سایه انتقادها از شرایط حقوق بشر مصر بر ملاقات امروز سیسی و مکرون

به گزارش شارژ 10، رئیس جمهور فرانسه امروز دوشنبه در حالی با همتای مصری خود ملاقات میکند که سیلی از نقدها از سوی نهادهای فعال حقوق بشری درباره سرکوب آزادی های فردی و مطبوعاتی در مصر مطرح شده است.

سایه انتقادها از شرایط حقوق بشر مصر بر ملاقات امروز سیسی و مکرون

به نقل از خبرگزاری فرانسه، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر یکشنبه در سفری سه روزه به پاریس رفت و قرار است با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه ملاقات کند. هدف از این سفر تقویت همکاری فرانسه و مصر در مقابله با بحران ها در خاورمیانه بدون نادیده دریافت مسئله حساس حقوق بشر است.

قرار است سیسی و مکرون امروز ملاقات نمایند. این ملاقات درحالی صورت می گیرد که سال 2019 ماکرون در جریان سفرش به قاهره اظهار داشت شرایط حقوق بشر در مصر به دلیل حبس روزنامه نگاران، فعالان در جهت درستی پیش نمی رود. اما سیسی پاسخ داد: از قلم نیاندازید که ما در منطقه ای پرتنش هستیم.

ملاقات میان سیسی و ماکرون بعد از آزادی سه تن از مسئولان سازمان دفاع از حقوق بشرطرح حقوق فردی مصر در فضای بهتری برگزار می گردد. بازداشت این فعالان در نوامبر موجب خشم فرانسه و کشورهای دیگر شد.

ریاست جمهوری فرانسه در واکنش به آزادی آن ها اظهار داشت، ما از این مسئله استقبال می کنیم. مکرون مجددا پرونده حقوق بشر در مصر را آنالیز خواهد نمود.

نهادهای غیردولتی مدافع حقوق بشر با دقت این بعد از سفر را پیگیری می نمایند. آن ها در پیامی برای ماکرون، نادیده دریافت سرکوب خشونت در مصر را محکوم کردند. موضع پاریس نباید تنها به محکومیت شفاهی محدود گردد. با سفر سیسی به پاریس فرانسه فرصت و وظیفه ای برای اتخاذ موضع علنی در این باره دارد.

اولویت برای فرانسه تقویت شراکت استراتژیک با کشوری است که بیشترین تعداد ساکنان در دنیا عربی را دارد و قطب ثبات در منطقه است.

کاخ الیزه اعلام نموده، فرانسه با مصر برای بازگشت ثبات به لیبی کوشش می نماید و این مسئله خروج نیروهای خارجی و در رأس آن نیروهای روس، ترکیه و مزدوران را می طلبد.

پاریس که گفته می گردد به همراه مصر و امارات از نیروهای خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی حمایت می نماید، می گوید باید برای توقف دائم درگیری ها و برگزاری مذاکرات سیاسی میان لیبیایی ها کوشش کرد.

ریاست جمهوری مصر نیز اظهار داشت: این سفر در راستای تمایل دو طرف به توسعه روابط استراتژیک و آنالیز راه های تقویت آن طی دوره آینده است.

ریاست جمهوری مصر اظهار داشت، در این مذاکرات تمام ابعاد و روابط دوجانبه میان دو کشور و همچنین هماهنگی سیاسی در قبال مسائل منطقه ای و بین المللی آنالیز می گردد. همچنین همکاری مشترک و تقویت روابط دوجانبه به ویژه در زمینه های سرمایه گذاری و تجاری در سایه کوشش های مصر برای تشویق و جذب سرمایه گذاری های خارجی در پروژه های عظیم ملی آنالیز خواهد شد.

کاخ الیزه اظهار داشت که ماکرون در ملاقات با سیسی پرونده حقوق بشر در مصر را مطرح خواهد نمود. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1345

به "سایه انتقادها از شرایط حقوق بشر مصر بر ملاقات امروز سیسی و مکرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایه انتقادها از شرایط حقوق بشر مصر بر ملاقات امروز سیسی و مکرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید