کشف اکسیر طول عمر؟، شناسایی باکتری روده ای که می تواند باعث گردد انسان ها تا 100 سال عمر نمایند

به گزارش شارژ 10، به گفته دانشمندان، بعضی ویروس های خاص در روده ها می توانند تاثیر مفیدی بر فلور روده و سلامت کلی و طول عمر داشته باشند.

کشف اکسیر طول عمر؟، شناسایی باکتری روده ای که می تواند باعث گردد انسان ها تا 100 سال عمر نمایند

به گزارش دیجیاتو، محققان مرکز تحقیقات پروتئین بنیاد Novo Nordisk در دانشگاه کپنهاگ متوجه شده اند که یک باکتری روده می تواند باعث زندگی طولانی و سالم گردد.

در این تحقیق، 176 فرد صد ساله سالم ژاپنی مورد آنالیز قرار گرفتند و در آن ها یک ویژگی مشترک پیدا شد: ترکیبی منحصر به فرد از باکتری های روده و ویروس های باکتریایی. یواخیم یوهانسن، محقق اصلی این پژوهش شرح می دهد: همواره مشتاقیم بدانیم چرا بعضی افراد عمر بسیار طولانی دارند. در تحقیقات قبلی نشان داده گردد که باکتری های روده شهروندان پیر ژاپنی مولکول های کاملاً جدیدی فراوری می نمایند که آن ها را در برابر میکروارگانیسم های بیماری زا مقاوم می نماید؛ و اگر روده های آن ها در برابر عفونت بهتر محافظت می گردد، پس احتمالاً این یکی از مواردی است که باعث می گردد آن ها بیشتر از دیگران عمر نمایند.

تحقیقات آن ها به طور کلی نشان می دهد که بعضی ویروس های خاص در روده ها می توانند تاثیر مفیدی بر فلور روده و سلامت کلی و طول عمر داشته باشند.

تاثیر باکتری روده بر طول عمر

دانشمندان در تحقیقات خود متوجه شدند که در باکتری ها و ویروس های باکتریایی افراد صد ساله، تنوع بیولوژیکی زیادی وجود دارد که معمولاً با میکروبیوم سالم روده همراه است. با توجه به این موضوع، آن ها نتیجه گرفتند که افراد دارای میکروبیوم روده سالم بهتر در برابر بیماری های مرتبط با پیری محافظت شوند.

اکنون دانشمندان قصد دارند با انجام تحقیقات بیشتر، تعادل دقیق ویروس ها و باکتری ها را برای یک زندگی طولانی سالم و بدون بیماری تعیین نمایند. یوهانسن در این رابطه شرح می دهد: متوجه شده ایم که اگر یک ویروس با یک باکتری تداخل داشته باشد، ممکن است باعث تقویت باکتری گردد. ویروس هایی که در افراد صدساله ژاپنی سالم کشف نموده ایم، حاوی ژن ها اضافی بوده اند که می توانند باکتری ها را تقویت نمایند. ما متوجه شده ایم که آن ها می توانند باعث تقویت تبدیل های مولکولی خاصی در روده ها شوند که در نهایت برای تثبیت فلور روده و مقابله با التهاب مفید هستند.

منبع: فرارو
انتشار: 18 خرداد 1402 بروزرسانی: 18 خرداد 1402 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2236

به "کشف اکسیر طول عمر؟، شناسایی باکتری روده ای که می تواند باعث گردد انسان ها تا 100 سال عمر نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف اکسیر طول عمر؟، شناسایی باکتری روده ای که می تواند باعث گردد انسان ها تا 100 سال عمر نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید