کوهکن: لایحه فعلی بودجه جوابگوی شرایط نیست ، تامین بودجه به وسیله وام، کشور را دچار مشکل می نماید

به گزارش شارژ 10، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: با شرایطی که کشور در گیر جنگ با کرونا و کاهش قیمت نفت است از نظر من دولت در تامین بودجه خود با مشکل خواهد شد.

کوهکن: لایحه فعلی بودجه جوابگوی شرایط نیست ، تامین بودجه به وسیله وام، کشور را دچار مشکل می نماید

محسن کوهکن، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران در پاسخ به این سوال که در شرایط فعلی کشور آیا بازنگری در بودجه امسال باید صورت بگیرد یا نه؟ گفت: بودجه کشور شامل چند نوع ساختار تامین است یکی از آن منابع تامین فروش نفت و دومین منبع اخذ مالیات و سومین خدمات دولتی است.

وی ادامه داد: در این شرایط که کشور با کرونا درحال مبارزه است بعضی از مشاغل در این مدت دچار لطمه و خسارت شده اند در این صورت دولت نمی تواند مالیاتی که در تامین بودجه دیده شده است را کسب کند.

نماینده لنجان گفت: مسئله دومی که می تواند در تامین بودجه دولت و کشور را دچار مشکل کند بحث کاهش قیمت نفت است در این صورت باید بودجه کشور خوب بازنگری گردد و درآمدهای دولت به طور واقع بینانه تر در بودجه نوشته گردد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بودجه سال 99 گفت: در کمیسیون تلفیق بودجه، بعضی از دوستان به بودجه سال99 به صورت خوشبینانه نگاه کردند و حتی در هر موضوعی سقف آن را در نظر گرفتند که من به شخص مخالف بودم حتی به کلیات بودجه هم رای منفی دادم.

کوهکن ادامه داد: سومین منبع تامین دولت که در بودجه دیده شده است مسئله خدمات دولتی است که دولت در ازای خدماتی می دهد کارمزدی دریافت می نماید که با این وضع کرونا و قرنطینه کردن شهرها و بسته شدن خدمات دولتی، این مورد هم برای تامین بودجه به مشکل می خورد.

وی تاکید نمود: با این شرایط که کشور درگیر جنگ با کرونا و کاهش قیمت نفت است از نظر من دولت در تامین بودجه خود به مشکل خواهد خورد.

نماینده لنجان بیان داشت: با این تفاسیر، چرخ گردش مالی کشور به صورت کند پیش می رود. در این صورت باید به بودجه یک نگاه واقع بینانه گردد و نه خوشبینانه بلکه اکنون شرایط واقعی است و کشور درگیر مشکلاتی است که این بودجه نمی تواند تامین گردد.

کوهکن توضیح داد: بحث من این نیست که مجلس و دولت بخواهد با فوریت بودجه را تغییر دهد بلکه دولت می تواند بر روی همین ریل بودجه جلو برود اما باید به صورت واقع بینانه به موضوعات نگاه کند و درگیر احتمالات نگردد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه اگر دولت در بودجه به مشکل بخورد می تواند لایحه یک دوازدهم به مجلس ارائه کند. گفت: اگر دولت نتواند بودجه خود را تامین کند در این صورت برای تامین بودجه، دولت باید متوسل به وام گردد که این مسئله می تواند بر بدهی های دولت بیفزاید و کشور را دچار مشکل سازد.

کوهکن در خاتمه گفت: در شرایط فعلی کشور این درآمدهای دیده شده در بودجه نمی تواند پاسخگو و تامین گردد پس دولت باید هر چه زودتر نگاهش را واقع بینانه کند و یک لایحه به مجلس ارائه دهد تا در آینده در تامین بودجه به مشکل نخورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 889

به "کوهکن: لایحه فعلی بودجه جوابگوی شرایط نیست ، تامین بودجه به وسیله وام، کشور را دچار مشکل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوهکن: لایحه فعلی بودجه جوابگوی شرایط نیست ، تامین بودجه به وسیله وام، کشور را دچار مشکل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید