یمن ، تشدید اختلافات در دولت هادی و نامه اعتراضی 12 وزیر

به گزارش شارژ 10، در پی استعفای سه وزیر دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی، دوازده وزیر در نامه ای به هادی اعتراض خود به اقدامات نخست وزیر را اعلام کردند.

یمن ، تشدید اختلافات در دولت هادی و نامه اعتراضی 12 وزیر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دوازده وزیر دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن که در ریاض مقیم است و عدن در جنوب یمن را پایتخت موقت دولت خود می داند، در نامه ای به وی خواستار توقف اقدامات عبدالملک مشخص نخست وزیر، علیه وزرا شدند.

شبکه الجزیره گزارش کرد که وزرای یمنی در نامه خود آورده اند که اختلاف بین نخست وزیر و وزرا باعث تضعیف دولت هادی و اعتماد شهروندان به آن شده است.

این دولت که مورد حمایت ریاض است، فقط اداره چند استان جنوبی یمن را بر عهده دارد که در برخی از این استان ها مثل عدن، با شبه نظامیان وابسته به امارات نیز بشدت دچار اختلاف است و همین امر، تسلط آن بر استان های جنوبی را نیز متزلزل و سست کرده است.

در این نامه همچنین آمده است که اقدامات نخست وزیر پایه و اساس قانونی ندارد و دولت تقریبا فلج شده است و دولت از چند ماه پیش برگزاری نشست ها را متوقف کرده و دیگر در مدیریت بسیاری از پرونده ها مشارکت ندارد.

وزرای همچنین تأکید کردند که تصمیماتی که نخست وزیر درباره عزل وزرا اتخاذ می کند، خارج از اختیارات اوست و این امر به حوزه اختیارات رئیس جمهور مربوط می شود و همین امر مشکلاتی را در دولت به وجود آورده است.

اخیرا سه وزیر دولت هادی اعم از العزی شریم وزیر آب و محیط زیست، صالح الجبوانی وزیر حمل ونقل و نبیل الفقیه وزیر خدمات مدنی و بیمه در اعتراض به عملکرد نخست وزیر استعفا کردند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 899

به "یمن ، تشدید اختلافات در دولت هادی و نامه اعتراضی 12 وزیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یمن ، تشدید اختلافات در دولت هادی و نامه اعتراضی 12 وزیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید