انتشار گزارش نقض حقوق بشر آمریکا توسط چین؛ واشنگتن بزرگترین عامل فجایع انسانی

به گزارش شارژ 10، آمریکا در حال مداخله در امور سایر کشورها و تحریم آنها به اسم حقوق بشر است در حالیکه خود بزرگترین بدهکار حقوق بشری جهان محسوب می گردد.

انتشار گزارش نقض حقوق بشر آمریکا توسط چین؛ واشنگتن بزرگترین عامل فجایع انسانی

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، گزارش نقض حقوق بشر آمریکا در سال 2020 میلادی که روز گذشته برابر با 24 مارس، 4 فروردین ماه توسط مقامات چینی منتشر شد، نشان دهنده وخامت شرایط حقوق بشر در آمریکا همراه با ارائه داده ها و حقایق مفصل است که این فرصت را برای جهانیان فراهم می آورد تا به وضوح شاهد این موضوع باشند که ابرقدرتی که غالبا سایر کشورها را متهم و آنها را تحریم می نماید، خودش عظیم ترین عامل ایجاد نماینده فجایع حقوق بشری در جهان و عظیم ترین تهدید برای ثبات و امنیت جهانست.

عملکرد ضعیف آمریکا در زمینه حقوق بشر در طول سال گذشته میلادی (2020) برای همه تعیین بود؛ تعداد تلفات و مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا تا به امروز از مرز 540 هزار نفر در این کشور گذشته و درگیری های نژادی گسترده در آمریکا گزارش می گردد و از طرف دیگر اختلافات سیاسی نیز شدت پیدا نموده است؛ تمامی این هرج و مرج ها، نقاب حقوق بشری آمریکا را را کنار زده و ریاکاری و دوگانگی واشنگتن زیر پوشش این نقاب را فاش ساخته است.

آنچه در این بین شرایط را وخیم تر می نماید این است که همزمان با پیامدهای ناشی از همه گیری ویروس کرونا بر تشدید بحران حاکمیت جهانی، آمریکا هنوز هم به شیوه ای مستبدانه در حال مداخله در امور سایر کشورها و تحریم آنها به اسم حقوق بشر است در حالیکه خود واشنگتن عظیم ترین بدهکار حقوق بشری جهان محسوب می گردد.

اگرچه دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بعد از روی کار آمدن در کاخ سفید از بازگشت واشنگتن به سازمان بهداشت جهانی اطلاع داد اما جهان همچنان نسبت به اینکه آیا آمریکا می تواند صادقانه به انجام مسئولیت ها و تعهداتش بپردازد یا خیر، تردید دارند.

کاخ سفید مکررا تاکید نموده است که آمریکا تا زمانی که از واکسیناسیون تمام آمریکایی ها در برابر ویروس کرونا مطمئن نگردد، واکسن های ضد کرونای خود را با هیچ کشور دیگری سهیم نخواهد شد؛ با این وجود، مقامات این کشور در برابر فشار روز افزون جهان، اخیرا گفته اند که به ترتیب 2.5 میلیون و 1.4 میلیون دوز واکسن کرونا را برای کشورهای مکزیک و کانادا تامین می نمایند اما در عوض از این دو کشور می خواهند که حجم برابری از این واکسن ها را در امسال میلادی به آمریکا بازگردانند.

چنین رویکردی از سوی واشنگتن همچنان بسیار دورتر از سطح انتظارات جامعه بین المللی است.

علاوه بر این، آمریکا چماق تحریم ها را نیز در هوا بلند نموده و در حال تشدید بحران بشری در سطح جهان است؛ همانطور که در گزارش چین آمده دولت آمریکا در برابر فاجعه اپیدمی کرونا، همچنان ایران، کوبا، ونزوئلا، سوریه و سایر کشورها را هدف تحریم های یکجانبه خود قرار داد و دسترسی به موقع این کشورها به تجهیزات پزشکی مورد احتیاج برای مقابله با همه گیری کرونا را سخت کرد.

مقامات ارشد حقوق بشر سازمان ملل در ماه مارس سال گذشته میلادی (2020) به آمریکا تاکید کردند که باید تحریم ها در حوزه های خاص را به منظور تضمین بقای میلیون ها نفر از مردمی که در سختی گرفتارند، کم کند و یا به حالت تعلیق در بیاورد ولی واشنگتن تا کنون این خواسته را نادیده گرفته است!

خونسردی سیاستمداران آمریکایی به خوبی در طرز فکر آنها نسبت به مهاجران در شرایط غیر عادی نیز منعکس شده است؛ بر اساس آمار رسمی آمریکا، تا تاریخ 14 ژانویه سال 2021 میلادی، مجموعا 8,848 نفر در بازداشتگاه های مهاجرتی آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند؛ روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز در اکتبر سال 2020 میلادی مقاله ای منتشر کرد و نوشت دولت آمریکا از مارس سال 2020 و بدون توجه به خطر گسترش ویروس کرونا، اقدام به دیپورت اجباری حداقل 8,800 کودک مهاجر غیرقانونی بدون همراه نموده است.

شبکه تلویزیونی بی بی سی نیز اخیرا با افشای مجموعه ای از عکس های مربوط به بازداشتگاه های موقتی در مرز آمریکا و مکزیک، تجمع بچه ها کنار یکدیگر، خوابیدن آنها روی پتوهای نازک و عدم دسترسی آنها به مواد غذایی لازم و شرایط بهداشتی نگران نماینده شان را به تصویر کشیده است.

انتشار تصاویر تراژدی های انسانی در آمریکا که از بیگانه ستیزی و تبعیض های نژادی در این کشور ریشه می گیرد، جهان را شوکه نموده است.

واشنگتن در حالی خود را مدعی داشتن صندلی جهانی معلمی در حوزه حقوق بشر می داند که سابقه حقوق بشری خودش بسیار ناراحت نماینده است؛ آمریکا اخیرا بعضی از متحدان غربی خودش را دور هم جمع نموده تا سیاست گذاری های چین در قبال شین جیانگ و هنگ کنگ و همچنین عملکرد حقوق بشری چین را بی اعتبار سازد و بر اساس همین ادعا، چین را هدف به اصطلاح تحریم های خود قرار دهد.

نباید فراموش کرد که این نوع رفتار فاسد و گمراه نماینده از سوی آمریکا توسط بسیاری از کشورهای جهان مورد انتقاد قرار گرفته و در جریان برگزاری چهل و ششمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل بود که نمایندگان 116 کشور همراه با آژانس های مربوطه این سازمان و سازمان های غیر دولتی، 347 مورد اصلاح شرایط حقوق بشری در آمریکا را مطرح کردند.

با این اوصاف، این سؤال مطرح می گردد که واشنگتن تا چه زمانی می خواهد خود را به گنگی بزند و دیگر چه آبرو و حیثیتی برای عظیم ترین عامل ایجاد فجایع حقوق بشری جهان باقی مانده است؟

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1543

به "انتشار گزارش نقض حقوق بشر آمریکا توسط چین؛ واشنگتن بزرگترین عامل فجایع انسانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار گزارش نقض حقوق بشر آمریکا توسط چین؛ واشنگتن بزرگترین عامل فجایع انسانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید