ایران برای 4 سال رئیس اتحادیه پست آسیا اقیانوسیه شد

به گزارش شارژ 10، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه امروزه هیچ ملتی نمی تواند منزوی بماند، گفت: سرویسهای پستی حلقه ارتباطی ایجاد می نماید که امیدواریم اتحادیه پست آسیا اقیانوسیه به ایجاد این حلقه برای تعامل ذی نفعان یاری کند.

ایران برای 4 سال رئیس اتحادیه پست آسیا اقیانوسیه شد

برای سفر با تورهای پوکت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرنگاران، دوازدهمین کنگره اتحادیه پست آسیا اقیانوسیه صبح امروز با حضور نمایندگان پستی 32 کشور عضو این اتحادیه، دبیران کل اتحادیه پست جهانی و آسیا اقیانوسیه و مسئولان حوزه ارتباطات کشورمان در هتل المپیک تهران به مدت چهار روز شروع به کار کرد.

محمود واعظی؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آئین گشایش این کنگره، دوازدهمین کنگره را رویدادی مهم دانست و اظهار کرد: این اجلاس با گسترش همکاری میان پست کشورها، آینده خدمات پستی در منطقه بزرگ آسیا و اقیانوسیه را شکل می دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه کشور ایران از هزاران سال پیش مهد سیستم پستی بوده است، ابراز کرد: اولویت پست ایران با این پشتوانه قوی حفظ اطمینان مردم به پست به عنوان یک نهاد مطمئن و قابل اتکا است که گستره آن ارائه خدمات سنتی و مدرن به حساب می آید؛ لذا در انجام این مهم از نیروی انسانی کارآمد و تسهیلات مدرن بهره برده ایم.

وی ادامه داد: پست ایران بر این باور است تا با اتخاذ روینمودهای نوآورانه، ابتکاری و همچنین فناوریهای پیشرفته به ویژه فناوری اطلاعات و نیروی انسانی متعهد و متخصص بر بسیاری از محدودیتها غلبه کند.

واعظی با اشاره به برگزاری بیست و ششمین کنگره پستی جهانی استانبول گفت: سال گذشته در جریان برگزاری این کنگره جمهوری اسلامی ایران به عضویت شورای راهبری آن درآمد که این رویداد بزرگ می تواند به پیشرفت پست ایران یاری کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در عصر کنونی افراد جامعه از سبک زندگی متفاوتی برخوردار هستند، مطرح کرد: به کارگیری فناوریهای نوین در زندگی روزمره به سرعت به سمت هوشمندسازی سوق یافته و بخش پست نیز مستثنی نیست.

وی بخش پست را به عنوان یکی از مولفه های کلیدی توسعه کشورها برشمرد و تأکید کرد: این بخش باید به گونه ای عمل کند تا با تغییرات فناوری منطبق و سازگار باشد.

وزیر ICT با تأکید بر اینکه باید از فرصتهای فناوری که منجر به تغییرات می گردد به بهترین نحو استفاده کرد، گفت: دولتها تعاملات خود را به وسیله فناوری و دولت الکترونیک محقق نموده اند و این مهم فرصت بزرگی است تا پست ایران نقش خود را به عنوان پل ارتباطی دولت و شهروندان استمرار بخشد.

وی با یادآوری اینکه مدلهای کسب وکار تحت تأثیر اقتصاد دیجیتال دستخوش تغییرات عمده ای شده اند، اضافه نمود: امروزه تجارت الکترونیک به سرعت در حال گسترش است و پست می تواند در سرعت بخشی به توسعه این بخش نقشی معین نماینده ایفا نماید.

وی آزادسازی و خصوصی سازی را در تغییر کسب وکار پستی بسیار مؤثر خواند و گفت: در بسیاری از کشورها شاهد این دو بوده ایم و در ایران ساختار جدید شرکت پست به عنوان یک شرکت ملی مباحث حاکمیتی را دنبال می نماید و در مناطقی که ارائه خدمات برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی نداشته باشد، خدمت رسانی می نماید.

واعظی با اشاره به روینمودهای کنگره استانبول گفت: اکنون بر عهده کشورهای عضو است که در راستای توسعه مبتنی بر نوآوری نسبت به ارائه خدمات جدید اقدام نمایند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشنهاد کرد: در همین ارتباط سه محور مهم توسعه سطح دسترسی، نوآوری و یکپارچه سازی برای خدمات در ابعاد سه گانه فیزیکی، الکترونیکی و اقتصادی در مباحث کنگره مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امروزه هیچ ملتی نمی تواند منزوی باقی بماند یادآور شد: سرویسهای پستی حلقه ارتباطی نزدیکی میان مردم ایجاد می نماید که امیدواریم اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه به ایجاد این حلقه و پیشبرد همکاری و تعامل میان ذی نفعان ادامه دهد.

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات اظهار امیدواری کرد: این کنگره رشد و توسعه همکاریهای پستی میان کشورهای عضو را موجب گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 678

به "ایران برای 4 سال رئیس اتحادیه پست آسیا اقیانوسیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران برای 4 سال رئیس اتحادیه پست آسیا اقیانوسیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید