خبرنگاران اسد: پایگاههای نظامی روسیه برای تامین امنیت سوریه اهمیت دارد

به گزارش شارژ 10، مسکو - خبرنگاران - بشار اسد رییس جمهوری سوریه گفت که پایگاه نظامی حمیمم و طرطوس روسیه در سوریه برای تامین امنیت این کشور اهمیت بسیاری دارد.

خبرنگاران اسد: پایگاههای نظامی روسیه برای تامین امنیت سوریه اهمیت دارد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، اسد در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسی زویوزدا متعلق به وزارت دفاع روسیه که روز یکشنبه به مناسبت پنجمین سالگرد شروع عملیات نظامی نیروهای روسیه در سوریه پخش شد، گفت: امروز مطابق با توافقنامه های روسیه و سوریه دو پایگاه نظامی حمیمم و طرطوس تاسیس شده است.

وی اضافه کرد: برای درک نقش روسیه در سوریه و اهمیت این پایگاه های نظامی باید به دو نکته توجه داشت. نخست ما در سوریه با تروریسم بین المللی سر و کار داریم. روزی فرا خواهد رسید که آخرین کانون آن در خاک سوریه نابود خواهد شد و تروریست ها توانمندی خود را درنتیجه عملیات نظامیان ما ازدست خواهند داد.

به عقیده رییس جمهوری سوریه ، اما اینکه پس از یکسره کردن کار تروریست ها چه رخ خواهد داد باید به نکته دوم توجه داشت که به نقش روسیه در امور بین المللی مربوط می گردد.

اسد با بیان اینکه امروز دنیا با قانون جنگل اداره می گردد، ادامه داد: قوانین بین المللی به فراموشی سپرده می گردد. علت این مساله عدم موازنه ای است که بیش از 25 سال در عرصه بین المللی مشاهده می گردد.

وی شرح داد که نقش روسیه احیای موازنه برهم خورده در امور مناسبات بین المللی است.

رییس جمهوری سوریه به نقش حضور نظامی روسیه در عرصه دنیای در کنار اقدامات سیاسی- دیپلماتیک در صحنه دنیای اشاره نمود و ادامه داد : بسیاری از کشورها در وهله اول کشورهای کوچک که سوریه نیز جزو آنها محسوب می گردد، از متوازن تر شدن نظام دنیای سود می برند.

وی اضافه کرد: به این ترتیب می توان نتیجه گیری کرد که نقش روسیه در سوریه به مقابله با تروریسم بین المللی محدود نمی گردد. توافق های مربوطه روسیه و سوریه برای 25 سال درنظر گرفته شده است. من فکر نمی کنم که تروریست ها تا آن مدت دوام بیاورند.

اسد به بعد دیگر حضور نظامی روسیه در سوریه و سایر مناطق دنیا اشاره نمود و اضافه کرد: هدف آن (حضور نظامی روسیه) تامین نظام دنیای عادلانه تر و متوازن تر است. البته اگر غرب زمانی از سیاست های خصمانه استفاده از قدرت نظامی برای مشکل آفرینی برای کشورهای دنیا صرف نظر کند در آن صورت روسیه نیز احتیاجی به چنین تاسیسات نظامی نخواهد داشت. اما همینک دنیا احتیاج به توازن دارد.

براساس توافق نامه ای که در سال 2015 بین مسکو و دمشق امضا شد، گروه هوایی نیروهای مسلح روسیه، به طور نامحدود در قلمرو سوریه در پایگاه هوایی حمیمم حضور خواهد داشت.

در سال 2017 نیز روسیه و سوریه توافق نامه ای را امضا کردند که طبق آن، 11 کشتی هسته ای روسیه اجازه یافتند در بندر طرطوس مستقر شوند.

توافق نامه روسیه و سوریه 49 سال اعتبار دارد و 25 سال نیز قابل تمدید است.

سوریه از سال 2011 مورد حمله تروریست های بین المللی ازجمله داعش نهاده شد و بعضی کشورهای عربی و غربی و در راس آنها آمریکا بطور پنهانی و آشکار از تروریست ها حمایت کردند.

نیروی هوافضای روسیه از روز 30 ماه سپتامبر عملیات نظامی در سوریه را به درخواست دولت این کشور شروع کرد و بخش اصلی عملیات در ماه دسامبر سال 2017 به خاتمه رسید و بخش عمده نیروهای روسیه از آن تاریخ خاک روسیه را ترک کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1217

به "خبرنگاران اسد: پایگاههای نظامی روسیه برای تامین امنیت سوریه اهمیت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اسد: پایگاههای نظامی روسیه برای تامین امنیت سوریه اهمیت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید