راهنمای سفر به کنز ، شهری رویایی و زیبا در استرالیا (تور ارزان استرالیا)

به گزارش شارژ 10، استرالیا، کشوری است که در آن جاذبه های طبیعی بسیاری یافت می شوند. یکی از شهرهای استرالیا که دارای جاذبه های بسیاری بوده و مکان مناسبی برای گردشگری به خصوص برای افراد علاقمند به طبیعت بوده، شهر کنز است. در مطلب راهنمای سفر به کنز در خصوص هزینه های سفر به کنز اطلاعات دقیق تری را در اختیارتان قرار می دهیم و بعلاوه شما را با جاهای دیدنی کنز بیش از قبل آشنا می کنیم.

راهنمای سفر به کنز ، شهری رویایی و زیبا در استرالیا (تور ارزان استرالیا)

با تور ارزان استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

معرفی

شهر کنز در قسمت شمال شرقی کشور استرالیا و در کوئینزلند واقع شده است. این شهر دارای 488 کیلومترمربع مساحت و حدود 160 هزار نفر جمعیت است. کنز به شهر توریستی و توریستی معروفیت بسیاری دارد و می توان گفت که اقتصاد این شهر از این راه تامین می گردد. با وجود آنکه این شهر توریستی است، اما هزینه های سفر به کنز به نسبت سایر شهرهای این منطقه کمتر بوده و به دوستداران طبیعت به شدت توصیه می گردد.

آب و هوای کنز

این شهر دارای آب و هوای گرم و مرطوب بوده و علت آن هم قرارگیری آن در قسمت گرمسیری است. آب و هوای معتدل یکی از عواملی بوده که باعث معروفیت شهر کنز شده است. بین ماه های ژانویه تا مارس، شب ها در این شهر شاهد بارش بسیار زیاد باران هستیم. در ماه ژوئن دمای هوا کمی کاهش پیدا می نماید و برای کسانی که می خواهند در زمان خنک تری به این شهر سفر نمایند، بسیار مناسب است. بین ماه های آوریل تا سپتامبر از رطوبت هوا کاسته شده و درست در همین زمان توریستان بسیاری به این شهر سفر می نمایند. به طبع در این زمان هزینه های سفر به کنز بالاتر می روند، اما در بین ماه های اکتبر تا مارس، به علت کاهش توریست و مسافر، قسمت ها و هزینه ها پایین تر می آیند و برترین زمان برای سفری به صرفه است. توجه داشته باشید که در این زمان اندازه رطوبت هوا کمی بالاتر می رود و اگر به این موضوع حساس نیستید، برترین زمان سفر برای شما خواهد بود.

نکاتی برای سفر به کنز

اختلاف ساعتی شهر کنز با تهران 6 ساعت و نیم بوده و از نظر زمانی کنز جلوتر است. مردم این شهر به زبان انگلیسی اما با گویش استرالیایی صحبت و از دلار استرالیایی به عنوان واحد پول رسمی استفاده می نمایند. جهت رانندگی در شهر کنز از سمت چپ است. توجه داشته باشید که کد تلفن کشور استرالیا 0061 و کد تلفن شهر کنز 7 بوده و برای تماس با آتشنشانی، پلیس و اورژانس باید 000 را شماره گیری کنید. شماره تماس دفتر اطلاعات توریستی، 0061740513588 است. در راهنمای سفر به کنز توجه داشته باشید که برق در آن 230 ولت و 50 هرتز است و از پریز های نوع I استفاده می گردد.

هزینه ها

غذا

اگر در پی کاهش هزینه های سفر به کنز هستید، می توانید به رستوران ها و کافه هایی با قیمت های مناسب تر بروید که در این صورت هزینه هر وعده صبحانه بین 6 تا 12 دلار استرالیایی خواهد بود. برای ناهار اگر پیتزا را انتخاب کنید، باید بین 8 تا 18 دلار استرالیایی هزینه کنید. برای شام توجه داشته باشید که تا قبل از ساعت 7 و نیم شب قیمت های پایین تری داده می شوند، اما به صورت کلی هزینه شام بین 12 تا 25 دلار استرالیایی برای هر وعده است. برای کمتر کردن هزینه های سفر به کنز می توانید از فروشگاه ها مواد غذایی تهیه و خودتان آشپزی کنید.

اقامت

با توجه به نوع اقامتگاهی که انتخاب می کنید، اندازه هزینه ها متغیر است. اگر در پی هاستل هستید، باید برای یک اتاق اشتراکی برای هر شب بین 17 تا 30 دلار استرالیایی هزینه کنید. در همین هاستل ها اگر اتاق خصوصی بخواهید باید برای هر شب بین 60 تا 90 دلار استرالیایی پرداخت کنید. اگر کمتر کردن هزینه های سفر به کنز برای شما بسیار مهم است و کار کردن در جایی را مشکل نمی دانید، می توانید در بعضی از هاستل ها مشغول به کار شوید و به این صورت هزینه جایی که گرفته اید را بدست بیاورید. هتل ها در شهر کنز با توجه به امکانات و ستاره هایی که دارند، هزینه های متفاوتی دارند. هزینه هتل های 1 ستاره 17 تا 55، 2 ستاره 17 تا 95، 3 ستاره 21 تا 195، 4 ستاره 30 تا 368 و 5 ستاره 221 تا 337 دلار استرالیایی برای هر شب است.

حمل و نقل

بلیت اتوبوس های شهری 3.75 دلار است و اگر می خواهید از فرودگاه تا داخل شهر از اتوبوس های شاتل استفاده کنید، باید بین 15 تا 17 دلار هزینه کنید. هزینه تاکسی نسبتا بالاتر است و باید برای هر 3 کیلومتر مسافت، 11 تا 15 دلار استرالیایی هزینه کنید.

سرگرمی

جاهای دیدنی کنز بسیار زیاد هستند و مسلما باید برای هر کدام هزینه ای بپردازید. برای کم کردن این هزینه ها می توانید از تورهای موجود استفاده کنید.

مکان های دیدنی

بالون سواری

یکی از سرگرمیات بسیار مجذوب کننده برای توریستان در شهر کنز، بالون سواری است. برای بالون سواری، تورهای بسیاری را می توان پیدا کرد که در راهنمای سفر به کنز توصیه می گردد از قبل به صورت آنلاین آن ها را رزرو کنید. معمولا این تورها از ساعت 4 صبح آغاز به کار می نمایند و از این ساعت سوار بالن ها می شوید و به بالا می روید. با بالا رفتن بالون، منظره ها و منظرههای زیبایی را از فلات آترتون مشاهده می کنید که برای هر فردی جالب خواهند بود. در تورهای بالون سواری در ساعت 9 و نیم صبح، شما به زمین فرود می آیید تا برای شما صبحانه سرو گردد.

آبشارهای کریستال

در قسمت های جنگلی کنز، یکی از معروف ترین جاهای دیدنی کنز به نام آبشارهای کریستال وجود دارد. این آبشارهای کوچک فضای بسیار زیبا و دنجی را پدید آورده اند که اگر به چنین فضاهایی علاقمند هستید، حتما به دل جنگل های استوایی بروید و از این آبشارها دیدن کنید. برای بازدید از این آبشارها باید 30 دقیقه با ماشین رانندگی کرد و سپس یک و نیم کیلومتر را پیاده رفت. در اینجا می توانید شنا کنید و از دیدن ماهی های زیبایی که در آن قرار دارند، لذت ببرید. بعلاوه در این قسمت از جنگل امکاناتی برای درست کردن کباب و پیک نیک وجود دارد. توجه داشته باشید که در این قسمت تلفن های موبایل آنتن نمی دهند و باید ساعاتی را به دور از فضای مجازی و گوشی موبایل بگذرانید.

دیوار بزرگ مرجانی

یکی از جاذبه های مهم و اصلی این شهر، دیوار بزرگ مرجانی است که تا خود شهر یک ساعت و نیم فاصله دارد. برای بازدید از این دیوار می توانید از تورهای موجود استفاده کنید. این تورها از ساعت 9 و نیم به بعد به سمت دیوار بزرگ مرجانی حرکت می نمایند و ساعات خوبی را برای شما در نظر گرفته اند. یکی از نکته های جالب توجه در بازدید از این جاذبه که یکی از برترین جاهای دیدنی کنز به شمار می آید، این است که می توانید از ادوات غواصی استفاده کنید و تجربه غواصی را در اینجا داشته باشید. این مکان برای علاقمندان به طبیعت، جای بسیار مجذوب کنندهی است. توجه داشته باشید که در این بازدید حتما حوله همراه داشته باشید.

تله کابین اسکای ریل

در جنگل های استوایی روستایی به نام کوراندا واقع شده است که می توانید به وسیله تله کابین اسکای ریل به آن دسترسی پیدا کنید. این مسیر 90 دقیقه ای دارای دو ایستگاه است که می توانید در این تله کابین ها منظره ها بسیار زیبایی را دیدن کنید. در روستای کوراندا می توانید از جاذبه های آن دیدن و از سوغاتی و صنایع دستی مربوط به این منطقه را تهیه کنید. این تله کابین را می توانید در پارک جاپوکای پیدا کنید.

راه آهن کوراندا

برای آنکه به دل طبیعت بروید و از دیدن آن لذت ببرید، سوار قطارهایی شوید که از خط راه آهن کوراندا عبور می نمایند. این خط راه آهن از میان پارک ملی بارون که یکی از معروف ترین جاهای دیدنی کنز هست، عبور می نماید. در این سفر، شما از آبشارها، تونل و منظره ها بسیار زیبایی دیدن خواهید. در این قطارها سطوح مختلفی وجود دارند که در سطح گلد کلاس از امکانات بیشتری برخوردار می شوید.

پارک جاپوکای

اگر از آن دسته از افراد هستید که به تاریخ و فرهنگ هر شهر و مکانی که بدان سفر می کنید، علاقمندید پارک فرهنگی بومی های اولیه جاپوکای را به شما پیشنهاد می دهیم. در این پارک قسمت های مختلفی برای نمایش فرهنگ و تاریخ شهر در نظر گرفته شده و در بسیاری از این قسمت ها شما به صورت عملی با آن ها آشنا می شوید، به طور مثال می توانید از نزدیک با طرز تهیه بوش فود که یک غذای سنتی است، آشنا شوید و یا ساز قدیمی به نام دیجریدو را بنوازید.

پناهگاه پروانه ها

در نزدیکی بازارهای میراث کوراندا، پناهگاهی وجود دارد که در آن گونه های مختلفی از پروانه ها که در آب و هوای گرمسیری زیست می نمایند، وجود دارند. این پروانه ها تقریبا 1500 گونه هستند که زیبایی به خصوصی را به وجود آورده اند.

گالری سامورایی

با سفر به کنز می توانید با سنت های ژاپن با بازدید از گالری سامورایی آشنا شوید. در این گالری، اشیایی مربوط به سنت ژاپنی ها و اشیایی بسیار قدیمی به نمایش گذاشته شده اند، مانند لباس های سنتی، شمشیرهای سنتی. جالب است بدانید بعضی اشیا در این گالری برای فروش هستند و می توانید آن ها را بخرید. این گالری را به افرادی که بخصوص به تاریخ آسیا و ژاپن علاقمند هستند، پیشنهاد می گردد.

جزیره فریتزوری

در نزدیکی کنزو جزیره ای به نام فریتزوری واقع شده است که در آن می توان به سرگرمیات مختلفی مانند غواصی، سوار شدن بر روی کایاک و قایق هایی با کف شیشه ای پرداخت. این جزیره زیبا دارای امکانات مختلفی مانند فروشگاه عمومی بوده و به همین علت یک شب اقامت در آن را در راهنمای سفر به کنز به شما پیشنهاد می دهیم.

تالاب شنا

اگر به سرگرمیات پیک نیکی علاقمندید و در پی جایی برای شنا هستید، گردشگاهی در مرکز شهر کنز به نام تالاب شنا وجود دارد. این تالاب دارای آب شفاف و خوش رنگی بوده که شنا در آن بسیار مجذوب کننده خواهد بود. در کنار این تالاب می توانید به استراحت بپردازید و از منظره کوهستان استفاده کنید. این تالاب دارای 4 هکتار مساحت بوده و در آن برای ایجاد امنیت، چند نگهبان قرار داده شده اند.

بورواک

یکی دیگر از گردشگاه ها و جاهای دیدنی کنز، بورواک است. گردشگاه بورواک، جای بسیار مناسبی برای آن است که ساعاتی را در آرامش بگذرانید و از منظره ها و منظرههایی که از این گردشگاه تعیین بوده، لذت ببرید. اگر گرسنه شدید و دنبال مکانی برای خوردن غذا هستید، در اینجا چندین کافه و رستوران وجود دارد.

باغ گیاه شناسی

افرادی که علاقمند به گیاهان هستند و می خواند با انواع گیاهان به خصوص گیاهان گرمسیری آشنا شوند، باغ گیاه شناسی کنز مکان بسیار مناسبی برای آن ها است. در این باغ قسمت های مختلفی از گیاهان گرمسیری وجود دارند که تعداد آن ها به بیش از 4 هزار گونه می رسد. به طور مثال قسمتی از این باغ به گیاهان دارویی، قسمتی به بامبو اختصاص پیدا نموده است. اگر می خواهید از این باغ گیاه شناسی که یکی از معروف ترین جاهای دیدنی کنز هست، دیدن کنید توجه داشته باشید که این باغ از ساعت 7 و نیم صبح باز بوده و ورود به آن بدون هزینه است.

بازارهای شبانه

برای خرید یکی از مکان هایی که در راهنمای سفر به کنز به شما معرفی می کنیم، بازارهای شبانه هستند. از این بازارها باید بین ساعت 16 تا 23 شب دیدن کرد که در آن ها می توانید سوغات و اجناس مختلفی را ببینید و بخرید. در این بازارها چندین قسمت برای خرید غذا میل کردن آن وجود دارند. اگر دوست دارید که شب در خیابان ها باشید، این مکان برای شما بسیار مناسب خواهد بود. این بازارهای شبانه را می توانید در نزدیکی تئاتر Esplanade پیدا کنید.

Reef Magic Cruises

یکی از تورهای مجذوب کننده در شهر کنز Reef Magic Cruises است. در این تور در واقع به غواصی می پردازید که یکی از برترین سرگرمیات در شهر کنز به شمار میرود. غواصی در کنار خانواده و در آب های زلال که در آن ماهی های زیبا و منظره ها زیبایی قابل مشاهده هستند، از مجذوب کنندهیت بسیاری برخوردار است. در این تورها بعلاوه می توانید تجربه شنای اسکوبا را داشته باشید.

منبع: همگردی
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2173

به "راهنمای سفر به کنز ، شهری رویایی و زیبا در استرالیا (تور ارزان استرالیا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به کنز ، شهری رویایی و زیبا در استرالیا (تور ارزان استرالیا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید