خبرنگاران شهابی و چنگوله ایلام به عنوان مرز رسمی از طرف عراق تصویب شد

به گزارش شارژ 10، ایلام - خبرنگاران - استانداری ایلام اعلام نمود: با رایزنی و کوشش های استاندار ایلام، دولت مرکزی عراق مرز شهابی و چنگوله در این استان را به عنوان مرز رسمی تجاری تصویب کرد.

خبرنگاران شهابی و چنگوله ایلام به عنوان مرز رسمی از طرف عراق تصویب شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، شامگاه شنبه جمیل المیاحی استاندار واسط عراق از تصویب مرز شهابی بعنوان مرز رسمی تجاری کشور عراق در همجواری بازارچه چنگوله ایران در استان ایلام اطلاع داد و گفت: در پی مذاکراتی که با همتای ایرانی خود استاندار ایلام و مجموعه مسوولان کشور در راستای گسترش تعاملات و مراودات مرزی، تجاری و مالی بین دو استان واسط و ایلام برگزار گردید، امروز دولت مرکزی عراق با تصویب مرز شهابی گام بلندی در راستای افزایش مراودات مالی بین دو کشور ایران و عراق برداشته است.

وی با اشاره به اینکه به زودی از این مرز بازدید به عمل خواهند آورد، اضافه کرد: عملیات اجرایی آماده کردن زیرساخت های مرز شهابی در این هفته شروع خواهد شد و با توجه به اینکه در آنطرف مرز زیرساخت های بازارچه چنگوله ایران آماده شده است به زودی شاهد افزایش سطح همکاری های تجاری بین دو استان ایلام و واسط عراق خواهیم بود.

استاندارد واسط عراق ضمن تشکر از همکاری خوب و تعامل سازنده استاندار ایلام و دیگر مسوولان کشور ایران در ارتباط با تعاملات مرزی، گفت: قبل از این دیدارها، مذاکرات گسترده ای بین دو استان واسط و ایلام در ارتباط با موضوعات مرزی برگزار گردیده بود و امروز خوشحالیم که به این پیروزیت عظیم نائل شده ایم.

لازم به ذکر است با کوشش ها و رایزنی های استاندار ایلام در امور مرزی و یاری و مساعدت دولت تدبیر و امید، امروز استان ایلام با تصویب گذر مرزی چیلات و دو بازارچه چیلات و چنگوله در هیات دولت و همچنین تصویب بازارچه هلاله شمالی در شورای مبادلات مرزی کشور از استان های پیروز در این حوزه به شمار می رود.

امروز نیز با رایزنی های گسترده استاندار ایلام، وزارت امور خارجه، وزارت کشور، سفیر ایران در عراق با استاندار واسط و وزیر کشور عراق، پایان با تصویب بازارچه شهابی در استان واسط عراق مجموعه کوشش ها و رایزنی ها مسوولان نظام در دولت تدبیر و امید و استان در حوزه دیپلماسی به بار نشسته تا بزودی خروجی آن را در افزایش سطح تعاملات بین دو کشور ایران و عراق در مبادلات تجاری و مالی ببینیم.

بر اساس این گزارش همزمان کوشش ها و رایزنی های استاندار ایلام با همتایان خود در کشور عراق و به وسیله وزارت امور خارجه، وزارت کشور و سفیر ایران در عراق برای بازگشایی گذر مرزی و بازارچه ها چیلات از طرف کشور عراق در حال اجرا است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1440

به "خبرنگاران شهابی و چنگوله ایلام به عنوان مرز رسمی از طرف عراق تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهابی و چنگوله ایلام به عنوان مرز رسمی از طرف عراق تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید