اتحادیه اروپا برای تصمیم درمورد تحریم میانمار، گروه حقیقت یاب به راخین اعزام می نماید

به گزارش شارژ 10، اتحادیه اروپا اعلام نمود یک گروه حقیقت یاب شامل بازرسان ویژه این اتحادیه را برای آنالیز مستقل بحران کشتار و سرکوب روهینگیایی ها توسط ارتش و نظامیان در ایالت راخین میانمار اعزام می نماید تا براساس نتایج گزارش آنها تصمیم نهایی در خصوص تحریم تجاری میانمار را اعلام کند.

اتحادیه اروپا برای تصمیم درمورد تحریم میانمار، گروه حقیقت یاب به راخین اعزام می نماید

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش ایرنا، این اتحادیه با انتشار بیانیه ای در تارنمای خود تاکید نمود این اتحادیه درحال آنالیز تحریم تجاری کشور هایی مانند کامبوج و میانمار است که در جنوب شرق آسیا حقوق بشر را نقض نموده و علیه مردم خود به کشتارجمعی دست زده اند.

طبق این گزارش اتحادیه اروپا تحریم خود را به زودی علیه کامبوج اعمال و در خصوص میانمار نیز پس از دریافت گزارش بازرسان در خصوص آن تصمیمات نهایی خود را اعلام خواهد نمود.

سسیلیا مالمستروم رئیس تجارت اتحادیه اروپا دراین زمینه گفت که اتحادیه آماده اعمال مجازات علیه کامبوج و میانمار است.

این تصمیم پس از بیش از یکسال از بحران روهینگیا در جنوب شرق آسیا و فشارپارلمان اتحادیه اروپا دراین زمینه اتخاذ شده است.

رئیس تجارت اتحادیه اروپا بیان کرد دولت نظامی کامبوج با سرکوب مخالفان در انتخابات سراسری این کشور دخالت کرد و فردی را که 30 سال در قدرت بود بازهم حفظ کرد.

وی اضافه نمود: دولت میانمار نیز تاکنون نه تنها مانع از کشتار اقلیت مسلمان روهینگیایی نشده و همیشه از نظامیان عامل این سرکوب ها حمایت نموده است.

اقلیت مسلمان روهینگیا در استان راخین میانمار از سال 2012 هدف مستمرحملات بودائیان تندرو قرار گرفته، اما در شهریور سال گذشته با تشدید این حملات و پیوستن نیرو های ارتش و بودائیان افراطی به روند سیستماتیک نسل کشی و پاکسازی نژادی مسلمانان میانماری، هزاران نفر از روهینگیایی ها کشته و بیش از 750 هزار نفر به سوی بنگلادش آواره شدند.

شبکه آسیا تایمز گزارش داد: مالمستروم در سرانجام اجلاس وزیران تجارت کشور های عضو اتحادیه اروپا در اتریش با بیان اینکه اتحادیه تجارتش را ارزش محور قرار داده و اقدامات سختگیرانه ای را علیه کشور های ناقض حقوق بشر به کار خواهد برد.

به گفته وی اتحادیه اروپا پس از انتشار گزارش سازمان ملل سرکوب اجرا شده در میانمار را نقض آشکار حقوق بشر و پاکسازی نژادی می داند و آنگ سان سوچی رهبر معنوی میانمار نیز در حل این بحران ناکام بوده است.

بازرسان ویژه حقوق بشر سازمان ملل هفته گذشته گزارش 444 صفحه ای تازه ای از مستندات کشتار و شکنجه مسلمانان روهینگیایی را توسط نظامیان میانماری منتشر نموده و خواهان محاکمه فرمانده ارتش میانمار به همراه 5 نفر از فرماندهان دیگر عامل کشتار و نسل کشی در میانمار شدند.

دیپلماسی کانادا در خصوص میانمار پس از این موضوع شدت گرفت و عرصه قانونگذاری آن با دو مصوبه کاملا صف بندی این کشور را علیه رهبران و نظامیان میانمار نشان داد.

طبق این گزارش اتحادیه اروپا به زودی یک گروه حقیقت یاب را به میانمار برای کشف واقعیات در زمینه بحران روهینگیا اعزام می نماید و تصمیمات تنبیهی اتحادیه براساس گزارش بازرسان این اتحادیه اعلام خواهد شد.

طبق اطلاعات تارنمای اتحادیه اروپا، حجم صادرات کامبوج به اتحادیه اروپا بالغ بر 5 میلیارد یورو به وزن تقریبی 4.4 میلیارد پوند در سال گذشته برآورد شده است و کامبوج از این روابط در جهت توسعه مالی خود استفاده نموده است.

انتخابات سراسری ماه ژوئن (خرداد 97) کامبوج نقطه عطفی در روابط این کشور با اتحادیه اروپا بود. نخست وزیر هون سن پس از سه دهه حفظ قدرت با سرکوب و جلوگیری از حق رای مخالفان، خودرا برنده این انتخابات بیان کرد.

دولت کامبوج در خصوص تحریم های اتحادیه اروپا تاکنون اظهار نظر ننموده است.

کشور های اتحادیه اروپا منبع 40 درصد فروش خارجی کامبوج را تشکیل می دهند که در صورت شروع تحریم های علیه این کشور، اقتصاد کامبوج بشدت لطمه خواهد دید.

منبع: انتخاب
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 487

به "اتحادیه اروپا برای تصمیم درمورد تحریم میانمار، گروه حقیقت یاب به راخین اعزام می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا برای تصمیم درمورد تحریم میانمار، گروه حقیقت یاب به راخین اعزام می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید