رویترز: نفتکش های ایران در حال نزدیک شدن به کارائیب هستند

به گزارش شارژ 10، خبرگزاری رویترز گزارش داد که 5 نفتکش ایرانی حامل سوخت در حال نزدیک شدن به کارائیب هستند و اولین نفتکش احتمالا روز یکشنبه وارد آب های ونزوئلا می گردد.

رویترز: نفتکش های ایران در حال نزدیک شدن به کارائیب هستند

به گزارش ، خبرگزاری رویترز گزارش داد که اطلاعات دریانوردی پایگاه ریفینیتیو آیکون نشان می دهد 5 کشتی ایرانی حامل سوخت به مقصد ونزوئلا، در حال نزدیک شدن به کارائیب هستند.

این رسانه انگلیسی نوشت: انتظار می رود نخستین نفتکش روز یکشنبه وارد آب های سرزمینی ونزوئلا گردد.

رویترز مدعی است: بر اساس گفته های هر دو دولت و محاسبات صورت گرفته توسط تانکر ترکرز، ایران در حال ارسال 1.53 میلیون بشکه بنزین به ونزوئلا است.

در ادامه این گزارش آمده است: نفتکش فرچون با پرچم ایران به عنوان نخستین نفتکش، روز آدینه در حال نزدیک شدن به کارائیب بوده و 4 نفتکش دیگر نیز در حال پیمودن راستای مشابه هستند.

در راستای حمایت مالی از متحد خود، ونزوئلا، پنج فروند نفتکش را که حامل سوخت هستند به وسیله تنگه جبل الطارق و آب های آزاد به ونزوئلا اعزام نموده است.

مقامات آمریکایی مدعی شده اند فروش حامل های سوخت از سوی ایران به ونزوئلا غیرقانونی است و باید با این موضوع مقابله گردد. گفته می گردد نیروی دریایی ارتش آمریکا نیز به همین دلیل چند ناو جنگی به مناطق جنوبی این کشور [نزدیک آب های ونزوئلا] اعزام نموده است.

این اقدام آمریکا واکنش خورخه آرزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا را به دنبال داشت. آرزا در یک پیغام توییتری آمریکا را به تعقیب کشتی هایی که سوخت به کشورش حمل می نمایند، متهم کرد و نوشت: در دوره شیوع ویروس کرونا، واشنگتن کشتی هایی را که برای ما بنزین می آورند، تعقیب می نماید. این نقض آشکار قوانین بین المللی و حقوق اساسی مردم ونزوئلا است.

شامگاه چهارشنبه نشریه وال استریت ژورنال به نقل از چند مقام آمریکایی گزارش داد که دولت آمریکا در حال آنالیز تحریم ایران برای جلوگیری از ارسال سوخت به ونزوئلاست.

روز پنج شنبه نیز یکی از سخنگویان وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از هرگونه برنامه ای برای توقیف و یا بازرسی نفتکش های ایرانی در راستا ونزوئلا اظهار بی اطلاعی کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1024

به "رویترز: نفتکش های ایران در حال نزدیک شدن به کارائیب هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: نفتکش های ایران در حال نزدیک شدن به کارائیب هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید