همایش ظرفیت های گردشگری ژاپن با موضوع المپیک 2020 توکیو برگزار شد

به گزارش شارژ 10، همایش بررسی ظرفیت های گردشگری ژاپن با موضوع المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو به میزبانی گروه گردشگری پرشیا در هتل پارسیان اوین برگزار گشت. مسئولین و مدیران آژانس های گردشگری، اعضای کمیته ملی المپیک و خبرنگاران حوزه گردشگری به این همایش دعوت شده بودند.

همایش ظرفیت های گردشگری ژاپن با موضوع المپیک 2020 توکیو برگزار شد

همایش بررسی ظرفیت های توریستی ژاپن، چهارشنبه گذشته، 22 خرداد ماه در هتل پارسیان اوین برگزار شد. در این همایش به میزبانی گروه توریستی پرشیا، خبرنگاران حوزه توریستی، مدیران آژانس ها و اعضای کمیته ملی المپیک حضور داشتند.

محور همایش در مورد تعاملات توریستی و فرهنگی ایران و ژاپن، سابقه تاریخی ارتباط دو کشور و راهنمایی های لازم برای برگزاری تورهای توریستی در ژاپن به خصوص در زمان برگزاری المپیک 2020 توکیو بود. المپیک توکیو در مرداد ماه سال 1399 و پارالمپیک و در شهریور همان سال برگزار خواهد شد.

در بخش ابتدایی مراسم، سید عباسعلی امامیه، مدیرعامل گروه توریستی پرشیا، اهداف برگزاری این همایش را افزایش تبادل توریست بین دو کشور ایران و ژاپن و در اختیار گذاشتن امکانات گروه توریستی پرشیا برای همکاران، آژانس ها و متولیان توریستی در ایران توصیف کرد. همچنین با توجه به برگزاری المپیک 2020 در کشور ژاپن، این اطلاعات را برای ارائه خدمات توریستی مناسب به هم وطنان ضروری دانست.

امامیه در ادامه درباره سرزمین، فرهنگ، دین، تاریخ ژاپن و روابط این کشور با ایران سخنرانی کرد و با نمایش اسلاید هایی، تاثیرات و شباهت های فرهنگی ایران و ژاپن را به تصویر کشید. مثال هایی که از این شباهت ها ارائه شد، وجود نماد لوتوس در هر دو کشور (نماد خاندان سلطنتی ژاپن و وجود این نماد در تخت جمشید)، سازهای مشابه (نی همبون و هیچیریکی) و تاثیر میترائیسم در ژاپن بود.

پس از امامیه، از خانم شوکو اندو دعوت شد که در مورد کشور و تورهای ژاپن اطلاعاتی ارائه کند. اندو با وجود تابعه ژاپن بودن، به زبان فارسی توضیحات خود را گفت. سخنرانی ایشان با جزئیات زیادی درباره ضروریات سفر به ژاپن شامل ویزای ژاپن، اختلاف ساعتی، ساعات کاری مراکز مهم، دیدنی ها، رستوران ها و هتل های برتر این کشور در سه شهر توکیو، کیوتو و اوزاکا در ژاپن بود.

در بخش بعدی سمینار، حرمت اله رفیعی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و توریستی ایران درباره اهمیت توریسم و توریستی و همین طور تبادل دو طرفه توریست بین دو کشور ایران و ژاپن سخنانی ایراد کرد. ایشان گفت کنسرسیوم تورهای ورودی ژاپن راه اندازی شده است و از آژانس های توریستی و همچنین طرف ژاپنی درخواست کرد که در زمینه جذب توریست از این کشور بیشتر تلاش کنند.

میزو تانی سخنران بعدی همایش بود که خود را از دوستان امامیه معرفی کرد و همانند اندو با وجود ملیت ژاپنی به زبان فارسی درباره اوریگامی توضیحاتی داد. میزو تانی، صحبت های خود را از تاریخچه کاغذ آغاز کرد، با توضیح درباره اوریگامی ادامه داد و با آموزش ساخت درنای کاغذی (امروزه نماد صلح محسوب می شود) سخنان خود را به پایان برد. ژاپنی ها اعتقاد دارند که هر کس 1000 درنای کاغذی بسازد یک آرزویش برآورده می شود.

سپس امامیه به پشت تریبون بازگشت و اطلاعاتی کاربردی درباره طراحی تور و برنامه های توریستی در ژاپن، به خصوص در زمان المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو برای آژانس های توریستی ارائه کرد. وی از افزایش نرخ های هتل ها تا حدود سه برابر فصل شلوغ خبر داد و برنامه ریزی مناسب برای رزرو هتل را در اختیار حضار قرار داد. این نوبت سخنرانی مدیرعامل گروه توریستی پرشیا، نکات زیادی درباره پرواز ها، هتل ها، حمل ونقل مسافر در ژاپن، خدمات ویژه و به خصوص امکان و برنامه حضور مسافر در مسابقات المپیک توکیو را در بر داشت. همچنین امکان حضور در افتتاحیه و اختتامیه را برای توریستان ایرانی تقریبا غیرممکن گفت.

مدیر فروش دفتر تهران ترکیش ایرلاین، کیارش شیرانی، سخنران بعدی مراسم بود. ایشان با توجه به کوتاه بودن زمان، مطالبی را درباره هواپیمایی ترکیش ایرلاین، آخرین خدمات این شرکت و فرودگاه بین المللی استانبول ارائه کرد. وی هدف هواپیمایی ترکیش را حفظ کیفیت بالای خدمات خود با وجود توسعه مستمر شبکه پروازی خود گفت. در حال حاضر این شرکت به 311 فرودگاه در 308 شهر از 124 کشور دنیا پرواز دارد. این شرکت 6 سال متوالی برنده جایزه بهترین ایرلاین اروپا شده است.

در پایان خانم اندو پس از پایان توضیحات شیرانی درباره فرودگاه استانبول، در سخنرانی دیگری به جزئیات سفرنامه های گروهی، انفرادی و فم تور ( FamTour) برای آژانس های ایرانی پرداخت.

منبع: کجارو
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2030

به "همایش ظرفیت های گردشگری ژاپن با موضوع المپیک 2020 توکیو برگزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش ظرفیت های گردشگری ژاپن با موضوع المپیک 2020 توکیو برگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید