آمریکا: حمله به حشد شعبی اقدامی بازدارنده علیه ایران بود

به گزارش شارژ 10، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، آمریکا در گزارشی که به شورای امنیت سازمان ملل ارائه داد؛ مدعی شده است که حملات اخیر نظامیان تروریست این کشور به مواضع حشد شعبی در مرز عراق و سوریه، جهت جلوگیری از حملات بیشتر این گروه ها و ایران علیه نیروها یا تجهیزات آمریکایی بوده است.

آمریکا: حمله به حشد شعبی اقدامی بازدارنده علیه ایران بود

لیندا توماس گرینفیلد سفیر آمریکا در سازمان ملل در نامه ای مدعی شد: این پاسخ نظامی از آن جهت داده شد که گزینه های غیرنظامی جهت برخورد با این تهدید با هدف کاهش تنش و جلوگیری از حملات بیشتر، مناسب نبودند.

توضیحات مورد ادعای آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل از آن رو است که مطابق اصل 51 منشور سازمان ملل متحد، تمام 15 عضو شورای امنیت باید از هر حرکتی که هر کشوری با ادعای دفاع از خودش در برابر حمله مسلحانه انجام می دهد، آگاه شوند.

به گزارش خبرنگاران، آمریکا بامداد روز دوشنبه تجاوز نظامی جدیدی را علیه گروه مقاومت حشد شعبی عراق ترتیب داد. به همین دلیل، جنگنده های آمریکایی مواضع حشد شعبی در منطقه البوکمال واقع در مرزهای مشترک سوریه و عراق را بمباران کردند. منابع عراقی اعلام کردند که در جریان این تجاوز نظامی، 4 نیروی حشد شعبی به شهادت رسیدند.

مقامات آمریکایی در توجیه این جنایت مدعی شدند که حمله به حشد شعبی در واقع دفاع از خود بوده است! این اقدام ایالات متحده آمریکا واکنش های متعددی از سوی عراقی ها در پی داشت.

گروه های مقاومت در عراق هم با صدور بیانیه ای مشترک تأکید کردند: ما بارها اعلام نموده ایم که تداوم حضور نظامی ایالات متحده آمریکا در خاک عراق با قانون اساسی این کشور در تعارض است.

قیس خزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق هم در واکنش به حمله ارتش آمریکا به نیروهای حشد شعبی در استان الأنبار در خلال یک برنامه تلویزیونی تأکید کرد: ما در پی خون و خون ریزی و جنگ نیستیم اما در آماده باش کامل هستیم و قدرت پاسخگویی به دشمن را هم داریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1713

به "آمریکا: حمله به حشد شعبی اقدامی بازدارنده علیه ایران بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: حمله به حشد شعبی اقدامی بازدارنده علیه ایران بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید