تحلیلگر چینی: تحریم ایران بازار نفت را مختل می نماید

به گزارش شارژ 10، تحلیلگر آموزشگاه همکاری های بین المللی تجاری و مالی چین گفت: تحریم ایران از سوی آمریکا و تمدید نشدن معافیت خرید برای هشت کشور باعث خواهد شد تا بازار نفت به طور جدی مختل گردد.

تحلیلگر چینی: تحریم ایران بازار نفت را مختل می نماید

مای شین یو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: حتی در زمانی که آمریکا چنین معافیت هایی به هشت کشور داده بود، بازار نفت مختل بود و قیمت ها برای مدتی بتدریج روند صعودی پیدا کرد.

وی خاطر نشان کرد: روند اوضاع نشان می دهد که مناقشه میان آمریکا و ایران شکل جدی تری بخود گرفته است و واشنگتن به دنبال تشدید تحریم ها است.

این تحلیلگر چینی ادامه داد: اقدامات آمریکا از ماه می سال 2018 علیه ایران و جلوگیری از صادرات بیشتر نفت و گاز این کشور و حالا تمدید نشدن معافیت خرید نفتی از ایران باعث خواهد شد تا عرضه نفت به بازار بین المللی باز هم کمتر گردد و این رویکرد باعث اختلال در بازار و بالا رفتن بهای نفت خواهد شد.

با تور چین سفر کنید.

مای تاکید نمود چین یک کشور بزرگ وارد نماینده نفت و گاز در دنیا است و وابستگی بسیار بالایی به خرید نفت از کشورهای دیگر دارد و این روند برایش زیانبار خواهد بود.

وی افزود وقتی معافیت ها تمدید نگردد و به دلایل دیگر بین المللی از جمله اوضاع نابسامان در لیبی و ونزوئلا بهای نفت بالا برود، تورم در چین نیز افسار گسیخته خواهد شد و این باعث خواهد شد پکن مجبور به اتخاذ تصمیم های تازه ای در ابعاد کلان اقتصادی، اقتصادی و پولی گردد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت ماه سال گذشته خروج آمریکا از برجام را گفت اما بلافاصله دیگر کشورهای امضا نماینده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین المللی، تاکید نمودند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می نمایند.

ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی و تحریم های یک جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه دنیای به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است اما تجربه ماه های اخیر و همراهی نکردن دنیا با آمریکا نشان داد که این کشور هیچگاه به هدف خود دست نخواهد یافت.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 158

به "تحلیلگر چینی: تحریم ایران بازار نفت را مختل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحلیلگر چینی: تحریم ایران بازار نفت را مختل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید