تور ارزان اروپا: رکوردهای نو اومیکرونی در اروپا، رئیس کمیسیون اروپایی به قرنطینه رفت

به گزارش شارژ 10، رسانه های اروپایی همچنان موارد جدیدی از رکوردهای اومیکرونی را در کشورهای عضو این اتحادیه ثبت می نمایند و رئیس کمیسیون اروپا هم به علت مثبت شدن تست کرونای راننده اش به قرنطینه رفته است.

تور ارزان اروپا: رکوردهای نو اومیکرونی در اروپا، رئیس کمیسیون اروپایی به قرنطینه رفت

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اسب افسار گسیخته اومیکرون همچنان در اروپا جولان می دهد و دردسرهای بیشتری برای شهفرایندان و مقامات این اتحادیه در سال تازه میلادی ایجاد می نماید.

غلبه گسترده اومیکرون در جمهوری چک

اومیکرون همچنان به صورت گسترده در جمهوری چک شیوع پیدا می نماید و بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در این کشور سهم حدودا 80 درصدی را در موارد ابتلا به کرونا دارد. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در جمهوری چک اومیکرون از ویروس دلتا به عنوان کرونای غالب در این کشور پیشی گرفته است.

شاخص موارد ابتلا به کرونا در ازای هر 100 هزار نفر در این کشور در عرض یک هفته به 678 رسیده است.

اتحادیه اروپا قواعد سفر از استرالیا، کانادا و آرژانتین را تشدید می نماید

اتحادیه اروپا قواعد سفر برای مسافران از کشورهای استرالیا، کانادا و آرژانتین را تشدید می نماید. سفر افراد واکسینه نشده از این کشورها به اتحادیه اروپا بار دیگر محدود شده است.

دوران قرنطینه برای بیماران کرونایی در انگلیس مجددا کاهش می یابد

دوران قرنطینه برای بیماران کرونایی در انگلیس مجددا کاهش می یابد. مبتلایان به کرونا بر اساس قواعد تازه می توانند بعد از 5 روز به دوران قرنطینه خود سرانجام دهند. قواعد تازه ازابتدای هفته آینده اجرایی خواهد شد.

دولت انگلیس می خواهد با این قاعده تازه از کمبود پرسنل حاصل از شیوع اومیکرون در بخش های بهداشت و سلامت و دیگر بخش ها جلوگیری کند. تعداد بالای موارد ابتلا به کرونا در دوران شیوع اومیکرون در انگلیس شرایطی را ایجاد کرد که تعدادی از بیمارستان ها به علت اینکه کارکنان آن ها به مرخصی برای گذراندن دوران قرنطینه ابتلا به کرونا می رفتند دیگر نمی توانستند به طور معمول به فعالیت های درمانی خود ادامه دهند.

رکورد شاخص ابتلای هفتگی به کرونا در آلمان

فرایند ابتلا به کرونا در آلمان همچنان رو به افزایش است و بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ شاخص ابتلای هفتگی به کرونا به ازای هر 100 هزار نفر این کشور و در عرض یک هفته به بالاترین رکورد 528.2 رسیده است.

این نهاد بهداشتی در آلمان امروز (دوشنبه) هم از ابتلای 34145 مورد تازه به کرونا در عرض 24 ساعت و 30 مورد مرگ کرونایی تازه در این مدت اطلاع داد.

هشدار وزیر بهداشت آلمان درباره افزایش فشارها بر مراکز درمانی

کارل لایترباخ، وزیر بهداشت آلمان هم در سخنانی گفت که هیچ علتی برای کاهش هشدارها درباره کرونا وجود ندارد. وی انتظار دارد که در موج اومیکرون هم مانند سایر امواج قبلی بسیاری افراد مسن دیرتر تحت تاثیر قرار گیرند و به این ترتیب بار اضافی بر تخت های مراقبت های ویژه و بعلاوه بخش عمومی وارد گردد.

وزیرر بهداشت آلمان تاکید نمود که باید خود را برای فشار گسترده بر بیمارستان ها و زیر ساخت های حساس آماده کنیم.

رئیس کمیسیون اروپا به قرنطینه رفت

اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی هم بعد از ابتلای راننده اش به کرونا همه قرارهای دیدار مقرر در هفته جاری در مجلس اروپا را لغو کرد.

وی زمانی که متوجه شد تست راننده اش مثبت شده است در استراسبورگ بود و بلافاصله به بروکسل بازگشت و در پیامی توئیتری درباره ممکن نبودن حضورش در جلسات مجلس ابراز تاسف کرد.

رکورد مبتلایان روزانه در هلند شکسته شد

در کشور هلند هم آمار ابتلای روزانه به کرونا دوباره رکورد زد. نهادهای بهداشتی در این کشور از ابتلای حدود 42 هزار نفر به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع دادند که رکورد تازهی در این زمینه از شروع شیوع کرونا محسوب می گردد.

تازه از روز آدینه بسیاری مغازه ها در این کشور بعد از یک دوران قرنطینه یک ماهه مجددا باز شدند. بارها، رستوران ها و اماکن فرهنگی در هلند همچنان تا حداقل 25 ژانویه تعطیل خواهد بود.

انتقاد عفو بین الملل از تبعیض های افراطی علیه واکسینه نشده ها در ایتالیا

دولت ایتالیا هم به علت اقدامات سختگیرانه برای مهار کرونا تحت فشار شدیدی قرار گرفته است.

سازمان عفو بین الملل از ائتلاف دولتی در ایتالیا به رهبری ماریو دراگی درخواست نموده تا به تبعیض های نامناسب علیه واکسینه نشده ها سرانجام دهد.

دولت ایتالیا ازابتدای امسال میلادی طرح واکسیناسیون اجباری برای همه افراد بالای 50 سال را اجرایی نموده و حکم قرنطینه واقعی برای همه واکسینه نشده ها را صادر نموده است.

عفو بین الملل اعلام نموده که افراد واکسینه نشده نیز باید بدون تبعیض حق مشارکت در زندگی کاری و اجتماعی را داشته باشند و بتوانند از اقدامات جایگزین واکسن مانند ماسک و تست کرونا استفاده نمایند.

بر اساس قواعد فعلی در ایتالیا افراد واکسینه نشده تا 15 ژوئن نمی توانند از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایند و افراد واکسینه نشده بالای 50 سال هم مجاز به رفتن به محل کار خود نیستند.

در بیانیه سازمان عفو بین الملل آمده است: الزامات و محدودیت های واکسیناسیون باید همیشه متناسب باقی بمانند.

خبرهای دلگرم نماینده سازمان بهداشت جهانی

سومیا سوامیناتان، از دانشمندان ارشد سازمان بهداشت جهانی هم آماده سازی ها برای انتقال به دوران سرانجام پاندمی را تمجید نموده و در تبادل نظر با روزنامه هندلزبلات آلمان گفت: ما انتظار داریم که شمار زیادی از مردم جهان به اومیکرون مبتلا شوند و این منجر به ایمن سازی متقابل علیه سویه های دیگر کرونا گردد؛ این دلگرم نماینده است.

وی تاکید نمود که در سال 2022 میلیون ها نفر در جهان با ایمنی بهترعلیه کرونا محافظت خواهند شد. وی در عین حال گفت که هنوز معین نیست که عبور به مرحله سرانجامی پاندمی بعد از موج اومیکرون می تواند رخ دهد یا نه.

این کارشناس ارشد سازمان بهداشت جهانی بعلاوه گفت: ما نمی دانیم چه موقع و در کجا سویه های بعدی کرونا ظاهر می گردد و چگونه با اومیکرون و دلتا تعامل خواهند داشت. علاوه بر این در یک دوران پاندمی هیچ کشوری نمی تواند به تنهایی وارد مرحله سرانجامی بحران گردد در صورتی که بقیه جهان هنوز درگیر آن همه گیری باشند. اولین هدف باید رسیدن به نرخ جهانی واکسیناسیون 70 درصدی تا اواسط امسال میلادی در جهان باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1980

به "تور ارزان اروپا: رکوردهای نو اومیکرونی در اروپا، رئیس کمیسیون اروپایی به قرنطینه رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: رکوردهای نو اومیکرونی در اروپا، رئیس کمیسیون اروپایی به قرنطینه رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید