مرکز نوآوری و شتابدهی(منش)در اردبیل افتتاح شد

به گزارش شارژ 10، خبرنگاران/اردبیل رئیس جهاددانشگاهی اردبیل گفت: به همت جهاددانشگاهی اردبیل و باهمکاری اداره ورزش و جوانان اردبیل مرکز منش در اردبیل شروع بکار کرد.

مرکز نوآوری و شتابدهی(منش)در اردبیل افتتاح شد

در حاشیه افتتاح این مراسم مهران اوچی اردبیلی اظهار کرد: گسترش فعالیت های این مرکز و تربیت کارآفرینان جوان در آینده نزدیک می تواند این مرکز را به مراکز پیروز برای بهره وری جوانان تبدیل کند.

وی افزود: مرکز نوآوری و شتابدهی(منش) در راستای یاری به توسعه کسب و کارهای دانش محور و همچنین شناسایی، نیازسنجی، آسیب شناسی، جذب، حمایت و راه اندازی ایده های کارآفرین با قابلیت تجاری سازی و اشتغال زایی و شتاب دهی به فعالیت های کسب و کارهای جوان استان شروع بکار کرد.

رئیس جهاددانشگاهی اردبیل فعالیت مراکز مشاوره شغلی و استفاده از توانمندی اساتید و کارآفرینان استان را در این مرکز یادآور شد و گفت: خروجی مراکز منش باهمکاری مراکز مشاوره شغلی می تواند توسعه استانی را در بخش های مختلف رقم بزند.

به گفته اوچی اردبیلی باوجود اینکه بعضی مراکز هزینه و اعتبارات زیادی را صرف این قبیل کارها نموده اند ولی با خروجی مطلوب همراه نبوده اند به طوری که در خصوص مرکز منش چنین تصوری وجود نداشته و تاثیر گذاری بیشتری دارند.

وی ادامه داد: امیدواریم با تعامل و همکاری اداره ورزش و جوانان، در ردیف استان های پیروز در توسعه این مرکز قرار بگیریم.

وی فعالیت ها و اقدامات جهاددانشگاهی را در سطح کشور و استان قابل تقدیر دانست و یادآور شد: این نهاد انقلابی در تمامی حوزه هایی که تا به امروز قدم گذاشته پیروز عمل نموده و یقینا مرکز منش نیز با وجود نیروهای جوان و متعهد جهاد دانشگاهی رسالت اصلی خود را با پیروزیت ایفا خواهد نمود و الگویی مناسب و خلاق در تحقق گام دوم انقلاب خواهد برداشت.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به نقش و اهمیت جوانان در ورود به عرصه های خلاقیت و کارافرینی در کشور اظهار کرد: آموزش مهارت های خلاقیت و نوآوری به قشر جوان و فارغ التحصیل و جویای کار می تواند زمینه مساعدی برای اشتغال زایی و رونق استان فراهم کند.

در ادامه سجاد انوشیروانی با بیان اینکه این مراکز می تواند محلی برای تبادل نظرات جوانان برای ارائه راهکارهای هوشمندانه و نوآورانه تبدیل گردد، گفت: باید ایده های بکر و بدیع جوانان در عرصه های مختلف مورد حمایت و توجه قرار گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به اینکه مراکز منش با هدف حذف خلا بین صنعت و دانشگاه راه اندازی شده است، خاطر نشان کرد: امیدواریم فارغ التحصیلان صاحبان ایده با سوق به سمت این مراکز به بازار کار وصل شوند.

به گفته مدیر کل ورزش و جوانان اردبیل مرکز منش در جهت ترویج و ارتقاء فرهنگ فناوری، ترغیب دانشجویان و دانش آموختگان و سایر علاقمندان دانشگاهی به راه اندازی کسب و کارهای نوپا و حمایت آن ها به وسیله ارائه خدمات حمایتی و مشاوره ای در راستای تبدیل آنها به واحدهای فناور و راهنمایی به مراکز رشد ایجاد شده است.

انوشیروانی ادامه داد: این مرکز می تواند محلی برای بستر سازی و پیاده سازی ایده های نو مبتنی بر دانش توسط صاحبان ایده گردد.

و همچنین یادآور شد: ایجاد زمینه مناسب برای رشد و حمایت از خلاقیت نیروهای جوان، شناسایی و توانمندسازی دانشجویان و اساتید خلاق، نوآور و کارآفرین و فراهم کردن زمینه تجاری سازی دستاوردهای علمی آن ها برای ورود به فعالیت های کسب وکار دانش بنیان، نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی و راهنمایی فعالیت های نوآورانه در راستای سیاست های علمی و نوآوری کشور و ایجاد فرصت های کارآفرینی در دانشگاه از جمله اهداف ایجاد مرکز نوآوری و شتبادهی است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل به برگزاری دوره ها و رویدادهای پیش شتابدهی در بازه زمانی معینی اشاره نمود و گفت: می توانیم با یاری به تیم های استارت آپی و جوانان زمینه بوجود آمدن شبکه و کسب وکار خلاق را فراهم کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1648

به "مرکز نوآوری و شتابدهی(منش)در اردبیل افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز نوآوری و شتابدهی(منش)در اردبیل افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید