آلکنو: برای استراحت و تفریح به لیگ ملت ها نخواهیم رفت، جوانان با انگیزه ای در تیم داریم

به گزارش شارژ 10، ولادیمیر آلکنو گفت: شناخت کافی از لژیونر های ایرانی شاغل در اروپا دارم. دو، سه بازیکن جوان را زیر نظر گرفته ام. هم در آینده و هم در حال حاضر به کمک آنها در تیم ملی نیاز دارم و روی آنها حساب می کنم

آلکنو: برای استراحت و تفریح به لیگ ملت ها نخواهیم رفت، جوانان با انگیزه ای در تیم داریم

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، ولادیمیر آلکنو سرمربی تیم ملی والیبال که از 29 فرودین ماه با حضور در ایران اردوی تیم ملی را زیر نظر گرفته در مصاحبه با سایت فدراسیون گفت:آمدن به ایران و چهارمین حضورم در المپیک با تیم ملی والیبال این کشور، برایم افتخار است.

آلکنو امکانات و میزان تاثیرگذاری شیوه تمرینی تیم ملی در اردو ها را این گونه ارزیابی کرد: تمام امکانات لازم برای تمرین موثر و خوب مهیاست. اما در جریان برگزاری لیگ ملت های والیبال در ایتالیاست که متوجه می شویم تمرینات و اردوهایمان تا چه اندازه در جهت آمادگی برای حضوری پیروز در المپیک توکیو، موثر بوده است.

سرمربی روس تیم ملی اخیرا دیداری هم با دکتر محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون ایران داشت. او با اشاره به مباحث مطرح شده در این جلسه گفت:در جریان دیداری که با داورزنی داشتم، لیگ ملت ها (VNL) به عنوان تورنمنتی تدارکاتی برای آمادگی جهت حضور در المپیک در نظر گرفته شد. در این دیدار به داورزنی گفتم در VNL می توانیم دو هدف داشته باشیم. نخست این که به عنوان یک تورنمنت تدارکاتی جهت آمادگی برای حضور در المپیک به آن نگاه کنیم. دیگر این که به دنبال نتیجه دریافت در این رقابت ها باشیم.

آلکنو اضافه نمود:اگر برای نتیجه دریافت راهی لیگ ملت ها شویم، زمان کمی برای آماده سازی بازیکنان جوان داریم و به همین دلیل بازیکنان باتجربه تیم برای رقم زدن نتیجه، فشار زیادی را متحمل خواهند شد. این کار ریسک مصدومیت بازیکنان را بالا می برد، ولی در عوض به نتیجه خواهیم رسید.

این سرمربی روس شرح داد:اما اگر قصد داریم از لیگ ملت ها به عنوان سکویی جهت آمادگی در المپیک استفاده کنیم، باید در برخی از بازی ها چشم مان را روی نتیجه ببندیم و بازیکنان جوان را به زمین بفرستیم. البته ما در این رقابت ها ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه در زمین خواهیم داشت. در مجموع با هر هدفی که راهی ایتالیا شویم، قطعا برای استراحت و تفریح به لیگ ملت ها نخواهیم رفت.

آلکنو میزان شناختش از بازیکنان ایران را این طور توصیف کرد:درخصوص بازیکنان تیم ملی ایران هم باید بگویم چند بازیکن را از قبل می شناختم. شناخت کافی از لژیونر های ایرانی شاغل در اروپا دارم. دو، سه بازیکن جوان را زیر نظر گرفته ام. هم در آینده و هم در حال حاضر به کمک آن ها در تیم ملی نیاز دارم و روی آن ها حساب می کنم. البته نیاز به زمان بیشتری دارم تا به شناخت کامل از بازیکنان تیم ملی ایران برسم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران ادامه داد:از طرفی برایم مهم است که در جریان VNL به بازیکنان جوان فرصت خودنمایی بدهم و آن ها را در عرصه عمل محک بزنم چون درنهایت همین بازیکنان جوان هستند که در آینده و بعد از رفتن من، می توانند به تیم ملی والیبال ایران کمک کنند. بازیکنان جوان با انگیزه بسیار بالایی تمرین می کنند و این اتفاق در گوشه ذهنم هست و اثر آن هیچ وقت پاک نخواهد شد. اما نباید فراموش کنیم که قوی ترین و آماده ترین بازیکنان به المپیک خواهند رفت.

تیم ملی والیبال ایران درحالی راهی لیگ ملت های والیبال خواهد شد که به دلیل شیوع کرونا، شیوه برگزاری این دوره از رقابت ها متفاوت خواهد بود. آلکنو در این خصوص گفت:با توجه به شیوع کرونا در جهان و برگزاری لیگ ملت ها به صورت فشرده، در جریان این رقابت ها در حباب (شرایط قرنطینه ای مشابه المپیک/ به دهکده بازی های المپیک محوطه حباب گفته می شود) خواهیم بودیم. در ایتالیا هر دو روز یک بار باید تست PCR بدهیم. محل اقامت تیم ها کاملا قرنطینه است و هیچ فردی حق خروج از آن را ندارد.

آلکنو تاکید کرد:اگر کسی از قرنطینه خارج شود، دیگر حق برگشت ندارد. اگر بازیکنی حتی به دلیل مصدومیت از محوطه حباب خارج شود، دیگر نمی تواند برشود. حتی شنیده ام کلیه تیم های حاضر در لیگ ملت ها حق استفاده از سفارشات تلفنی و اینترنتی را هم ندارند. باید شرایط قرنطینه رقابت ها را پذیرفت و به لحاظ ذهنی و روانی خود را آماده حضور در این رقابت ها کرد.

آلکنو برنامه های تیم ملی بعد از برگشت از VNL را این طور تشریح کرد:بعد از برگشت از لیگ ملت ها و با توجه به این که در جریان این رقابت ها مجبوریم در مدت زمان حدود یک ماه، زندگی فشرده ای در حباب داشته باشیم، باید به بازیکنانم فرصت چند روزه ای برای ریکاوری بدهم. بعد از لیگ ملت ها زمان بسیار کمی برای رسیدن به آمادگی نهایی تکنیکی و تاکتیی بدون مصدومیت جهت حضور در المپیک خواهیم داشت. چون از دست دادن هر بازیکن در این بازه زمانی کوتاه، به منزله وارد آمدن ضربه بسیار جدی به تیم ملی خواهد بود.

شیوع پاندمی کرونا در جهان، شیوه مربیگری در تیم های ورزشی را هم دستخوش تغییراتی کرده. آلکنو نقش کرونا در تغییر فرایند مربیگری خود را این گونه ارزیابی کرد:در دوران شیوع کرونا پزشک تیم، نخستین فردی است که برقراری رابطه نزدیک با او برایم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر بازیکنی مصدوم شد، کلیه برنامه های آمادگی اش چه از نظر تست ها و چه از نظر فرم آمادگی، همه باید بین من و دکتر تیم ملی هماهنگ شود.

کم و کیف حضور لژیونر ها و زمان پیوستن شان به اردو های تیم ملی نکته حائز اهمیت دیگری است که سرمربی تیم ملی در تشریح آن گفت:همه باید بدانند که لژیونر های تیم ملی والیبال ایران، شرایط سختی در لیگ های خارجی پشت سرگذاشته اند. به همین خاطر فرصت 10 روزه ای برای ریکاوری به آنها داده ام. البته ممکن است محمد موسوی یکی دو روز دیرتر به اردوی تیم ملی ملحق شود که البته مسئله خاصی نیست. چون همه لژیونر ها از آمادگی لازم برخوردار هستند. باید در نظر داشت که بازیکنان، انسان هستند نه آدم آهنی و ماشین.

آلکنو درخصوص فاصله زمانی کوتاه بین لیگ ملت ها و المپیک توکیو هم گفت:تقریبا دو هفته و چند روز برای حضور در المپیک بعد از لیگ ملت ها فرصت خواهیم داشت که هم فرصت کافی هست و هم نیست. به همین دلیل تمرکز اصلی خود را روی افزایش آمادگی فیزیکی بازیکنان خواهیم گذاشت. ضمن اینکه لیگ ملت ها هم تورنمنت تدارکاتی مناسبی است برای رسیدن به آمادگی بیشتر.

آلکنو همچنین در پاسخ به این که در جریان لیگ ملت ها بیشتر روی تیم ایران و آمادگی بازیکنان متمرکز است، یا رصد حریفان المپیکی، گفت:فقط می توانم بگویم در حال حاضر به جز تیم ملی والیبال ایران هیچ چیز دیگری برایم جالب نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1608

به "آلکنو: برای استراحت و تفریح به لیگ ملت ها نخواهیم رفت، جوانان با انگیزه ای در تیم داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلکنو: برای استراحت و تفریح به لیگ ملت ها نخواهیم رفت، جوانان با انگیزه ای در تیم داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید