سیاه نمایی کرونایی علیه چین با هدف سرپوش گذاشتن بر کم کاری آمریکا

به گزارش شارژ 10، سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به پرسش های خبرنگار بلومبرگ، تهمت های تکراری بعضی از سیاستمداران آمریکایی علیه چین را تکذیب کرد.

سیاه نمایی کرونایی علیه چین با هدف سرپوش گذاشتن بر کم کاری آمریکا

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، اخیراً، مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سؤال شبکه سی ان ان درباره دلایل انفعال دولت آمریکا در مقابله با کرونا جواب داد، اگر چین اطلاعات کاملتری ارائه داده بود اکنون شرایط ما بهتر بود. از سوی دیگر، همراه انتقاد بعضی مقامات آمریکایی از چین به خاطر پنهان کردن اطلاعات واقعی، پومپئو وزیر خارجه این کشور نیز بار دیگر چین را به گسترش اطلاعات جعلی درباره کرونا متهم کرد.

اما آیا واقعاً چین به چنین کارهایی دست زده است؟ بگذاریم مختصصان سازمان دنیای بهداشت این سؤال را جواب دهند. نماینده سازمان بهداشت دنیای در چین که شخصاً در مبارزه با کرونا نیز شرکت نموده می گوید به خاطر به اشتراک گذاشتن اطلاعات صحیح و به موقع از سوی چین، این سازمان توانست به تحلیل و ارزیابی درست از گسترش کرونا پرداخته و به موقع به همه کشورها برای مبارزه با این بیماری هشدار دهد.

اما در مقابل اطلاع رسانی چین، دولت آمریکا چه کاری نموده است؟

به عنوان مسئول کل مبارزه با کرونا آمریکا، آیا مایک پنس می تواند به این سؤال جواب دهد که چرا در حالی که دکتر هلن جو از اوائل ژانویه نسبت به امکان شیوع این بیماری در آمریکا هشدار داده بود و در فوریه نیز نتایج آنالیز ها به نهادهای نظارتی ارائه شد، این پزشک از ابراز چنین اظهار نظرهایی و ادامه آزمایشات خود منع شد؟ از سوی دیگر، مایک پومپئو به عنوان ارشدترین دیپلمات آمریکا، برای پیشبرد همکاری بین المللی برای مبارزه با کرونا و حفظ امنیت جان مردم آمریکا چه نموده است؟ چرا مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری های آمریکا از دوم مارس اعلام تعداد موارد آزمایش شده و تعداد قربانیان این بیماری را متوقف نموده است؟

آیا پنس و پومپئو می توانند به این پرسش ها پاسخ دهند؟ متاسفانه جواب منفی است. پس در واقع چه کسی به پنهان کردن اطلاعات پرداخته است؟ کوشش این افراد برای سیاه نمایی علیه چین دقیقاً به دلیل هراس و نگرانی آنان است.

در عین حال، اخبار منتشر شده از یکی از رسانه های سیاسی آمریکا به نام دیلی بیست نشان می دهد، کاخ سفید در کوشش برای سیاه نمایی علیه چین به بهانه شیوع کووید-19 و پنهان کردن شرایط واقعی بیماری همراه چند نهاد فدرال این کشور است و با تاکید بر اشتباهات چین میخواهد نقدها مربوط به بی تدبیری و بی عملی دولت آمریکا در مبارزه با کرونا را تحت شعاع قرار دهد. آنها مشغول بازی های سیاسی هستند و جان مردم را هزینه این بازی خود می نمایند و باز هم فرصت های با ارزش برای مبارزه با این بیماری را از دست می دهند.

از بازی های نژادپرستانه تا مقصر شمردن دیگران، بعضی سیاستمداران آمریکا تنها به دنبال منافع سیاسی شخصی و پایبندی به دیدگاه جنگ سرد، سلامت و امینت جانی مردم آمریکا را نادیده گرفته اند و مانع از کوشش های دیگران برای ایجاد همکاری های بین المللی در مبارزه با کووید 19 هستند اما دنیا خیلی زود به محیط سیاسی کثیف آمریکا پی خواهد برد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 884

به "سیاه نمایی کرونایی علیه چین با هدف سرپوش گذاشتن بر کم کاری آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاه نمایی کرونایی علیه چین با هدف سرپوش گذاشتن بر کم کاری آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید