخابی جام جهانی است. وظیفه داریم از حقوق مردم دفاع کنیم. دبیرخانه مناطق آزاد به ما امکانات داد و دارند چمن - جزیره کیش- را آماده می نمایند. در تیم ملی، حداقلِ امکانات دیده نمی شد. این کار دارد انجام می شود. فدراسیون دارد ریل گذاری با افق روشن انجام می دهد. اجازه نمی دهیم نگاه بسته باشد. بنده با یکی از مشهورترین افراد فوتبال ایران تماس گرفتم و او را از نزدیک دیدم. گفت اولین بار بعد از هشت سال یک نفر به من زنگ می زند. چند نفر از اینها را دیدم و تماس گرفتم. در هفت سال گذشته یک تلفن به اینها نشده است. برای همین به میرشاد ماجدی ماموریت دادم با این افراد تماس بگیرد.

عزیزی خادم درباره دریافت میزبانی فوتسال و اعطای آن به ازبکستان هم گفت: بخشی از اتفاقات به دیپلماسی بر می شود. وقتی قدرت لابی دیپلماسی نیست چه انتظاری دارید؟ همان اتفاقی که برای تیم ملی بزرگسالان رخ داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1560

به "به تیم ملی یک بلیت نمی دادند، چند نفر پیشنهاد سرپرستی را رد کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به تیم ملی یک بلیت نمی دادند، چند نفر پیشنهاد سرپرستی را رد کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید