خبر خوب برای اسکوچیچ و شاگردانش: واکسن چینی در رگ های تیم ملی

به گزارش شارژ 10، بر طبق اخباری که از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان به پایگاه خبری فوتبالی رسیده است، بازیکنان و همراهان تیم ملی فوتبال ایران پیش از پرواز تیم ملی به منامه برای انجام چهار بازی حساس تیم ملی واکسینه خواهند شد.

خبر خوب برای اسکوچیچ و شاگردانش: واکسن چینی در رگ های تیم ملی

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، آنطور که به نظر می رسد درخواست بازیکنان تیم ملی برای واکسینه شدن قبل از آغاز بازی های انتخابی جام جهانی، اجرایی خواهد شد. بعد از آنکه علیرضا بیرانوند و چند بازیکن ملی پوش دیگر از فدراسیون فوتبال درخواست کردند تا ملی پوشان قبل از سفر به بحرین واکسینه شوند، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال رایزنی های لازم برای تامین واکسن کرونا را آغاز نموده است، اما هنوز به نتیجه نرسیده است. در هر حال کوشش عزیزی خادم برای فراهم کردن شرایط واکسینه شدن به بار نشسته و قرار است کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان شرایط واکسن زدن به بازیکنان و همراهان تیم ملی در بحرین را فراهم نمایند.

پیگیری ها حاکی از آن است که فدراسیون فوتبال در مذاکراتی که با کمیته ملی المپیک داشته توانسته برای تیم ملی، سهمیه واکسن کرونا فراهم کند و ملی پوشان، اوایل خرداد و قبل از اینکه راهی اردوی کیش شوند، واکسن خواهند زد تا با خیال راحت و بدون نگرانی از کرونا، آماده سفر به بحرین و بازی های مرحله دوم انتخابی جام جهانی شوند.

البته اینکه واکسن تیم ملی روسی است یا چینی، هنوز معین نشده، اما چون پای کمیته ملی المپیک در میان است و این کمیته واکسن چینی سینوفارم، به ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی، تزریق نموده به احتمال زیاد واکسن تیم ملی فوتبال ایران هم چینی خواهد بود. واکسنی که درچین به خوبی جواب داده و البته رقابت های فوتبال در چین در روز های گذشته با حضور حداکثری تماشاگران پیگیری می گردد.

ضمن اینکه قرار است کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به تمام تیم هایی که سفر خارجی در پیش رو دارند، واکسن کرونا بزند تا این موضوع فقط شامل تیم ملی فوتبال نباشد و حرف و حدیث احتمالی درباره تبعیض بین فوتبال و سایر رشته های ورزشی به وجود نیاید.

مصاحبه دیروز سرمربی تیم ملی با یکی از خبرگزاری ها خب واکسینه شدن بازیکنان تیم ملی را تائید نموده است. اسکوچیچ در بخشی از این مصاحبه گفته است:در جریان هستم که مسئولان فدراسیون از هیچ کوششی برای تهیه واکسن برای اعضای تیم ملی فروگذار ننموده اند. مسئله ای که بسیار حائز اهمیت است، چرا که احتمال غیبت بازیکنان (در مرحله انتخابی جام جهانی) را به حداقل می رساند.

بر اساس آخرین لیست تیم ملی ظاهرا بازیکنان شاغل در قطر مثل شجاع خلیل زاده، علی کریمی و امید ابراهیمی واکسن فایزر تزریق نموده اند. سردار آزمون هم در روسیه واکسن روسی تزریق نموده و البته پورعلی گنجی به نظر واکسن چینی را تزریق نموده باشد. بازیکنان شاغل در لیگ برتر فوتبال ایران و بازیکنان شاغل در پرتغال و بلژیک مثل طارمی، عابدزاده، سلمانی و کاوه رضایی، علی قلی زاده و میلاد محمدی و همچنین علیرضا بیرانوند و علیرضا جهانبخش نتوانسته اند هنوز واکسن کرونا تزریق نمایند. البته سعید عزت اللهی هم در دانمارک حضور دارد و احتمالا او هم به دلیل نداشتن پاسپورت اروپایی، نتوانسته واکسن کرونا تزریق کند.

ظاهرا در اروپا داشتن تابعیت و پاسپورت آن کشور یکی از شرط های تزریق واکسن است و به همین بیرانوند در تماس با فدراسیون فوتبال، خواستار تزریق واکسن به کاروان تیم ملی فوتبال ایران شده است.

چند روز قبل بود که دکتر غلامرضا نوروزی رییس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره واکسن تزریق شده به ورزشکاران گفته بود: واکسن چینی مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است که پس از درخواست ارائه شده به منظور واکسیناسیون ورزشکاران و کادر اجرایی به منظور حضور در المپیک و پارالمپیک تعلق گرفته و از نوع سینوفارم است.

فوتبالی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1652

به "خبر خوب برای اسکوچیچ و شاگردانش: واکسن چینی در رگ های تیم ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوب برای اسکوچیچ و شاگردانش: واکسن چینی در رگ های تیم ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید