گردشگری و صنایع دستی، بهترین جایگزین برای نفت و کشاورزی

به گزارش شارژ 10، نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: با توجه به وجود قومیت های متنوع در استان های مختلف ایران، می توان گفت از ظرفیت زیادی در حوزه صنایع دستی برخورداریم.

گردشگری و صنایع دستی، بهترین جایگزین برای نفت و کشاورزی

اصغر سلیمی روز جمعه 9 شهریور در بازدید از سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: در شرایط فعلی که کشاورزی کشور با چالش رو به رو شده است، باید به دنبال راهکارهای جایگزین باشیم.

او افزود: به نظر من بهترین جایگزینی که در حال حاضر می توانیم برای کشاورزی، صنایع دیگر و یا نفت داشته باشیم، گردشگری و صنایع دستی است.

سلیمی ادامه داد: بنابراین لازم است این حوزه ها را مهم بدانیم تا بتوانیم از این صنایع منبع درآمد خوبی را برای کشور و مردم کسب کنیم. فکر می کنم که بهترین فرصت برای کشور ما این است که بتوانیم روی بحث صنایع دستی و گردشگری بیش از پیش تمرکز کنیم.

کننده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی برگزاری نمایشگاه ها را اقدامی ارزشمند خواند و گفت: نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی فرصت مغتنمی را در اختیار مردم قرار داده است تا بیشتر با این صنعت غنی کشورمان آشنا شده و نزدیکی بیشتری با هنرمندان این عرصه احساس کنند.

او فزود: امروز در بازدید از غرفه های مناطق مختلف کشور که به عنوان شهرها و روستاهای هدف صنایع دستی شناخته می شوند، شاهد این بودیم که خیلی از صنایعی که در معرض فراموشی و حذف شدن بودند، با تلاش هنرمندان احیا شده و در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شده است.

سلیمی گفت: همچنین موضوعی که بیشتر جلب توجه می کرد تولید محصولات در انظار عموم و مقابل دیدگان علاقه مندان بود. بدون شک، این موضوع برای جوانان و بازدیدکنندگان جذاب است.

او به اهمیت توجه به بسته بندی در عرضه محصولات اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه چند غرفه وجود دارد که در این زمنیه فعالیت های خوبی انجام می دهند. ما اگر بخواهیم صادرات خوبی داشته باشیم باید به همه جنبه ها توجه کنیم. یکی از این جنبه ها بسته بندی است که به فروش بهتر اثر کمک می کند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 330

به "گردشگری و صنایع دستی، بهترین جایگزین برای نفت و کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری و صنایع دستی، بهترین جایگزین برای نفت و کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید