انگلیس همراهی با آمریکا در حملات هوایی در عراق را آنالیز می نماید

به گزارش شارژ 10، خبرنگاران: منابع دولتی انگلیس از همراهی این کشور در حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش در صورت مواجهه با تهدید نسل کشی خبر دادند.

انگلیس همراهی با آمریکا در حملات هوایی در عراق را آنالیز می نماید

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از دیلی تلگراف؛ منابع دولتی انگلیس اطلاع دادند درصورتی که وضعیت عراق به نسل کشی کشیده گردد انگلیس نیز می تواند در کنار آمریکا در حملات هوایی علیه مواضع داعش حضور داشته باشد.

روز گذشته دو هواپیمای هورنت اف ، ای18 درحالی توپخانه های سیار نیروهای داعش در عراق را هدف قرار دادند که دولت انگلیس از عدم حضور نظامی ارتش این کشور در عراق اطلاع داده بود. در انگلیس نیز پس از جلسه اضطراری موسوم به کبری، مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس از ارسال بسته یاری های فوریتی به ارزش 8 میلیون دلار برای افرادی که تحت تاثیر خشونت های اخیر قرار گرفته اند اطلاع داد. وی خاطرنشان کرد که انگلیس می تواند در مورد شناسایی و نظارت اهداف مورد نظر با آمریکا همکاری داشته باشد.

با اینحال یک منبع خاطرنشان کرد: ما نگران این مسئله هستیم که با یک نسل کشی روبرو شویم. در صورت روبروه با این سناریو نمی توانیم بی تفاوت باشیم.

نخست وزیر انگلیس نیز که از سوی نمایندگان مجلس این کشور برای اقدام نظامی در عراق تحت فشار است هنوز با اوباما درباره تحولات اخیر تبادل نظر نکرده است. با توجه به همکاری نزدیک سرویس های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و عدم مشخص جدول زمانی برای حملات آمریکا در عراق این احتمال وجود دارد که درصورت پیچیده شدن شرایط انگلیس نیز به این مسئله ورود کند.

جرالد هوارد، وزیر دفاع سابق انگلیس نیز خاطرنشان کرد که این کشور با توجه به در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته باید در این حملات شرکت داشته باشد. از سوی دیگر بعضی کارشناسان نظامی نسبت به گرفتار شدن آمریکا و انگلیس در یک نبرد طولانی مدت هشدار داد ه اند.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 496

به "انگلیس همراهی با آمریکا در حملات هوایی در عراق را آنالیز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس همراهی با آمریکا در حملات هوایی در عراق را آنالیز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید