فراوری عسل و برطرف مسائل زنبورداری در دانشگاه خلیج فارس صورت می گیرد

به گزارش شارژ 10، فراوری عسل و برطرف مسائل زنبورداری، نوعی فعالیت پژوهشی است که در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه خلیج فارس بوشهر به آن پرداخته می گردد.

فراوری عسل و برطرف مسائل زنبورداری در دانشگاه خلیج فارس صورت می گیرد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، چهار سالی می گردد که در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه خلیج فارس بوشهر، زنبورداری رونق پیدا نموده و فعالیت های علمی و پژوهشی این دانشکده در راستای پرورش عسل و برطرف مسائل زنبورداری انجام می گیرد.

مرضی، مسئول بخش زنبورداری دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه خلیج فارس بوشهر در این باره می گوید: در این دانشکده هم بحث علمی و هم بحث فراوریی عسل مطرح است. یکی از فراوریاتی که در این زمینه انجام دادیم و در حال حاضر وارد بازار شده مربوط به فراوری کُنار ارگانیک کاملا خالص است که به صورت تزریقی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرد.

برای آغاز زنبورداری در مقیاس کوچک 2 میلیون تومان هزینه شده و پس از خریداری زنبور اولیه می توان زنبور های عسل را پرورش داد و تکثیر کرد.

اقلیم خاص و شرایط ویژه استان بوشهر سبب شده کار زنبورداری در این منطقه به خوبی صورت گیرد.

مرضی می افزاید: بوشهر، استانی است که از جنبه های مختلف برای زنبورداران قابل توجه است. از یک طرف فراوری عسل کُنار که از مهر تا آبان ماه مراحل فراوری عسل کُنار انجام میب گردد و بعد مرحله نگهداری زنبورهاست؛ با توجه به اینکه این زنبور ها باید در مناطق سردسیر نباشند، می توانیم در زمینه تکثیر و پرورش زنبور عسل در بوشهر فعالیت های ویژه ای داشته باشیم و به تعداد زنبورها، کلونی عسل فراهم و به بازار عرضه کنیم.

وی ادامه می دهد: همچنین این امکان وجود دارد که زنبورداران بتوانند عسل اکالیپتوس و عسل کهور و عسل گل های بهاره فراوری نمایند.

در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه خلیج فارس بوشهر، عسل کُنار فراوری می گردد که محصولی هاص و ارگانیک است و به فروش می رسد.

مرضی ابراز می نماید: در حال حاضر در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه خلیج فارس بوشهر روی عسل کُنار تمرکز نموده ایم و فراوری زنبورعسل را طوری مدیریت می کنیم که حداکثر فراوری کُنار در سال را که یکی از عسل های خاص کشور و گران قیمت دنیا است، داشته باشیم.

از آنجایی که جداسازی زهر و دریافت ژل رویال از زنبور های عسل دارای ارزش های مالی بالایی است، تحقیقات و پژوهش هایی در این راستا در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه خلیج فارس بوشهر انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 648

به "فراوری عسل و برطرف مسائل زنبورداری در دانشگاه خلیج فارس صورت می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری عسل و برطرف مسائل زنبورداری در دانشگاه خلیج فارس صورت می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید