تداوم بن بست بودجه ای اروپا با وتوی مجارستان و لهستان، بحران سیاسی تازه در قاره سبز

به گزارش شارژ 10، کشورهای مجارستان و لهستان طرح بودجه ای دراز مدت اتحادیه اروپا را وتو کردند و بحران سیاسی تازه ای را برای قاره سبز رقم زدند.

تداوم بن بست بودجه ای اروپا با وتوی مجارستان و لهستان، بحران سیاسی تازه در قاره سبز

با ما سفر کنید و با ارزان ترین فصل تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس شاو آلمان، کشورهای لهستان ومجاستان همان طور که قبلا اعلام نموده بودند طرح بودجه اتحادیه اروپا تا سال 2027 و بسته یاریی کرونایی نهفته در آن برای احیای اقتصادی کشورهای بحران زده در دوران بحران کرونا را وتو کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

برای تصویب این طرح بودجه ای و اقتصادی رای موافق 27 عضو اتحادیه اروپا ضروری است. به این ترتیب طرح اضطراری یاری های کرونایی میلیاردی اتحادیه اروپا برای یاری به کشورهای بحران زده کرونایی هم فعلا گرفتار بن بست شد.

با عملی شدن تهدید این دو کشور اروپای شرقی، یک بحران تازه در اتحادیه اروپا ایجاد شده است. کلیات بودجه ویژه اتحادیه اروپا برای احیای اقتصاد و بازارهای کشورهای عضو، ماه ژوئیه و پس از چهار شبانه روز رایزنی فشرده تصویب شده بود.

براساس یک مصوبه اتحادیه اروپا، این امکان وجود دارد که دولت های ناقض حاکمیت قانون در اروپا از بسته های یاری اقتصادی بروکسل محروم شوند.

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان و ماتئوش موراویه تسکی، نخست وزیر لهستان هفته گذشته و با ارسال یک نامه مشترک به کمیسیون اروپا هشدار داده بودند که در صورت ادامه شرایط کنونی و احتمال محرومیت این دو کشور از یاری های اقتصادی، بودجه بلندمدت و طرح احیای اقتصادی این نهاد را وتو خواهند کرد.

سه نهاد اصلی اتحادیه اروپا هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده اند و راه چاره کمیسیون، مجلس و شورای اتحادیه اروپا برای گذار از این بحران معلوم نیست.

دولت های لهستان و مجارستان از محافظه کارترین کشورهای اتحادیه اروپا به شمار می فرایند. شرایط آزادی بیان، استقلال دستگاه قضایی، و پناهجویان و مهاجران در این دو کشور بارها مورد انتقاد اتحادیه اروپا و سازمان های مدافع حقوق بشر قرار گرفته است.

مجارستان و لهستن در اعتراض به رویکرد جدید اتحادیه اروپا درباره اعمال مجازات برای نقض نمایندگان حاکمیت قانون در اتحادیه اروپا و محروم کردن آن ها از یاری های اقتصادی اروپا طرح بودجه اروپایی را وتو کردند.

اتحادیه اروپا در طرح بودجه ای دراز مدت خود برای اروپا یک بسته یاریی تا 750 میلیارد یورویی را برای یاری به احیای اقتصادی کشورهای بحران زده در دوران کرونا اختصاص داده بود.

به این ترتیب اروپا در بحبوحه بحران کرونا در یک بحران سیاسی سخت دیگری گرفتار شده است و امکان یاری به اقتصادهای بحران زده از جمله ایتالیا و اسپانیا را از دست داد.

دیپلمات های اروپایی خبر داده اند که حالا صدر اعظم آلمان ، رئیس شورای اروپایی و رئیس کمیسیون اروپا باید درباره اقدامات بعدی برای حل این بحران مشاوره نمایند.

این مسئله احتمالا در نشست ویدئویی روز پنج شنبه سران اروپایی هم مورد بحث و آنالیز قرار خواهد گرفت. در این نشست قرار است درباره همکاری های بهتر برای مهار کرونا مشاوره و بحث گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1295

به "تداوم بن بست بودجه ای اروپا با وتوی مجارستان و لهستان، بحران سیاسی تازه در قاره سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم بن بست بودجه ای اروپا با وتوی مجارستان و لهستان، بحران سیاسی تازه در قاره سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید